Pagina 1 van 11

Bor's EK3 [P10] Go & Ho + HP in a bottle

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 18:41
door Bor
De eerste fase van OEM zwarte leasebak naar mijn blauwe project civic, heeft iedereen kunnen volgen in mijn wie-is-wie. Fase 2 zoals ik het zelf noem, zal ik hier bij gaan houden.

Ik liep al langer rond met de plannen om de boel weer aardig aan te pakken. Helaas door minder leuke gebeurtenissen, het besluit genomen om deze plannen ook echt door te zetten. Het begon toen de civic in de fik vloog als gevolg van een condensator die het nodig vond om te hemelen. Gelukkig viel de schade heel erg mee, maar ik mag echt van geluk spreken dat ik überhaupt nog een basis heb om mee verder te gaan. Uiteindelijk alleen de condensator in de kliko kunnen gooien samen met de hoofdzekering. Het kapje van de speakers achter waar hij in zat was weggesmolten, dus deze heb ik ook vervangen.

Nu het goede nieuws!

De plannen
Al sinds mijn dertiende wist ik wat ik wilde, door de jaren heen veel foto's verzameld van EK's zo'n 380st om precies te zijn. Daar heeft altijd een favoriete tussen gezeten. Toen ik eenmaal besloten had om de muziek definitief uit de auto te halen, was het plan om mijn favoriete civic "na te bouwen" zo gemaakt.

De meenste zullen hem wel kennen.

Afbeelding

Afbeelding

Wat is dus concreet de bedoeling
- Nieuwe velgen + nieuwe banden = reeds besteld. tipje van de sluier bandenmaat 205/55/r15
- Nieuwe schroefset = binnen
- Camber kits voor en achter = reeds besteld
- Interieur leeg halen en nieuw kleurtje geven = zijn we mee bezig
- Diffuser onder de achterbumper en skirts = ontwerp is af, gaan we nog maken
- Splitter onder voorbumper = ontwerp is af, gaan we nog maken
- X-bar = onderdelen aan het verzamelen om hem zelf te lassen.
- FEEL's strutbar achter = reeds binnen, wachten is op de X-bar.
- Voor de rest een aantal hinderlijke irritatie puntjes weg werken: Stuur recht zetten ( Klaar ), compo set inbouwen ( Klaar ), Achterbumper aanpassen ( mee bezig ), Vlinderklep in uitlaat repareren ( To-do-List )

Ik hoop er op deze manier een civic van te maken, welke ik iets vaker zal gebruiken dan voorheen. Welke meer op functionaliteit is gericht en waarin zeer veel custom-made onderdelen zitten.

Foto's van de eerste upgrades komen morgen!

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 18:42
door Bor
Exterieur:

- Overgespoten: van Zwart naar Blauw, Speciale blauwe paint met bijzondere toevoegingen van de spuiter
- Shaved antenne gat.
- achterklep ontdaan van logo's
- Fender flares rondom
- blackhoused headlights
- OEM facelift achterlichten
- customized radiateur steuntje
- Buddy club 2 voorbumper
- Buddy club 2 side skirt
- No-name achterbumper customized
- Foglights in de voorbumper gemaakt
- Bomex wing
- Splitters voor en zijkant
- Quickrelease brackets splitter voorzijde
- Custom stickers

Interieur:

- QSP verstelbare stoelen.
- QSP 4 punts gordels
- QSP drift spec stuur.
- Armleuningen in de deur overtrokken met skayleer.
- Frogeye gauge houder
- Innovative PSN-1 (powersafe nitrous bottle pressure & wideband Air/Fuel ratio meter)
- D1 snap-off.
- Interieur gestript
- Custom harnass-bar
- NOS 10LBS tank in custom steun
- Carbon verzwaarde pookknop
- Kabelwerk aangepast aan gestript interieur

Motorisch:

-Custom intake met luchtkamer aangesloten op airduct achter voorbumper
- Skunk2 pro-series inlaatspruitstuk - zwart gespoten
-Custom made spruitstuk op basis van Kamikaze Endyn 4-1 header in heatwrap
-HKS-replica Catbacksystem
-vlinderklep systeem in uitlaat als silencer.
-Custom made groundwire kit.
-Kleine wire-tuck
- D16 VTEC kleppendeksel – zwart gespoten
- Skunk2 Pro Serie inlaatspruitstuk
- 62mm B-serie gasklep '96 – zwart gespoten
- AEM fuelrail
- AEM camgear
- Camgear cover transpirant HKS.
- D16Z6 nokkenas en brug
- ECU + harnass
- Grotere injectoren met beter nevelbeeld.
- Gates distributie set met waterpomp
- Blok en bak spuiten, antraciet
- Alu radiateur
- Mishimoto silicone koelslangen
- Mishimoto dop
- Vtecsolinoid cover
- NOS 10lbs wet kit
- NOS flesverwarming
- NOS purgekit
- S20 bak (3 - 4- 5 L3 DOCH met 4.4 Fd D13)
- Competition CLutch vliegwiel Street Light serie
- Competition Clutch stage 4 koppelingskit

Onderstel.

- Rota Kyusha velgen “15, ET0, 9J
- Falken Ziex 205/55/r15
- KW Variant 1 schroefset
- 3mm spacers voor
- 20mm spacers achter
- Nieuwe OEM remklauwen rondom
- EBC Yellow stuf blokken rondom
- EBC remschijven – zwart rondom
- Schijfremswap 242mm achter
- Nieuwe handremkabels
- Nieuwe OEM endlinks
- Hardrace Toe-spoor kit
- Hardrace draagarmen voor
- Nieuwe fuseekogels
- Nieuwe Spoorstanguiteinden
- Megan Racing camber correctie kit rondom
- M2 Motorsports draagarmen en swaybar kit achter

ICE.

-Pioneer hoofdunit.
-Fusion Powerplant composet 280Watt

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 18:42
door Bor
Eerste update

Staat er nu een beetje zielig bij. Het is voor een goed doel :lol:
Afbeelding

Muziek eruit, ai-ride eruit. Wat een zee van ruimte zo.
Afbeelding

Aangezien de air-ride verkocht is, zal er toch iets van vering onder moeten komen. Deze taak mag vervuld gaan worden door een oer degelijke KW Variant 1 schroefset. Deze even goed schoon gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Helemaal geen muziek is ook geen optie. Eerst geprobeerd om de compo-set in de deur te bouwen, maar dat ging helaas niet passen. Toen maar besloten om hem achterin netjes in te werken.
Afbeelding

Zo ligt het nu te wachten tot de volgende sleutel dag :)
Afbeelding

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 19:20
door little rocket
Nice dat je weer verder gaat
Maar blijft de kit nog wel gewoon of ga je voor owm bumpers?

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 19:40
door d-day
goed om te horen dat je de draad weer oppakt.

we gaan hem volgen :up:

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 20:16
door Mark
ik ook

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 22:20
door equensu-ocha
Omdat ook je auto nooit af is ;)
Ben benieuwd naar het eindresultaat, jou kennnende gaat dat goedkomen Rob..ga het in de gaten houden :like:

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2014, 22:25
door d-day
moet wel even vermelden.

die bovenste foto, heeft naar mijn idee, iets teveel diffusers.

maar de kleur daar in tegen, is weer erg jammie

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2014, 10:34
door Bossum
Zeker nice, ga ik blijven volgen, succes en natuurlijk veel plezier rob :) :up:

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2014, 10:48
door Bor
Eerste update staat online mannen en vrouwen :arrowu:

little rocket schreef:Nice dat je weer verder gaat
Maar blijft de kit nog wel gewoon of ga je voor owm bumpers?


De kit blijft voorlopig nog. Ik hoop met de nieuwe setup hoog genoeg te liggen zodat de voorbumper niet alles raakt. Mocht dit wel het geval zijn dan laat ik de OEM voorbumper + SIR lip spuiten en komen deze er onder.

Bossum schreef:Zeker nice, ga ik blijven volgen, succes en natuurlijk veel plezier rob :) :up:


Dankjewel! Plezier hebben is voor mij ook de belangrijkste factor ;)

equensu-ocha schreef:Omdat ook je auto nooit af is ;)
Ben benieuwd naar het eindresultaat, jou kennnende gaat dat goedkomen Rob..ga het in de gaten houden :like:


:like: Thx, die van jouw is ook echt geniaal geworden.

d-day schreef:moet wel even vermelden.

die bovenste foto, heeft naar mijn idee, iets teveel diffusers.

maar de kleur daar in tegen, is weer erg jammie


:like: Bedankt Davy, ja daar is het allemaal lekker overdreven. Ik houd het wat cleaner.
Kleurtje blijft overigens gewoon blauw :)

Mark schreef:ik ook


:cheers:

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2014, 17:09
door nick22
ik heb niet meegekregen dat die in de fik was gegaan,
suc6 met verbouwing2.ik ga m volgen

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2014, 18:48
door Nikkored
Jeuj weg ket de.airride en goeie vering eronder. Ga je ook nog een beetje reesjen??

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014, 04:54
door OblivioN
Ook mijn favo... Aantal idee'tjes al vanaf gepikt! :>>:

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2014, 07:29
door Boes16A2
Ik hoop dat je uitkomt met schroefset en voorbumper, want ik meen me te herinneren dat dat destijds de reden was om voor airride te gaan toch? maar een schroefset en zeker de KW zal zeker gaan bevallen. Een ander vraagje blijft de achterdemper wel of ga je hier naar iets subtielers toe? ;)

Re: Bor's Widebody EK3, project fase 2.

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2014, 09:46
door Bor
nick22 schreef:ik heb niet meegekregen dat die in de fik was gegaan,
suc6 met verbouwing2.ik ga m volgen


Ja dankjewel, tof dat je hem blijft volgen.

OblivioN schreef:Ook mijn favo... Aantal idee'tjes al vanaf gepikt! :>>:


Haha ik wist dat jij zou gaan reageren :lol:

Boes16A2 schreef:Ik hoop dat je uitkomt met schroefset en voorbumper, want ik meen me te herinneren dat dat destijds de reden was om voor airride te gaan toch? maar een schroefset en zeker de KW zal zeker gaan bevallen. Een ander vraagje blijft de achterdemper wel of ga je hier naar iets subtielers toe? ;)


Klopt idd Jos, dat was de reden. Destijds had ik een setje velgen + banden gekocht en daar heb ik alles op aangepast. Toen wist ik nog niet zo veel over banden en velgen maten. Door een online tool te gebruiken om de hoogte maten uit te rekenen. Kom ik nu 6cm hoger uit dan met de vorige setup!

Samen met een houten splitter onder de voorbumper, welke iets meer kan hebben dan een stukje polyester. Zou het goed moeten komen, hoop ik ;)

De uitlaat blijft in eerste instantie wel, ben wel aan het kijken naar OEM facelift achterlichten. Maar ik koop pas iets als er iets anders verkocht is. Zo blijven we een beetje bezig.