Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Voor alles met betrekking tot poetsen/detailing

Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Berichtdoor Marcos » 21 Mei 2016, 17:15

Na het lezen van het topic van D-Per4mance over het poetsen, en hondafest in aantocht. Kreeg ik weer zin om mijn civicje weer netjes te gaan maken. Nadat hij een jaar bijna heeft stilgestaan was dit ook wel erg nodig. Lak was dof aan het worden en auto was erg groen geworden van het staan :crazy:
helaas ben ik vergeten een begin foto te maken...

Dus, eerst begonnen met de auto 2x compleet te wassen met Meguiars gold class shampoo en diadeem alles reiniger op de erg vieze plekken, dit raad ik niet aan want is slecht voor je lak. Maar deze x wel hard nodig. En aangezien ik de auto toch ging poetsen maar besloten dit te gebruiken.

Na in het topic van D-per4mance gelezen te hebben over monello non ferro, dit ook besteld. wou dit is met eigen ogen zien haha :P
Maar wat een bizar spul is dat zeg. dus na 2x uitgebreid wassen denk je dat je auto schoon is? nou fout!
Afbeelding

Helaas kreeg ik hierna hele gekke plekken op de lak, verspreid over de hele auto,
Afbeelding
Weet iemand hoe dit komt? het leek er echt in te zitten.

Maar met een klein beetje schrik toch maar doorgegaan met kleien, met de meguiers quick clay kit, Dit had ik nog nooit gedaan maar wou ik altijd graag eens proberen. Nu denk je dat je auto na 2x wassen en de behandeling met de non ferro echt schoon is, alweer FOUT!
Afbeelding
Dit komt van ongeveer een kwart van de motorkap ! Maar hier gingen nog niet die gekke donkere vlekken mee weg...

Dus ik maar met goede hoop aan de volgende stap begonnen: Meguiars ultimate coumpound.
Hiermee gingen gelukkig de vlekken gelijk weg pfooew ! :clap:
op de foto is het nog niet eens uitgepoetst, maar wat een verschil al!
Afbeelding

Daarna nog een behandeling gegeven met: Meguiars ultimate polish.
En als laatse de complete auto in de was gezet met Meguiars gold class wax.
dit moet een uur intrekken, dus snel het interieur schoongemaakt en de ramen gepoetst!
Daarna de wax uitgewreven, en even genieten van het eindresultaat :eek:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij glimt nu als een spiegel en is zo zacht als een k.tje :lol: Echt een super resultaat , al zeg ik het zelf.
Ik ben tevreden :like:

Gebruikers-avatar
Marcos
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 58
Geregistreerd:
19 Jan 2013, 12:06

Re: Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Berichtdoor D-Per4mance » 22 Mei 2016, 20:43

Heel mooi resultaat en leuk om te zien dat mijn topic voor motivatie zorgt!

Wat betreft de vlekjes van de non-ferro: hoe heb je het precies gebruikt?

Ik vind het ook iedere keer weer bizar als je ziet wat nog van een (voor je gevoel) schone auto afkomt met non-ferro en klei.

Was die Ultimate Polish trouwens goed te verwerken en uit te poetsen op jou lak? Ik heb hem ook staan en 1x getest op een zwarte, maar ik kreeg dat spul echt heel slecht uitgepoetst... Geeft wel een mooie diepte.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Berichtdoor Kevinio » 24 Mei 2016, 08:14

Dit is wel een heel dankbaar poetsproject geweest zo te zien! :up:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Berichtdoor Marcos » 28 Mei 2016, 14:20

Dankje D-Per4mance! Ik heb de non ferro na het wassen op de natte auto op de auto gespoten, daarna ongeveer 5 minuten in laten trekken en daanra afgespoten met de tuinslang, ik dacht later mischien komt het wel omdat er natuurlijk (orgineel) geen blanke lak op de auto zit.
Ja haha, iedereen die ik de foto's laat zien is nog steeds verbaasd! Die ultimate polish ging bij mij echt perfect, ingepoetst met een even coat microfiber aplication pad van meguiars. Hiermee krijg je een nette dunne laag. Na het drogen ging het uitpoetsen echt super makkelijk. Bij mij veegde ik het er super makkelijk vanaf.

@kevino dankjewel! Wat oudere witte rode en gele auto's zijn omdat er geen blanke lak op zit, wel een behoorlijk karwei om te poetsen, maar het resultaat is wel verbluffend! Zolang de auto maar niet verkleurd is zoals je bij rood heel vaak ziet!

Gebruikers-avatar
Marcos
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 58
Geregistreerd:
19 Jan 2013, 12:06

Re: Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Berichtdoor Jeff91 » 29 Mei 2016, 15:44

5min is wel heel lang vind ik voor non ferro. Ik laat het hooguit 2min zitten en spuit het daarna af, denk dat je daarom vlekken hebt.

Verder een mooi resultaat :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
Jeff91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 250
Geregistreerd:
04 Jan 2014, 18:47
Woonplaats:
Brabant

Re: Mijn gele ej9 poetsproject ! super resultaat !

Berichtdoor pascal1976 » 09 Jul 2016, 20:13

Heel netjes, ziet er weer goed uit!
(06-2018 - heden) Honda Civic 1.8i VTEC Sport (2016) ADAS pakket
Golden Bronze Metallic
(04-2015 - 06-2018) Honda Civic 1.8i VTEC Sport (2012)
Orchid White Pearl

pascal1976
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
09 Apr 2015, 20:00
Woonplaats:
Arnhem


Terug naar Detailing



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron