Trillen bij gas geven

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Trillen bij gas geven

Berichtdoor basman20 » 09 Okt 2019, 14:21

Hoi Honda experts,

Mijn Accord begon afgelopen zomer te trillen tijdens het gas geven. Dit werd steeds heviger en op internet zag ik in diverse fora dat dit hoogstwaarschijnlijk de linker aandrijfas was. Deze hebben we afgelopen weekend vervangen. Hiermee werd het inderdaad beduidend minder. Eerst begon hij in de 2e versnelling al te trillen met een beetje gas, dit is nu niet meer aan de orde.
Echter, op hoge snelheden (vanaf een 110 km pu.) heeft hij het nog steeds. En nog steeds enkel bij gas geven.

Wat denken jullie? De rechter aandrijfas ook aan het hemelen gegaan? Lijkt mij erg toevallig of dit wel een bekend euvel? Ik las op de fora eigenlijk alleen de linker aandrijfas die problemen gaf.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

basman20
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 1
Geregistreerd:
09 Okt 2019, 14:17

Re: Trillen bij gas geven

Berichtdoor mielko » 09 Okt 2019, 23:55

slijtage van de assen gaat redelijk gelijk op,dus dat de andere plots ook aan vervanging toe is hoeft niet vreemd te zijn.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Trillen bij gas geven

Berichtdoor Marsnel » 13 Nov 2019, 19:47

Wel vreemd dat hij het lagere snelheden dan niet zou doen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou eerder aan onbalans denken. Zijn de wielen gebalanceerd en geen ruimte op de fuseeskogels? Eerst de goedkopere dingen uitsluiten ;)

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
cron