Flip tjoenings dagboek

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 24 Jun 2016, 08:40

Goed daily updates.

2 ton bereikt. toch al 173dkm gereden met deze auto inmiddels :up: op naar de 3 ton.

Inleg filter verwisselt voor een k&n exemplaar, voelbaar een betere gasgespons en hogere topsnelheid.
Wellicht dat ik nog een feed ga maken voor de koude lucht.

Deze week hardrace kantelsteunen binnen gehad, de originele was gescheurd aan de bestuurderskant. Had het tijdelijk opgelost met chineze "vaste" kantelsteunen. Maar dat trilt erger dan mijn 95a motorsteuen in de racer :emo:') . Ben benieuwd.

Tevens eindelijk de koni sport kit binnen. Via ebay bleek het goedkoopst en beste gevoel.

Dus van het weekend genoeg te tjoenen wederom.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor kristo » 25 Jun 2016, 10:50

Wanneer is de distribu vervangen? Mijne moet nog en ik heb <160K :hmmm: Ik hoor dat die dingen wel ff meegaan.

Inleg filter verwisselt voor een k&n exemplaar, voelbaar een betere gasgespons en hogere topsnelheid
:roll:

een feed maken voor de koude lucht

Tegenwoordig denk ik dat het beter is de onderste resonator te laten zitten om te vermijden dat die holle ruimte een windgat zou worden én dat er extra luchtstroom in de motorruimte zou komen. Dit laatste zou de origineel bedoelde luchtstromen in de motorruimte verstoren en daardoor ipv in het ideale geval een neerwaarts zuigeffect te hebben een lifteffect creëren, én de warme lucht afgegeven door de radiator slechter afleiden.

Als je de originele buis naar de ori box wilt vervangen zou ik een buis aansluiten van de box/ori stuk buis naar beneden en dan via ter hoogte van de onderkant van de radiator ergens links naast de radiator -kant condensor- lucht happen. De bedoeling iig is lucht te happen uit de luchtstroom doorheen de grille van de bumper ipv een extra luchtstroom te creëren.

Afbeelding

Met kantelsteunen bedoel je de onderste?

Benieuwd naar het fitten van de Sport Kit.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 27 Jun 2016, 08:24

kristo schreef:Wanneer is de distribu vervangen? Mijne moet nog en ik heb <160K :hmmm: Ik hoor dat die dingen wel ff meegaan.

Inleg filter verwisselt voor een k&n exemplaar, voelbaar een betere gasgespons en hogere topsnelheid
:roll:

een feed maken voor de koude lucht

Tegenwoordig denk ik dat het beter is de onderste resonator te laten zitten om te vermijden dat die holle ruimte een windgat zou worden én dat er extra luchtstroom in de motorruimte zou komen. Dit laatste zou de origineel bedoelde luchtstromen in de motorruimte verstoren en daardoor ipv in het ideale geval een neerwaarts zuigeffect te hebben een lifteffect creëren, én de warme lucht afgegeven door de radiator slechter afleiden.

Als je de originele buis naar de ori box wilt vervangen zou ik een buis aansluiten van de box/ori stuk buis naar beneden en dan via ter hoogte van de onderkant van de radiator ergens links naast de radiator -kant condensor- lucht happen. De bedoeling iig is lucht te happen uit de luchtstroom doorheen de grille van de bumper ipv een extra luchtstroom te creëren.

Met kantelsteunen bedoel je de onderste?

Benieuwd naar het fitten van de Sport Kit.


Om de ton wissel ik de riem, moet de mijne binnenkort even gaan doen (heb alles al liggen maar de motivatie ontbreekt).

Ja in theorie moet je een auto niet aanpassen als je hem exact gebruikt waarvoor hij ontworpen is. Nou rij ik niet als een oma stadse ritjes.. Dus de praktijk leerde me dat mijn motortemperaturen aanzienlijk zakten doormiddel van de modderkuipen (alle 3) weg te halen. Heb wel ducting gemaakt richting de radiateur, dit hielp ook al redelijk. Beter zou zijn een splitter te bouwen, maar dat vind ik een beetje te voor een daily.

Zal foto's maken over een paar weken (ivm inzakken).


//--

Dit weekend dus de koni set gemonteerd, tevens de hardrace rubbers.
Ben er super blij mee, had ik veel eerder moeten doen, voor mij NOOIT meer een schroefset met 32 standen verstelbaar...
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor kristo » 08 Jul 2016, 09:41

Nog geen update over de Koni Kit :roll:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 08 Jul 2016, 09:52

Patience my child.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor alxndr » 11 Jul 2016, 07:47

je lijkt FCT wel met je patience :mrgreen:
- Nürburgring: 1500+ laps and counting -
http://www.youtube.com/user/alxndr020/featured

Gebruikers-avatar
alxndr
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 910
Geregistreerd:
26 Mei 2008, 19:06

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Kevinio » 11 Jul 2016, 08:33

Shots fired!
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 11 Jul 2016, 08:36

Touche bitches.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 17 Aug 2016, 13:00

Update.

Rij al een tijdje rond met de koni set, bevalt nog steeds prima. Helt wel wat meer over dan ik zou willen, maar heb de set dan ook zo'n slapst staan vanwege rijcomfort. Misschien toch maar wel een whiteline swaybar achter monteren.

Moet wel eerlijk bekennen dat het vaak lonkt om dat ding uit elkaar te trekken en een Volvo v70 diesel te halen (ivm comfort, doe 180km per dag). Denk dat het die tijd word rond de 3 ton.

Verder nog een andere set koplampen gekocht met slechte pasvorm, kut lichtbeeld en missende bevestigingspunten. Behoorlijk pissig over geweest, ben nu de OEM lampen weer aan het oppoetsen/polijsten om deze terug te plaatsen. Daarna gaan die lampen voor een spreekwoordelijke kipknots weg. :emo:')
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Kevinio » 17 Aug 2016, 14:29

Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 18 Aug 2016, 14:05

Teveel km's op de klok en is geen v70 :P s40 = mietenwoagen
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Kevinio » 18 Aug 2016, 14:46

Zegt een Civic rijder met fluorwielen. :roll:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Dylan_RS » 18 Aug 2016, 22:39

Flip schreef:Verder nog een andere set koplampen gekocht met slechte pasvorm, kut lichtbeeld en missende bevestigingspunten. Behoorlijk pissig over geweest, ben nu de OEM lampen weer aan het oppoetsen/polijsten om deze terug te plaatsen. Daarna gaan die lampen voor een spreekwoordelijke kipknots weg. :emo:')

Pasvorm en lichtbeeld is altijd ruk van aftermarket blackhousings :lol:
Denk dat ik mijn OEM lampen deze winter ook maar ga blackhousen..
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Flip » 21 Aug 2016, 14:27

Kevinio schreef:Zegt een Civic rijder met fluorwielen. :roll:


Actionzwart, want niet veel willen wassen want remstof.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Flip tjoenings dagboek

Berichtdoor Kevinio » 23 Aug 2016, 08:36

Dat niet veel wassen druipt van je af hoor, had je niet hoeven te vermelden. :roll:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten
cron