Nu een paar honderd kilometer mee gereden en de auto bevalt me prima. Gisteravond getankt en even naar het verbruik gekeken (Is voor mij best belangrijk). Ik kwam uit op 1 op 14.5 en heb behoorlijk doorgereden. Dus als ik wat netter zou rijden dan moet 1 op 16 ook mogelijk zijn. Ben benieuwd.
Dat denk ik ook. Komende week zal ik daar zeker niet achter komen. Rij de komende week met m'n werkauto (transit connect). Heb weer een week van keuren op lokatie (paar dagen in het havengebied en wat dagen bij ons in de polder).
Baal ik ene kant wel van want, door m'n civic begin ik weer lol te krijgen in autorijden. Moet ook nog nieuwe accu's bestellen voor de VFR en voor de bandit van vrouwlief en dan ga ik daar ook maar weer eens mee op pad (Is ook alweer anderhalf jaar geleden).
Vandaag weer getankt. Kwam nu uit op 1 op 13. Is weer iets beter dan de vorige keer. Uiteraard kon ik me weer niet inhouden op sommige momenten. Dus komende week weer wat beter m'n best doen.
We zijn weer 1000km verder en inmiddels weer een paar keer getankt en het verbruik zit nu op 1 op 14. Denk persoonlijk dat het daar bij blijft. Ik kan me gewoon niet inhouden op sommige momenten. Heb er gewoon plezier in om er sportief mee te rijden. Op de motor heb ik dat nu een stuk minder.
De EK3 die ik had liep zonder enige inspanning 1 op 15 en al ik echt m'n best deed 1 op 16.5. En soms als uitschieter 1 op 17. Maar deze draait meer toeren in z'n 5 dus daar zal het aan liggen denk ik. Gelukkig rij ik nu een stuk minder kilometers dan dat ik met de accord deed die reed 1 op 12 op LPG.
Ik zit nu gemiddeld op 1 op 12,74 na 2500km met de EP2, ben nu ook vaak te vinden op de snelweg met een tempo van 140/150. Door de korte gearing doet dat het verbruik ook niet goed, daarnaast rij ik ook gewoon vlot/sportief.
Kan wel als een opa gaan rijden maar daar heb ik eigenlijk ook geen trek in.
Maar misschien wordt het verbruik wel weer beter door nieuwe banden en uitlijning, gemiddeld 1 op 13 á 14 zou ik wel prettig vinden
Heb ik ook. Ik rijd redelijk relaxed maar, af en toe zegt dat duiveltje op mijn schouder "Die bochtencombinatie.....Die kan je zo mooi aansnijden dan komt de auto helemaal tot z'n recht " Datzelfde duiveltje zegt dat ook wel eens als ik met de VFR op pad ben.
Mijn airbaglampje blijft branden. Stapte vanochtend in en toen bleef het lampje branden. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? En eventueel een oplossing?
Oké en waar zit dat ding? En is het zelf te repareren? Ik ga er vanuit dat ik bij een garage een vermogen kwijt ben. (De honda dealer bij ons is namelijk best wel makkelijk in uren schrijven.
Laat maar. Heb het al gevonden. Moet ik zelf wel kunnen. Maar voor de zekerheid ga ik nog even langs de dealer of ze kunnen kijken. Dan weet ik het zeker.