Remmen topic

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: Remmen topic

Berichtdoor 15inch » 08 Nov 2016, 12:02

kristo schreef:Mijn overtuigingen op dit moment:

- denk niet dat de EK4 EBD heeft (ingevoerd op de EP ergens)


Toch wel, kijk maar in de WPH bij de uitleg van het remsysteem....behalve de ABS modulator is er een hydrolic pressure control systeem dat PER wiel de druk kan verlagen/behouden/verhogen tot ideale remdruk is bereikt (oftwel EBD). Bij EG6 was er nog alleen ABS wat blokkeren van de wielen verhindert en dan alleen maar een 3-weg ABS. (voorwielen single, achterwielen samen). EK(4) heeft zowel 4-weg ABS als EBD op elk wiel.

Praktijk leert echter wel dat je pas volle profijt van de EBD hebt als je er een Type R ABS computer aanhangt. Bij standaard ABS computer zit je altijd voor de grens van blokkerende wielen dus je hoort nooit piepende banden bij krachtig remmen. Met de Type R ABS computer zit je precies op de grens van blokkerende wielen, dus wel piepende banden en beetje lock....maakt optimaal gebruik van de beschikbare grip en maakt kortere remweg mogelijk vooral op nat waar de standaard abs overijverig is.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Remmen topic

Berichtdoor Neutron » 09 Nov 2016, 21:19

Nice, nuttige info! :like:

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Remmen topic

Berichtdoor kristo » 14 Okt 2017, 16:58

kristo schreef:Ik heb de Brembo 'blanks' gekocht, doen hun werk uitstekend lijkt mij (icm de DS2500 in mijn geval)

Update: de Brembo's lijken toch tegen te vallen: gebrek aan bite

Vorige update allicht te wijten aan slecht inrijden van de blokken + klauwen niet meer doseerbaar.

Vandaag de Bremboos (laten) vervangen door TRWs met nieuwe 2500s. Na inrijden was de bite ivm de Brembo setup stukken beter oftewel goed maar er ontbreekt nog initiële bite (van zodra het rempedaal ingeduwd wordt).

Tijdens montage bleek echter dat de zuigers van de klauwen lichtjes roest waren en ze niet goed 'schoven': dat kan het gebrek aan initiële bite verklaren. We hebben de zuigers wel 'wat los gemaakt' maar een revisie lijkt dus aan de orde.

Dit kwam er af:

Afbeelding

De schijven vertoonden lichte barstjes en een mooie verbrande streep ter hoogte van dat 'brugje' op dat ene blok. Met de Brembo setup is wel op Zolder gereden.

Nieuwe setup (omdat de foto nu eenmaal gemaakt was):

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kristo op 06 Apr 2019, 13:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Remmen topic

Berichtdoor glopje » 06 Apr 2019, 12:39

Zo even wat stof afblazen kuch kuch.

Ik ga een simpele remmen upgrade doen voor met civic esi hatch(94).
Nu ga ik zeer waarschijnlijk voor een setje Brembo max schijven voor de voorkant alleen ik twijfel over de blokken.
De ferode ds2500 spreken mij erg aan maar deze vind ik toch echt pittig geprijsd.
Heeft iemand goede ervaringen met een alternatief rond de 50 - 100,- voor een setje remblokken voorzijde? En dan eventueel een goede webshop.

Gebruik: enkele trackdays zandvoort. Ik rij nu met de std remmen set maar ook met std motorvermorgen dus big brake kit hoeft voor mij helemaal nog niet zeker na alles wat ik gelezen heb in dit topic.

Gebruikers-avatar
glopje
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 48
Geregistreerd:
10 Aug 2014, 21:55

Re: Remmen topic

Berichtdoor kristo » 06 Apr 2019, 12:51

glopje schreef:Brembo max schijven voor de voorkant ... de blokken ...
De ferode ds2500 spreken mij erg aan maar deze vind ik toch echt pittig geprijsd

Gebruik: enkele trackdays zandvoort

Maxen zijn nergens voor nodig: koop met dat geld de 2500 en gewone blanke schijven (Brembo, TRW, ..wat het goedkoopst is op het moment).

:exclaim De blokken wel goed inrijden volgens de bijgeleverde instructies (zoek daarvoor bv een rustig en lang stuk snelweg op).

idea: Op het circuit wil je mss ook voor remkoeling zorgen.

Kun je ook mee op straat maar je moet ze wel wakker houden (af en toe eens stevig remmen van zachthard naar hard). Daarom voor enkel dagelijks gebruik zou ik DS performance nemen.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Remmen topic

Berichtdoor glopje » 06 Apr 2019, 16:37

kristo schreef:
glopje schreef:Brembo max schijven voor de voorkant ... de blokken ...
De ferode ds2500 spreken mij erg aan maar deze vind ik toch echt pittig geprijsd

Gebruik: enkele trackdays zandvoort

Maxen zijn nergens voor nodig: koop met dat geld de 2500 en gewone blanke schijven (Brembo, TRW, ..wat het goedkoopst is op het moment).

:exclaim De blokken wel goed inrijden volgens de bijgeleverde instructies (zoek daarvoor bv een rustig en lang stuk snelweg op).

idea: Op het circuit wil je mss ook voor remkoeling zorgen.

Kun je ook mee op straat maar je moet ze wel wakker houden (af en toe eens stevig remmen van zachthard naar hard). Daarom voor enkel dagelijks gebruik zou ik DS performance nemen.


Kristo bedankt voor je snelle reactie.
Dan ga ik het plan ook wijzigen naar wat jij zegt DS2500 met blanke schijfjes.

Weet jij toevallig waar ik deze mikmak in 1x kan bestellen, ik kwam er zelf niet helemaal uit bij all4honda bijvoorbeeld.
Vaak als ik alle filters aangooi volgens mijn auto dan mis ik ook een aantal resultaten.
Inrijden is een goede tip. Remkoeling staat op de lijst moet dat nog even uitzoeken maar is vast simpel te fabriceren.

Gebruikers-avatar
glopje
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 48
Geregistreerd:
10 Aug 2014, 21:55

Re: Remmen topic

Berichtdoor Hondaaron » 10 Apr 2019, 20:05

262mm schijf is wat je zoekt. Zijn over verschillende modellen uitvoeringen / modellen geleverd destijds. Bij twijfel gewoon mailen, die kunnen je er ook wel bij helpen.

https://www.all4honda.com/nl/ashuki-blu ... rx-del-sol
https://www.all4honda.com/nl/ferodo-ds2 ... ic-del-sol

Gebruikers-avatar
Hondaaron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 310
Geregistreerd:
13 Jan 2010, 04:01
Woonplaats:
Brabant

Re: Remmen topic

Berichtdoor Juliogs4 » 27 Mei 2019, 19:23

Hoi Leden

Ik heb een Civic eg uit 1995
maar ik wil achter remschijven plaatsen heb nu trommels hoe kan ik dit veranderen

Mvg,
Julio
Ik ben Julio ik ben 18 jaar en heb een Honda Civic eg 1.5 Miami
Upgrades in process :turbo kit,mpfi swap

Gebruikers-avatar
Juliogs4
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
27 Mei 2019, 19:07
Woonplaats:
Wassenaar

Re: Remmen topic

Berichtdoor kristo » 28 Mei 2019, 07:03

:wave1:

Juliogs4 schreef:Civic eg ... ik wil achter remschijven plaatsen heb nu trommels hoe kan ik dit veranderen

Je hebt de sleeparmen nodig van een model met schijven. In principe kan je deze nemen van elk model van de jaren 88-00. Handremkabels van een EG6.

Best maar niet super noodzakelijk wissel je ook je remcilinder/booster en remdrukverdeler met die van een model met achterste schijven. Heb je vooraan 240mm schijven kun je dan ook bij deze gelegenheid swappen naar 260mm schijven.

Psst, maak ook een voorsteltopic aan in 'Wie is wie' wink:
Laatst gewijzigd door kristo op 29 Mei 2019, 16:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Remmen topic

Berichtdoor Kevinio » 29 Mei 2019, 10:32

Juliogs4 schreef:Hoi Leden

Ik heb een Civic eg uit 1995
maar ik wil achter remschijven plaatsen heb nu trommels hoe kan ik dit veranderen

Mvg,
Julio


Überhaupt dit complete topic wel doorgespit?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Remmen topic

Berichtdoor Nick-jdm » 29 Mei 2019, 14:24

Kevinio schreef:
Juliogs4 schreef:Hoi Leden

Ik heb een Civic eg uit 1995
maar ik wil achter remschijven plaatsen heb nu trommels hoe kan ik dit veranderen

Mvg,
Julio


Überhaupt dit complete topic wel doorgespit?



48 pagina's even snel doorspitten :>>: :cheesygrin:

Nick-jdm
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 175
Geregistreerd:
28 Apr 2016, 20:54
Woonplaats:
Hoorn

Re: Remmen topic

Berichtdoor kristo » 29 Mei 2019, 16:03

Nick-jdm schreef:48 pagina's even snel doorspitten :>>: :cheesygrin:

Je zou alvast heel wat bijleren :>>:

Het forum 'Onderstel' doorzoeken op "remswap" en die resulaten dan nog eens doorzoeken op "schijf" levert alvast dit topic op: "Remswap" wink:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Vorige

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron