Go SpecsBasis klaar, op naar de onderdelen. De zoektocht begon en op basis van het forum, info van de HCN crew en Antilag. Een lijstje gemaakt wat allemaal nodig zou zijn. Aantal zaken zijn simpel, kwestie van inkopen. Sommige onderdelen liggen wat lastiger met als hoogtepunt de S20 bak.
Op facebook een gezocht advertentie geplaatst en al snel stond de keuze op 3 totaal verschillende S20 bakken. De aanbieders zijn allemaal (semi) bekende uit de honda scene dus geen vage aanbieders waar je maar van mag hopen dat het klopt.
- 1: Volledig gebouwd met Mfactory onderdelen
- 2: Gebouwd in het oostblok, op basis van OEM onderdelen. Specs - onbekend
- 3: OEM S20 bak van een donor auto voor de autocross.
Alle drie de bakken serieus overwogen en uiteindelijk besloten om voor optie 2 te gaan. Prijstechnisch zeer interessant en mocht het niks blijken te zijn dan was het nog geen ramp en lag optie 3 nog klaar om op te halen. Optie 1 was voor nu boven budget.
De staat van de bak zou z.g.a.n. moeten zijn maar behalve dat er een S20 bak gebruikt is, was er niks over bekend. Na wederom wijze raad, een avondje alle tandjes van de tandwielen zitten tellen. Op basis hiervan zijn de wijze mannen eruit gekomen wat er in de bak zit:
S20 bak met de 3 - 4 - 5 uit een L3 DOHC bak en een Fd van 4.4 uit een D13. De bak zag er ook echt nog als niet uit en dus een grote blij.
Om de versnellingsbak c.q. overbrenging compleet te maken komt er een Competition CLutch vliegwiel Street Light serie in met een Competition Clutch stage 4 koppelingskit.
Het thema onder de motorkap is zwart en daarom zullen ongeveer alle zichtbare onderdelen zwart worden. Nu is daar gelukkig al veel in te koop maar door het gehele corona gebeuren zijn veel onderdelen niet of slecht leverbaar. Daarom vaders lief aangekeken en heeft hij de nodige onderdelen die enkel nog in het zilver leverbaar waren een mooi zwart laklaagje gegeven. Grote voordeel hiervan is dat alles ook echt matcht.
Dit is wat er allemaal nieuw bij komt en nodige foto's
- D16 VTEC kleppendeksel
- Skunk2 Pro Serie inlaatspruitstuk
- 62mm B-serie gasklep '96
- AEM fuelrail
- AEM brandstofdruk regelaar
- AEM camgear
- Camgear cover transpirant.
- Innovative PSN-1 (powersafe nitrous bottle pressure & wideband Air/Fuel ratio meter)
- D16Z6 nokkenas en brug
- ECU + harnass
- Grotere injectoren met beter nevelbeeld.
- Gates distributie set met waterpomp
- Onderhoudklein: olie filter, brandstoffilter, olie, bakolie, koelvloeistof en verder nog wat pakkingen, keringen, rubbertjes en bouten.
- Blok en bak spuiten, antraciet
- OEM aanbouwdelen oppoetsen, stuurpomp etc.
- Alu radiateur
- Mishimoto silicone koelslangen
- Mishimoto dop
- Vtecsolinoid cover
- NOS 10lbs kit
- NOS flesverwarming
- NOS purgekit
- Custom NOS fles beugel RVS
- Kleine tuck kit
- S20 bak (3 - 4- 5 L3 DOCH met 4.4 Fd D13)
- Competition CLutch vliegwiel Street Light serie
- Competition Clutch stage 4 koppelingskit
Wat random foto's van de onderdelen.
BouwenBlokje eruit en ook dat levert mooi beeld mateiraal op.
Blok gespoten:
En na het opbouwen van de meeste onderdelen staat het blok er momenteel zo bij:
Planning is wat opgeschoven omdat de onderdelen uit Amerika nog even op zich laten wachten. Verwachting is ergens in februari de EK3 af te hebben. Tot dusver zelf zeer tevreden met het resultaat! Maar dit is nog niet alles