Motor er gister uit gehaald. Blok gaat naar EDG voor plaatsen van Skunk2 Pro2 nokkenassen en Skunk2 LMA's, EDG gaat de boel vervolgens uitklokken. De bak gaan nieuwe synchro's in van synchrotech, de carbonlined versie, en er ligt een skunk2 pro camberkit klaar voor de voorzijde, de achterzijde laatst al gedaan.
Jazeker! Met time attack nog even de sporen gegeven..
Mini verslagje;
Vorige week zaterdag de auto nog even afstellen na het plaatsen van andere nokkenassen (skunk2pro2 voor de puristen) bleek lastig, na onderzoek bleek de TPS sensor clip in de gasklep zelf afgebroken te zijn. Dit gelukkig weer kunnen maken waarna ik de auto snel heb kunnen afstellen, leek in orde. s'avonds de auto zonder problemen door de keuring, en een gezellige avond met SW-Performance gemaakt! waarna we lekker in slaap zijn gevallen in de pitbox. Next day, Time Attack day! Het was weer even geleden dat ik op Circuit Park Zandvoort heb gereden en dat kon ik wel merken.. het was weer even wennen, aan de auto, de remmen, en motorkarakter. Het viel me op dat de auto in het midden toeren gebied wat inhield, en ook op piek naar mijn idee. Ik hoopte een nieuwe PR te gaan rijden vandaag maar dit bleek erg moeilijk. Snelste tijd een 2:02.8. Een 9e plek in de kwalificatie en een 10e plek in de finale. Volgende keer gaan we voor de 2:00 of eronder. Nu zorgen dat de auto beter afgesteld word, het liefst op de testbank, en de camber kit voor de voorkant monteren! Iedereen bedankt voor het gezellige weekend! Top geregeld
Weer een update'je, inmiddels weer een paar keer kunnen rijden, maar ik blijf aandrijfassen slopen. Ik ga nu het vet in de hoezen vervangen voor Redline 2cv, ik vermoed dat dit het probleem gaat oplossen.
Kan constant 3/4 rondes maken op Nederlandse circuits en dan is er een aandrijfas probleem, ofwel, elke keer als de boel warm is en er een beetje vertrouwen opgebouwd is kan ik weer stoppen.
Zonder al te veel moeite wel 2:01.7 op zandvoort en 2:01.5 op assen.. nette tijden, maar nog niet waar ik wil zitten...
Ik denk en hoop met de huidige setup onder de 2:00 te komen.
nog even een snelle speclist; CRX 960kg met kooi, 2/3e tank, excl chaffeur 2.0 vtec gebouwd @231pk platensper kumho v70a voor, r888 achter, 205/50/15 oem twinpot remklauwen met ds3000 voorop met 300mm s2000 schijven.
Heb je al iets van een soort ontluchting gemaakt in je homokineten? Wij hadden bij de Sakers vroeger ook veel last van te warm wordende homokineten. Dit hebben we aangepast door de kooitjes van de homokineten zelf iets groter te maken (dus dat de balletjes er precies door passen ipv dat ze er vast in zaten). En we hebben een soort van simpele ontluchting toegepast zoals op de foto hieronder:
Het is gewoon echt zo simpel als het eruit ziet, een stukje tyrap tussen je hoes en je as. Zo kan hij makkelijker zijn druk kwijt zonder dat ie alles eruit gooit.