Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor kamelenjager » 01 Jun 2015, 06:27

Ik zat inderdaad ook aan een ontluchting te denken, leuk systeem zoals je hem hierboven aangeeft! :like:

Platensper zorgt ongetwijfeld voor meer stress op de aandrijving, dit zal vooral voor de binnenste kineten gelden. De buitenste kineten geven de problemen op het moment.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor GoThanh » 01 Jun 2015, 14:18

Kan me ook voorstellen dat alles heel erg warm wordt in dat gebied vanwege je remmen. Je remt nu echt knetter hard zie ik i.c.m. je bredere banden :P

Je hebt geen remkoeling denk ik?
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor kamelenjager » 02 Jun 2015, 08:56

geen remkoeling indd, word wel tijd.
205/50/15 rij ik op
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor Kevinio » 02 Jun 2015, 09:04

Wel een goede van Than inderdaad! Het zijn beste pizzaschijven in relatief kleine wielen.

Die oplossing van Jesse wordt ook veel gedaan icm wat dikker vet.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor Gb-lude » 21 Jun 2015, 13:03

Damn... leer hier wel van hoor... ik had daar totaal niet over na gedacht :cheesygrin:
Ben benieuwd of de cooling en eventueel de ontluchting het probleem oplost.. (of het Redline vet)

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor Kevinio » 21 Jun 2015, 20:30

Hoeveel lock rij jij eigenlijk Florian? Of heb je rechtstreeks in gedropt? Heb al een paar keer gezien dat MFactory 80% lock opgaf en hij gewoon op 100% stond.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor ekdriver » 28 Jun 2015, 17:57

Kevinio schreef:Hoeveel lock rij jij eigenlijk Florian? Of heb je rechtstreeks in gedropt? Heb al een paar keer gezien dat MFactory 80% lock opgaf en hij gewoon op 100% stond.


Zoals ik al eerder aangaf :biggrin: je LSD is controleren :D

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Florian CRX B20

Berichtdoor Kevinio » 29 Jun 2015, 06:45

Ja, ik weet niet hoe het zit bij de nieuwe versies. Maar die ik tot nu toe gehad heb kan je enkel locken op 33%, 66% en 100% (die waren 6-plaats), dus het is dan knap dat ze dan 80% opgeven. Het kan zijn dat ze nu geupgrade hebben naar 10-plaats voor Honda (dan kan je wel 80% locken), maar dat betwijfel ik.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Florian CRX B20 vtec bye bye

Berichtdoor kamelenjager » 14 Feb 2017, 13:35

Onderstaande stukje is oorspronkelijk geschreven voor deCRXgarage, maar HCN mag zich er ook een beetje bij aangesproken voelen :worship:

Hi! Dat is een tijd geleden! Stiekem lees ik heel af en toe nog eens mee.
Allereerst dank aan Robert Blom (Roblom)! Held en oprichter van DeCRXgarage.nl, and still keeping the website running until today. :up: Dankzij alle instructies van de website heb ik ontzettend veel geleerd en de basis fundering van de auto/CRX kennis gelegd, zonder die info zou mijn CRX verhaal wellicht heel anders gelopen, laat staat alle informatie de we op het forum hebben kunnen delen, prachtig geweest! Op mijn 17e kocht ik mijn eerste CRX, veel te erg uit de hand gelopen, maar god wat hield ik van de ding, hij is teneer gegaan als een echte CRX, tegen een boom, total loss. Toch stopte het hier niet, meerdere CRX’s in bezit gehad (2xED9, 5xEE8) en ook nog een EP3 (booooooring!) en ook een hoop civics, veel leuke projecten gedaan en het circuit rijden bleek leuk, in opkomst en dat lag me wel, een stukje sturen had ik vrij gauw door, ik ging grenzen op zoeken en de auto er steeds verder op aanpassen, vervolgens drie jaar meegedaan in competities in de Nederlandse TimeAttack, met leuke resultaten zoals de gewonnen bekers en twee maal het klassement gewonnen met de 1e prijs. Voelde best goed, zeker als je de competitie bekeek, daar zaten bizarre tegenstanders tussen met gigantische vermogens, vooral de gezichten wanneer je ze weer inhaalde op de snelweg nadertijd, Hun racewagen op de trailer of aanhangwagen met een flinke auto ervoor, en ik haalde ze in met het CRX-je waarvan ze er niet voorbij konden, of ingehaald werden op het circuit, priceless.
Afbeelding

Na het bouwen van de B20vtec motor heb ik minder plezier erin gekregen, alsof het laatste doel was bereikt, een racemotor volledig opgebouwd, m'n punt was gemaakt, ik heb een race betrouwbare B20vtec weten te ontwerpen, wat relatief uniek is in Nederland. niet zozeer bizar piekvermogen, maar wel op betrouwbaarheid, met zorgvuldig gekozen materialen de juiste bewerkingen laten uitvoeren bleef dit een gok, het onderblok is van een Honda CR-V (ja zo'n vierkante 4x4), en de cilinderkop van een Integra Type-R, niets in de motor is origineel gebleven danwel bewerkt, alles doordacht en berekend om de betrouwbaarheid en duurzaamheid ten goede te komen, en toch een leuk atmosferisch (geen turbo of compressor) vermogen weten te maken. Wanneer al deze studie, en zorgvuldig plannen dan tot uitvoering komt word het spannend, en als je motor zich vervolgens bewijst geeft dat een enorm gevoel van voldoening. 231pk 209nm, begrensd op 9000toeren (wat jankt dat heerlijk!) en een compleet lineaire vermogenskromme, perfect! Toegegeven, niet het maximaal mogelijke vermogen, maar herinner, deze is gebouwd voor endurance en betrouwbaarheid, in de compressiewaarden ben ik voor veilig gegaan met 11.5:1.
Afbeelding

Nadat de gebouwde motor werkte en bewezen was ik had niet veel meer op de wensenlijst wat ik er nog aan wou doen of veranderen, het laatste was nog een Intrax RSA onderstel volgens mij, en ook dat zit eronder, geweldig onderstel! Hoewel het oorspronkelijke idee was om de auto relatief standaard te houden heb ik me mee laten slepen in de passie en is een aardig harde amateur circuitracer geworden met behoud van kenteken en APK. Ik streefde naar een rondetijd op de circuits van TT Assen en Zandvoort beide in de 2:00, Hoewel ik dichtbij gekomen ben, heb ik dat niet gehaald, daarvoor ook te weinig tijd op het circuit gereden om de volle potentie met de nieuwe setup tot uiting te laten komen, ik ben er zeker van dat het er in zit, en durf zelfs te zeggen dat onder de 2:00 haalbaar geweest was, but we will never know ;). De uiteindelijke stand is geworden 2:01.7 op Zandvoort circuit en 2.01:5 op TT Assen circuit . Een eindstand waar ik vrede mee heb.
Afbeelding

Ermee op straat rijden is het leuk, maar vermoeiend, relaxt cruisen lukt allang niet meer want het is echt werken in een auto die steeds meer en meer geëvolueerd is naar race specificaties, een gevoelige motor met lichtgewicht uitgebalanceerde onderdelen in zich, tik het gaspedaal met een haartje aan en de toerenteller schiet direct boven verwachting hoog, de sterkere koppeling voelt zwaar aan en het gevoel van de koppeling oplaten komen icm met het het juiste toerental vergt kunst en controle, het platen differentieel met 80% lock van Mugen is een ware eindbaas op het circuit, niet nadenken Florian, gasgeven in de bocht, dit komt goed, waar een andere wagen op de max van zijn grip verdeling zit heb ik er vaak nog zoveel meer uit kunnen persen, dat differentieel sleurt je door elke mocht en heeft me nog nooit teleurgesteld, mits je maar vol gas geeft, nee sorry... new honda-kid-on-the-block jou standard integra differentieel staat echt, heel echt echt, in de schaduw van de prestaties van een differentieel van een kaliber als deze, niet lullig bedoeld, maar dat is iets wat je ervaren moet om te begrijpen. De agressieve reactie van het differentieel die jou corrigeert wanneer je geen vol gas geef of juist geen gas geeft is ook niet prettig en klinkt alsof de aandrijfassen door het schurbord heen ramt, dat geeft wel wat rare gezichten als je de rotonde over steekt ja. Voor je zonnige toerritje in het weekend wordt de prijs ervoor betaald, een platen differentieel is brutaal, een aan/uit knop, nee het is vechten me deze auto,niet werkt met je mee, en stuurbekrachtiging? Nee... deze auto sleurt de energie uit de bestuurder alsof alsof elke rit een competitie is, dat is tevens zijn ook zijn charme, try and tame this beast. Zoveel lol ik er ook aan gehad heb, alle mijn CRX’en, zoveel als ik ervan geleerd heb wanneer er weer iets stuk was en verbeterd moest worden, die ervaring, daar ben ik enorm dankbaar voor en is iets wat ik altijd bij me draag. Toen ik de eerste CRX had heeft het twee weken geduurd om de radio werkend te krijgen, geen technische kennis, geen gereedschap, weinig meer dan bewapend met de informatie die online beschikbaar was, en zo starte het prutsen en ontdekken. Sneeuwbal effect? Dat dekt de lading allang niet meer.
Afbeelding

De tijd nu gekomen om het achter mij te laten. ik heb andere interesses ontdekt, andere passies waar ik mijn vrije tijd graag aan besteed, Ik werk fulltime, heb een passie voor sport, CrossFit en dat beoefen ik vaak, daarnaast ben ik ook coach waarbij ik bijdraag in de community waar we onze atleten het beste in henzelf naar boven halen dmv zware training, goede coaching is essentieel, hier heb ik een passie in gevonden, misschien wel een logisch gevolg voor iemand die ooit 115kg heeft gewogen en vervolgens 50kg is afgevallen.

Bijna 13 jaar altijd in bezit geweest van een CRX, danwel rijdend, danwel wel als project. De tijd is er nu voor mij voor om de CRX door de geven aan een volgende waar de passie nog wel ligt. Ik kan verklappen dat het een bekende van deCRXgarage familie is, en tevens een vriend van mij. De motorswap gaat er weliswaar uit, en zal dus als redelijk compleet chassis door gaan naar de nieuw eigenaar, die er denk ik een hele mooie en unieke basis aan heeft voor zijn eigen plannen.

Guys, girls, Roblom (aka Robert Blom) in het specifiek voor het mogelijk maken, is zeker een hoofdstuk van mijn leven en nog steeds spreek ik dagelijks met vrienden die ik heb leren kennen op deCRXgarage. Mochten mensen vragen hebben over het eea, mijn auto, kennis, ervaring, whatever, je kan me contacten via facebook (Florian Wilming) of mailen (thagostino apestaartje gmail.com), Thanks again, it was a blast!

De raceauto zols die nu is, zonder stickers:
Afbeelding

Afbeelding

Yep, fundays! Paar memorial foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorifto? I can do that..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Love the view
Afbeelding

Afbeelding

Never forget
Afbeelding

Afbeelding

Beetje memory onboard video material:
CRX B20vtec at Zandvoort laptime: 2:01.7

Porsche GT3RS hunting at TT Assen , laptime 2:01.5 (start op 2:00 in de video)


Mijn allereerste auto, helemaal stock gekocht in rode kleur, helemaal gerestaureerd, subtiele bumpers erop (toen kon het nog), en een neutrale parelmoer kleur, was m'n eerste motor swap ook naar een B16A1, en dat vermogen vond ik al bizar in zo'n lichte auto. Geweldige wagen. Heeft zijn eind gevonden tegen een boompje, eeuwig zonde voor mij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfde auto, toen ik hem kocht:
Afbeelding
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor chris1144 » 14 Feb 2017, 22:57

"Even" je project topic doorgelezen, super gaaf verhaal om te lezen zo van A tot Z ( jammer dat er enkel zoveel foto's niet meer werken ::( ). Jammer dat je er mee stopt, zag er allemaal erg netjes uit :like:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor Error » 15 Feb 2017, 10:09

super verhaal. Gave CRX man. echt tof om te zien zo.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor FreakoRico » 15 Feb 2017, 10:29

Jammer dat je stopt, de auto was een genot om te zien rijden op de baan! Mooi verhaal ook trouwens!!

Succes verder je andere passies 8)
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor kristo » 15 Feb 2017, 18:03

:clap:

Veel plezier met de nieuwe passies :)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor 15inch » 15 Feb 2017, 19:45

Het afscheid dat je wist dat zou komen maar wat een waardig afscheid! :roll:
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor Bor » 03 Apr 2017, 19:39

Prachtig verhaal! Heel veel succes met de sport, fitnessen is heerlijk en je kunt jezelf perfect uitdagen. Dus als het niet meer met de crx is dan wel weer met iets anders zo te zien :p

Blijf je nog wel een Honda rijden?

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten
cron