Fender Flared EK3 & FN2 Type-R [P87] Nieuwe auto!

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Widebody EK3 & daily EJ9 [P82] update tijd

Berichtdoor Bor » 09 Mrt 2015, 10:08

ijstheepak schreef:Ziet er leuk uit! Maar budged ragbak :eek: wou dat ik zo'n auto had :cheesygrin:


Keep up the good work :up:


Thx, nou het is echt een budget auto hoor. Voor weinig kunnen kopen, veel onderdelen gratis opgehaald en of zelf gemaakt. Zelf gespoten en het is mijn tweede civic dus hoef hier iets minder zuinig op te zijn. Ik ga er wel zuinig mee om hoor, maar bedoel meer dat ik in deze auto best een pot verf durf te vervoeren en smerige onderdelen etc.

Ga ik zeker doen.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Widebody EK3 & daily EJ9 [P82] update tijd

Berichtdoor kristo » 09 Mrt 2015, 10:42

Leuke avonturen :lol:

Bor schreef:het blijft een bugdet ragbak

Ziet er toch fokking goed uit hoor! 8)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Widebody EK3 & daily EJ9 [P82] update tijd

Berichtdoor Kevinio » 09 Mrt 2015, 11:17

Als ik zo op SRS etc. rondhang begint dit toch al als 'serious build' mee te tellen hoor. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Widebody EK3 & daily EJ9 [P82] update tijd

Berichtdoor Bor » 09 Mrt 2015, 14:05

kristo schreef:Leuke avonturen :lol:

Bor schreef:het blijft een bugdet ragbak

Ziet er toch fokking goed uit hoor! 8)


Haha bedankt, ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen. Nu ik dit ook weer eens gezien heb, zal ik in de toekomst ook veel eerder de stap nemen om de boel weer te onderhouden.

Bedankt! In het echt zitten er helaas wel onwijs veel deukjes in het dak en de motorkap. Staat bijna altijd of onder een eikelboom of een kastanje boom :emo:')

Kevinio schreef:Als ik zo op SRS etc. rondhang begint dit toch al als 'serious build' mee te tellen hoor. :D


Haha tja het niveau stijgt over het algemeen niet gezien de afgelopen 4 jaar. Als ik dan snel voor mezelf even optel wat ik in de oranje heb gestoken, dan word het ook pas duidelijk dat er eigenlijk al meer in zit dan ik had verwacht. Maarja het is altijd nog een heel verschil met de blauwe daarom valt het niet zo op :lol:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor Bor » 18 Aug 2015, 19:11

Whoejjj, daily heeft weer een jaar APK zonder een hoge rekening. Dus de daily maar getrakteerd op wat verse spullen voor zijn ontluchtingsorganen.

Met grote dan aan Dawan: Nieuwe midden pijp, 2x nieuwe einddemper, 2x cat.

1 Japdemper welke op de plank ligt als project voor de blauwe ek, mocht ik toch echt nog ooit van mijn schuine HKS demper af willen.
Gemonteerd de Mugen replica Twinloop super stille uber daily eind dempurthht!

Afbeelding

Afbeelding

Foto's onder de auto blijven jullie mij nog even verschuldigd

Omdat ik nu met een dubbele cat rond rijdt, besloten om op zoek te gaan naar een goedkoop alternatief voor mijn D15z6 header met cat. Dus gezocht naar een OEM D16 header. Deze uiteindelijk via FB gevonden en gekocht. Deze kwam vandaag pas binnen nadat ik hem 3 weken geleden al betaald had :doze:

Maar het wachten is zeker beloond, want ipv een OEM D16 header zat er een gebruikte DC 4-2-1 header in de doos :up:

Afbeelding

Afbeelding

Dat is een leuke verrassing. Ben heel benieuwd hoe het blokje gaat reageren op 1 cat minder en een goed spruitstukje.

Zoals in het project topic ook te lezen is, ik heb nu 2 headers staan. Beide gaan in de heatwrap, dus kijk even verder dan het uiterlijk. Ik twijfel nu dus heel erg welke header ik het beste op welke civic kan monteren. Jullie een mening / voorkeur?

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor -Richard- » 18 Aug 2015, 19:44

DC Sports ;).

Gebruikers-avatar
-Richard-
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 412
Geregistreerd:
18 Mrt 2013, 23:06

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor Al-X » 18 Aug 2015, 19:56

^ goed onderbouwd.


Persoonlijk denk ik dat het bijna geen flikker uit zal maken (en dat is niet om D-series af te kraken, zoals gewoonlijk). Als je ze toch allebei gaat wrappen: degene die het netst gedaan is op de blauwe, minder netjes op de daily? :mrgreen:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor Bor » 18 Aug 2015, 20:01

Nee idd Alex, veel verschil tussen beide zal er niet zitten. Het verschil is vooral dat ik naar 1 cat ga ipv 2.

Maar verwacht wel dat er qua geluid verschil in zal zitten, dat zegt mijn gevoel kan het alleen niet onderbouwen. Iemand enig idee naar het verschil in geluid tussen een 4-1 en 4-2-1 header. Welke is beter voor koppel onder in?

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor Al-X » 18 Aug 2015, 20:36

Geluid, al sla je me dood (denk eigenlijk niet dat het veel uitmaakt, maar da's dan weer mijn gevoel :P ). Qua koppel schijnt een 4-2-1 beter zijn voor de lagere toeren, en een 4-1 schuift het meer naar de hogere regionen. Aldus Google dan hoor :lol:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor dimitryjanssen » 19 Aug 2015, 12:17

Ik zou de DC sports in elk geval laten stralen en opnieuw coaten.

Gebruikers-avatar
dimitryjanssen
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 865
Geregistreerd:
27 Feb 2007, 07:29
Woonplaats:
Huissen

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor mielko » 19 Aug 2015, 16:05

In ieder geval die met die nieuwe las gelijk weggooien.Die is binnen de kortste keren weg geroest naast de las..
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor Bor » 19 Aug 2015, 17:02

ook als ik het behandel mielko?

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor mielko » 20 Aug 2015, 18:05

het ziet er naar uit dar er flink op gelast is,dat wil zeggen dat ook aan de binnen zijde flinke bloemkolen komen.Ook dit is niet bevorderlijk voor je stroming.
Ik flink lassen wil zeggen lekker heet.Dus verzwakking van je materiaal.
Er zal echt niet direct een gat in vallen hoor.Dat zal best even duren.Maar eens komt het .
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Exhaust!

Berichtdoor Bor » 21 Aug 2015, 14:04

Ow dat is geen probleem, na het afstuderen komend half jaar komt er toch een nieuwere auto :)

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Fender Flared EK3 & daily EJ9+d15z6 [P83] Header gewrapt

Berichtdoor Bor » 24 Sep 2015, 19:45

Ook voor de daily de header in de heatwrap gezet. Zo ziet hij er iets beter uit en misschien heeft het nog nut ook, win win.

Afbeelding

Toen ik afgelopen winter een maat om 3 uur snachts half bevroren langs de kant van de weg naar huis heb gebracht, ben ik tijdens de terug rit door een blok sneeuw gereden wat ijs bleek te zijn. Sinds dien hangt mijn bumper scheef en werkt het bout, moer systeem om hem vast te zetten aan het zijscherm niet meer. Dus van PWJDM een setje fender quick release stiekje gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Zelf nog geen foto van gemaakt. Werkt goed en alles blijft netjes zitten en ik raak dagelijks 4 drempels met mijn voorbumper :up:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten
cron