Project zuinig EK3 Dewy

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor JDMgirl » 11 Mrt 2016, 11:40

Zo heel lang geleden dat ik iets heb gepost op het forum... :cheesygrin:
Mijn voorstel post was in augustus zag ik (en dat was mijn eerste post hehe)...
Lijkt me wel leuk om dit forum wat meer in de gaten te houden!
Er staan erg mooie projecten tussen!
Ben hier absoluut niet handig mee hahaha, maar ik zie Rico iedere dag op het forum dus ik dacht laat ik het ook eens een poging wagen! :cool:

Mijn auto is niet een ''zeldzaam'' project!
De EK3 is eerder een project zuinig rijden auto... De eerste Honda die ik heb die zo ontzettend zuinig rijdt!
Vraag me niet hoeveel.. 1 op ?? Ik heb nl echt geen idee! Wat ik wel weet is dat ik tussen de 700 en 800 km op 1 volle tank kan rijden!
Hier zal ook niet zo snel een ander motorblok inkomen... al zou een B16 natuurlijk erg leuk zijn, maar nee ik blijf bij mijn D15!
Het is onze dailey die we langzaam bij beetje OEM opties aan het geven zijn. :>>:
Buiten de snap-off / stuur / einddemper, blijft alles OEM (oke oke en mijn schroefset ook geen OEM :hmmm: )

Ik heb mijn EK3 nu ongeveer 1,5 jaar (dus nog best kort..), gekocht met witte velgen (geen OEM) en ik hoor nog steeds als mijn auto gespot wordt ''hey dat is de oude auto van...''. Omdat dit mij natuurlijk lichtjes irriteerde (hihihihi) heb ik een tijdje terug EK4 velgen gekocht!
Deze velgen wilde ik al erg lang kopen :>>: . Dit jaar hebben ze nog wel een opknap beurtje nodig, maar dat komt wel! Hieronder een foto met de nieuwe velgjes!

[url][URL=http://s1156.photobucket.com/user/JDMgirl/media/20151114_163856_zpskmmo6ahx.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]
[url][URL=http://s1156.photobucket.com/user/JDMgirl/media/20151114_163632_zpsn7h04ipe.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]

Tijdje terug reed ik weg van werk en begon mn auto ineens flink te brullen.
Aangezien ik nog niet heel veel verstand van Honda's heb, schrok ik me natuurlijk kapot!
Ik had al een vermoeden dat mijn uitlaat lek was, maargoed ik ben geen expert op dit gebied hahaha.
Rico gooide mn auto op de brug en ja hoor... Gat erin! Gelukkig kon hij dit fixen voordat de auto (een maand later) een nieuwe APK moest hebben.

[url][URL=http://s1156.photobucket.com/user/JDMgirl/media/20151003_224214_zpsulrnldq0.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]

Een andere update die ik van mijn geweldige man heb gekregen is een custom made Snap-off van NRG!
Hij had dit als verrassing besteld... en het heeft 6 maanden geduurd voordat deze eindelijk binnen was.
Het was absoluut het wachten waard (terwijl ik natuurlijk van niks wist hihi), ik ben er ontzettend blij mee!!
Ik wilde heel graag zelf mijn oude snap eraf halen en mijn nieuwe erop zetten. MET hulp van Rico (instructies) heb ik dit helemaal zelf gemonteerd :up: .
Hieronder een foto.. Ook een foto old vs new! :cheesygrin:

[url][URL=http://s1156.photobucket.com/user/JDMgirl/media/20151107_152629_zps5ownahdo.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]
[url][URL=http://s1156.photobucket.com/user/JDMgirl/media/20151107_150108_zpsdesayswd.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]

De laatste update tot nu toe (ook weer gekregen van mn vent :lol: ) is een OEM bekerhouder en eindelijk oranje lampjes voor mn runninglights! Dus deze vrouw is helemaal happy! De bekerhouder moet nog in mijn auto komen, maar de running lights zitten er al wel in.
Ik word altijd erg verliefd van het zien van oranje running lights!

[url][URL=http://s1156.photobucket.com/user/JDMgirl/media/20160214_132350_zpsaga0loaz.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]

Ik wil nog een hoop aan de auto doen.
Zoals OEM windowvisors, OEM EK9 spoiler, wie weet in de toekomst nog wat zeldzame opties :>>: .
Maar nu eerst nog even sparen om de roest bij te laten werken, de rest komt vanzelf.. Geen haast!

Gebruikers-avatar
JDMgirl
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd:
31 Aug 2015, 16:41
Woonplaats:
Vaassen

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor CivicCoupe13 » 11 Mrt 2016, 18:55

Wielen staan erg goed onder de ek, niet geheel verrassend maar sehr schön! :up:

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor Bob88 » 13 Mrt 2016, 18:46

Oef. Dit vind ik wel een hele mooie EK3 zeg. Nice. Mooi met die donkere ramen ook. Dikke thumbs up :like:
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor FreakoRico » 13 Mrt 2016, 21:01

Die zeldzame OEM opties komen vanzelf wel :>>:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor Dylan_RS » 14 Mrt 2016, 17:29

D15? Hier lag toch een B18 in?.... :roll:
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor FreakoRico » 14 Mrt 2016, 17:55

Sssst...
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor CivicCoupe13 » 14 Mrt 2016, 18:04

Ja waar the fack is mijn B18???

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Project zuinig EK3 Dewy

Berichtdoor ATR » 15 Mrt 2016, 15:23

Echt een gruwelijk project, hoeveel bar ga je draaien met je turbo?

Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli


Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten
cron