Bor's EK3 [P10] Go & Ho + HP in a bottle

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor Bor » 15 Okt 2014, 12:12

De velgen setup is klaar om gezien te worden.
De keuze is gevallen op Rota Kyusha in de maten 15 inch, 9J, et0. De velgen zijn volledig zwart, het hart is mat en de lip candy.
De banden die gemonteerd zijn, Falken Ziex in de maten 205/55/15.

Zodra ik over 1,5 jaar een baan heb, zal van mijn eerste loon de echte WORKS Meisters gekocht worden. Maar voor nu kan ik alvast wennen aan de looks van de set.

De hoogte van de band zorgt er mede voor dat ik voor de eerste keer sinds het overspuiten van de auto zonder hulpmiddelen van de oprit af kan rijden :)

Afbeelding

Met dank aan SOI ook nog een setje zwarte lugnuts erbij gekregen, dit maakt het geheel af.

Omdat ik de hoogte van de band een beetje wilde compenseren en het zwarte van het geheel breken, heb ik de letters wit gemaakt. Ik vind het een stuk netter en afgewerkt kijken.

Afbeelding

Foto's van het totaal plaatje zullen nog even duren, moet nog het een en ander bij gewerkt worden en dan zullen er ook betere kwaliteit foto's gemaakt worden.

Daarnaast al lange tijd bezig om de vlinderklep weer werkend te krijgen.
- Totaal nieuwe as gemaakt
- Nieuwe draaimechanisme
- Nieuwe steun / kabel spanner
- Kabel ingekort zodat alles netjes onder de auto hangt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankzij een oude fiets welke mij de kabel spanner en het palletje aan het einde van de staaldraad heeft geleend, alles weer werkend gekregen.

Als verjaardagscadeau mezelf getrakteerd op een veerpootbrug welke ik al een tijdje op het oog had. Dat is een RE-works veerpootbrug geworden. Het mooie aan deze brug vind ik zelf dat hij gemaakt is uit RVS, wat straks ook weer in het interieur past. De massieve veerpoottorensteunen, de gussets welke tussen de 2 buizen loopt. Voor de mensen die niet weten wat gussets zijn, dat is de plaat met de gaten erin welke als versteviging / verstijving dient. Vaak zie je deze ook tussen rolkooi en het A-frame zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de oplettende kijkers, in de bay is al het een en ander verwijderd en verplaats. Het totaal ziet er nu al een heel stuk cleaner uit, maar dat krijg ik helaas maar niet goed op de foto.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor robin veldwijk » 15 Okt 2014, 12:31

Poehpoeh, dat zijn dikke velgen en beste banden :up:
Ga er van uit dat je kabels bij de zijschermen hebt weg gewerkt? Daar ziet het er in ieder geval wel clean uit :>>:

Ga zo door!

robin veldwijk
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 290
Geregistreerd:
10 Okt 2012, 21:04

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor BasH » 16 Okt 2014, 11:44

Rota :up:
Honda Civic 2.0i Sport

BasH
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
06 Mrt 2011, 12:33
Woonplaats:
Zutphen

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor Ramon » 16 Okt 2014, 22:05

Vette velgen zeg! Heb je ook een foto waar je de auto volledig ziet met deze velgen :)?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Ramon
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3743
Geregistreerd:
28 Jan 2009, 14:15
Woonplaats:
Maastricht

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor OblivioN » 17 Okt 2014, 11:48

Had ze al gezien! :finger:
Nee nice, vallen erg mooi... Benieuwd naar de verdere werkzaamheden... :like:

OblivioN
 

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor ekdriver » 18 Okt 2014, 17:15

zijaanzichts foto?

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor FreakoRico » 19 Okt 2014, 19:50

ekdriver schreef:zijaanzichts foto?

Dat dus..

Hup hup meneer! Wij willen feauteaus zien..
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Nog 3 weekjes wachten

Berichtdoor Bor » 27 Jan 2015, 14:06

Nog 3 weekjes wachten en dan is het zo ver. Mijn blauwe ek gaat naar een kennis van ons waar hij met 6cm per zijde zal worden verbreed.
De laatste tijd alles wat onnodig was en APK afkeur verwijderd van de wagen, zodat ik er weer wat vaker mee kon gaan rijden.

Door het nieuwe onderstel en wielen setup, blijkt tijdens het rijden de vering te ver door te zakken en de wielen raken de wielkast randen. De wagen nog hoger schroeven is geen optie, dus op zoek gegaan naar een alternatief.

Uiteindelijk besloten om fender flares te gaan gebruiken. Het was een van de weinige opties welke ik zag zitten en ik vind het zelf ook heel gaaf staan.

Voor de rest nog bezig met de X-bar. Deze wil ik een oil bluing geven. Daar zijn we mee aan het experimenteren, gaat al steeds beter maar het blijft een lastig proces.

Afbeelding

Daarnaast nog wat extra camera spullen aangeschaft, zoals een tweede body en 3 extra lenzen. Zodat ik alle updates en het eindresultaat ook goed kan vastleggen.
Nu eerst nog even flink aan de carnavals wagen werken en daarna heb ik weer tijd voor de honda's. :cheers:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Nog 3 weekjes wachten

Berichtdoor Boes16A2 » 27 Jan 2015, 15:50

wat ga je nu verbreden dan? de voorste fenders? was de fenders trekken geen optie dan? je hebt ze achter zo netjes verbreed zou een beetje afbreuk aan de cleanheid doen als je nu voor flares gaat steken (mijn mening he je mag t hier grondig mee oneens zijn :P )

waarmee breng je die blueing aan? ik begrijp dat hier vaker een gasbrandertje van de bouwmarkt voor gebruikt wordt. t test stuk ziet er wel strak uit. zeker als je dat op een gepolijste pijp doet.

tot die tijd succes met de wagen
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Velgen en meer!

Berichtdoor Bor » 27 Jan 2015, 16:58

robin veldwijk schreef:Poehpoeh, dat zijn dikke velgen en beste banden :up:
Ga er van uit dat je kabels bij de zijschermen hebt weg gewerkt? Daar ziet het er in ieder geval wel clean uit :>>:

Ga zo door!


Dank u! Ja klopt kabels bij de zij schermen netjes weg gelegd onder in de bay.

Boes16A2 schreef:wat ga je nu verbreden dan? de voorste fenders? was de fenders trekken geen optie dan? je hebt ze achter zo netjes verbreed zou een beetje afbreuk aan de cleanheid doen als je nu voor flares gaat steken (mijn mening he je mag t hier grondig mee oneens zijn :P )

waarmee breng je die blueing aan? ik begrijp dat hier vaker een gasbrandertje van de bouwmarkt voor gebruikt wordt. t test stuk ziet er wel strak uit. zeker als je dat op een gepolijste pijp doet.

tot die tijd succes met de wagen


Voorste en achterste fenders. Alles een geheel. Ja klopt maar zelfs achter was het niet genoeg. Met de air-ride had ik meer camber. Ik heb wel camber kitjes, maar zelfs in de laagste stand past het niet... Dus dadelijk kan de uitlijning in een normale stand en past het toch.

Ja klopt het is een verhittingsproces van staal. Dus je hebt 3 belangrijke factoren.
- voorbehandeling van het metaal. Oftwel polijsten.
- de verhitting, waarmee je het doet. Hoe warm en hoe snel je het verwarmt
- afkoeling met olie. Verschillende soorten olie, andere afwerking.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Nog 3 weekjes wachten

Berichtdoor Mr kawa » 28 Jan 2015, 11:03

Zover ik er in verdiept ben, is een wet shot wel een stuk veiliger aangezien er altijd voldoende brandstof bij komt .

Mr kawa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 539
Geregistreerd:
23 Mrt 2012, 17:05
Woonplaats:
Hilversum

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Nog 3 weekjes wachten

Berichtdoor Bor » 11 Feb 2015, 08:47

Mr kawa schreef:Zover ik er in verdiept ben, is een wet shot wel een stuk veiliger aangezien er altijd voldoende brandstof bij komt .


Klopt, wet preformance technisch gezien ook een stuk beter. Ook een stuk lastiger te bouwen en af te stellen.

Voor mij is het meer voor de leuk en om 150pk aan te kunnen tikken. Gewoon omdat het kan en er dan ook motorisch iets aangepakt is zonder dat het me al te veel kost. Met een dry shot kun je tot max 50% van je standaard vermogen halen. Ik ga voor 30% en dan zou ik op 148pk uitkomen ong. Ik rij er ongeveer 500km in het jaar mee, waarvan ik waarschijnlijk maar 1 of 2 keer in het jaar een shot ga doen. Dus zo heel veel kwaad zal het allemaal niet kunnen doen in mijn ogen.

Eerst rustig alle onderdelen verzamelen, dus duurt nog wel even voor het definitief ingebouwd wordt. Dat spul is allemaal vrij lastig te vinden, zonder bij de dure merken uit te komen. Om even een voorbeeldje te noemen. Van de bekende merken een magnetische klep = 150,-. Zelfde soort klep gewoon van messing zonder merk kost 35,- . Dan is hij alleen niet blauw of paars en staat er geen merk naampje op ( ding zie je niet eens zitten :doze: )

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Nog 3 weekjes wachten

Berichtdoor Mr kawa » 13 Feb 2015, 09:24

Zal wel los lopen idd. Vergeet niet iridium bougies van een paar grade kouder en de ontsteking een tikkie te vervroegen. Ik had me toen laten informeren en inbouw en afstellen (max 50 shot) van een wet shot zou op 1500 uit komen dus dat is idd vrij prijzig.
Ben benieuwd naar jou updates

Mr kawa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 539
Geregistreerd:
23 Mrt 2012, 17:05
Woonplaats:
Hilversum

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Begin fenders, stapje verder X-

Berichtdoor Bor » 09 Mrt 2015, 19:30

Het begin is gemaakt, helaas alleen slechte mobiel foto's. Volgende keer neem ik de src mee.

Oude verbreding eraf, wielkast klaar maken voor de fender flare.
Afbeelding

Net voor de auto weg ging ook nog aan de X-bar gewerkt, bevestigingen boven op maat gemaakt en de x-bar onderdelen even los gepast. Zijn zeer tevreden met hoe het er nu uitziet, als de auto terug komt zal de rest snel volgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bar onderin van links naar rechts is nu nog een FEEL's alu brug, dat gaat wel een rvs buis worden. Deze komt ook boven van links naar rechts.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's Widebody EK3, [P4] Begin fenders, stapje verder X-

Berichtdoor robin veldwijk » 09 Mrt 2015, 19:58

Vind je het niet zonde om met je nieuwe velgen eronder te klussen?
Kans is misschien niet groot dat je wat raakt, maar ik had er allang een setje oude velgen onder gegooid, zodat deze mooi schoon blijven.

Verder goed bezig. Ben benieuwd naar het resultaat.

robin veldwijk
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 290
Geregistreerd:
10 Okt 2012, 21:04

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron