Swinkie project Del Sol '92

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 24 Mei 2014, 12:31

Hallo allemaal,

met de overgang naar het nieuwe forum is mijn voorstel topic niet meegenomen. Uiteraard ben ik nog steeds fanatiek bezig met het opknappen van mijn CRX Del Sol uit 1992. De auto zag er naar mijn mening qua uiterlijk al best aardig uit, alleen het plaatwerk en kokerbalken waren dringend aan een opknapbeurt toe. Uiteraard heb ik ook nog wel wat wensen voor de toekomst en dat wil ik graag met jullie delen :cool:

Zo stond de auto erbij toen ik hem kocht (op de muziek na). Niet alles is naar mijn smaak, maar daar wordt hard aan gewerkt :cheesygrin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua plannen heb ik nogal een hele lijst :biggrin:

Nieuwe wielkasten achter
Overige roest wegwerken en nieuwe delen inlassen
Onderkant en wielkasten behandelen met RX5 en RX10
Ophanging voor en achter behandelen met RX5 en RX10
Kokerbalken behandelen met RX5 en RX7
Auto volledig laten spuiten
Motorruimte netter maken
Blok spuiten
Interieur opnieuw bekleden
Stoelen opnieuw bekleden
A-stijl opnieuw bekleden
Gaas in bumper spuiten in nieuwe kleur van de auto

Uiteraard heb ik niet stilgezeten en zijn een aantal punten al klaar. Het belangrijkste is dat de roest is verwijderd en dat het plaatwerk in orde is. De achterkant is voorzien van twee nieuwe wielkasten. De wielkasten zijn behandeld met RX5 en RX10. Ook het onderstel achter is behandeld met RX5 en RX10. Nu ga ik naar voren werken, zodat de auto naar een spuiter kan! Ik ben nog op zoek naar goede spuiter, dus als iemand hier tips heeft (omgeving Venray) ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto wordt gespoten in de kleur "donker grijs". De exacte kleurcode moet ik nog bekijken tegen die tijd. Het interieur wil ik bekleden met donkerbruin leer. Ik denk dat deze combinatie mooi en rustig zal staan :cheesygrin:

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Divli » 24 Mei 2014, 20:55

Leuk project man. Is dit een geswapte Esi? Omdat je nog trommeltjes hebt achter? Verder ziet hij het nog best prima uit. Ik heb ongeveer het zelfde aan roest achter en moet er de komende tijd/jaren nog aan werken.
Je achterspoiler vind ik op zich ook wel gaaf, het lijkt mij een aangepaste Vti spoiler of zie ik het nou verkeerd?
Succes met opknappen!
Love my Del Slo and other Del Sol's. Keep on dreaming of a ITR..

Divli
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 48
Geregistreerd:
19 Aug 2012, 13:33
Woonplaats:
Maassluis

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 25 Mei 2014, 10:34

Is een FOR spoiler.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 25 Mei 2014, 12:36

Divli schreef:Leuk project man. Is dit een geswapte Esi? Omdat je nog trommeltjes hebt achter? Verder ziet hij het nog best prima uit. Ik heb ongeveer het zelfde aan roest achter en moet er de komende tijd/jaren nog aan werken.
Je achterspoiler vind ik op zich ook wel gaaf, het lijkt mij een aangepaste Vti spoiler of zie ik het nou verkeerd?
Succes met opknappen!


Het is inderdaad een geswapte ESI :cool: Roest is en blijft een veel voorkomend probleem en bijna altijd op dezelfde plekken (wielkasten, dorpels, bodem). Als je het goed aanpakt, dan ben je er voor de komende jaren zeker vanaf! :biggrin:

De spoiler is inderdaad een FOR spoiler. Deze is lekker bescheiden en subtiel en staat in mijn ogen prima!

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Divli » 25 Mei 2014, 13:06

Ja de roest is indd een probleem, maar valt mee te leven. Ik maak er ook niet zo'n probleem van, dat beetje plaatwerk.
Spoiler staat m inderdaad goed, ik was niet bekend met FOR.
Love my Del Slo and other Del Sol's. Keep on dreaming of a ITR..

Divli
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 48
Geregistreerd:
19 Aug 2012, 13:33
Woonplaats:
Maassluis

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 30 Mei 2014, 11:17

Weer een kleine update!! :cool: Afgelopen week de rechter onderkant inclusief de wielkast rechtsvoor behandeld met RX5. De eerste onderlaag is dus klaar. Dit weekend komt de tweede laag erop (50% RX5 en 50% RX10). Dan hoop ik volgende week de laatste laag af te kunnen werken (5% RX5 en 95% RX10).

Uiteraard komen er tegen die tijd ook foto's! :>>:

Verder ben ik druk aan het zoeken naar een goede spuiter! Wie heeft er tips voor me of zelfs een adres? (omgeving Venray) Eigenlijk wil ik het strak maken van de auto "zwart" laten doen en het daadwerkelijke spuitwerk normaal ;) De planning is dit jaar nog de auto te laten spuiten, dus hopen dat het ook gaat lukken allemaal!

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Rockstardio420 » 15 Jun 2014, 18:14

Dit vind ik echt een mooie sol ♡

Rockstardio420
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 24
Geregistreerd:
04 Jun 2014, 18:30

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 21 Jun 2014, 09:31

Afgelopen week weer bezig geweest met de linkerkant. De onderkant en wielkast voor zijn klaar. Ondanks dat het allemaal op elkaar lijkt, toch even een paar foto's :cool:

Afbeelding

Afbeelding

De onderkant en wielkast rechts staan al in de RX5. Vanmiddag komt de tweede laag erop (50% RX5 en 50% RX10).

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 04 Jul 2014, 19:51

Zo, weer een kleine update! Afgelopen week is de spuiter komen kijken. Er moet nog behoorlijk wat werk worden verricht voordat de auto gespoten kan worden, maar dat geeft niks!! 8) Begin augustus gaat de auto zo'n 4 weken weg en hoop ik hem helemaal gespoten terug te krijgen. :biggrin:

De kleur waarin ik de auto wil spuiten is Carbon Grey Pearl/GRAPHITE PEARL (NH658P) . Vind het zelf een mooie en rustige kleur, maar toch best sportief. Het interieur is de volgende stap en daar heb ik wel een beetje een beeld bij, zie onderstaande foto. Wat vinden jullie? Tips zijn uiteraard welkom!! :) Het liefst wil ik een originele Honda kleur gebruiken om te laten spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Divli » 04 Jul 2014, 21:24

Mooi kleurtje inderdaad, zeker in combinatie met het idee van het interieur. Misschien is een Motegi interieur dan wat voor je, of anders meer zoiets als wat Frank heeft van de DelSolClub in zijn witte Sol.
Love my Del Slo and other Del Sol's. Keep on dreaming of a ITR..

Divli
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 48
Geregistreerd:
19 Aug 2012, 13:33
Woonplaats:
Maassluis

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 05 Jul 2014, 14:40

Die kleur gaat zeker netjes staan, ik denk zelfs beter dan zwart. Zo'n interieur is heel mooi, maar past totaal niet bij de auto vind ik.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 07 Jul 2014, 08:14

Kevinio schreef:Die kleur gaat zeker netjes staan, ik denk zelfs beter dan zwart. Zo'n interieur is heel mooi, maar past totaal niet bij de auto vind ik.


Welke kleur zou jij kiezen dan qua interieur?

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 07 Jul 2014, 09:24

Gewoon zwart, en niet zonder die stiksel (min of meer zoals ik het nu zelf heb 8) ).
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 07 Jul 2014, 09:44

Kevinio schreef:Gewoon zwart, en niet zonder die stiksel (min of meer zoals ik het nu zelf heb 8) ).


De foto gaat ook puur om de kleur. :cool: Ik ben ook van mening dat je het stiksel wel moet kunnen zien, dus dat gaat ook zeker gebeuren. Ik ben bang als ik zwart kies, dat het allemaal zo "donker" wordt. Deze kleur staat in mijn ogen zeer goed. :)

Verder ben ik nog de afweging aan het maken tussen leder vs alcantara. Uiteraard speelt het prijskaartje ook mee, dus ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 07 Jul 2014, 09:47

Ik heb niet goed getypt, ik bedoelde eigenlijk zonder zo'n stiksel. Het is geen luxury car, maar een sport auto'tje. Daar past het gewoon niet bij.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Volgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten
cron