Bor's EK3 [P10] Go & Ho + HP in a bottle

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Bor's Widebody EK3, [P5] Wielkasten kaal en fe-fl passen

Berichtdoor Bietelboer » 20 Apr 2015, 23:05

mooie golf!

Gebruikers-avatar
Bietelboer
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 12685
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:36
Woonplaats:
D'burg

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Bor » 18 Aug 2015, 19:00

Zo dat is een tijdje geleden. Waarom het zo lang heeft geduurd, omdat het allemaal voor geen meter opschiet en ik de zin ook behoorlijk kwijt begin te raken. Daarom ook veel foto's met mobieltje gemaakt ::(

Maar toch ergens een beetje verplicht om iedereen hier op de hoogte te houden, dus hier komtie.

Waar de meeste het nieuwsgierigste naar zullen zijn als eerste, de status van de civic. Gaat allemaal heel langzaam, gezondheidsproblemen in de familie bij de spuiter dus hij neemt zijn tijd en dat is zijn goed recht! ( 5 maanden verder, dit staat er )

Afbeelding

Auto staat op zijn rijhoogte, dus ja tot zo ver zijn de wielkasten terug omhoog gewerkt. Dat zal nooit meer aanlopen 8)

Afbeelding

Afbeelding

Auto moet nog uitgelijnd en afgesteld worden, dus wielen zullen netjes onder de kappen komen te zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik mijn civic zo ga bouwen dat ik voor de apk niks meer hoef om te gooien, besloten mijn xenon eruit te doen. Die heb ik kunnen ruilen tegen een 200cells race cat van SRS. Daarmee werd het dus ook weer mogelijk om mijn XS header te monteren. Dus deze van de plank getrokken en tot de conclusie gekomen dat hij wel wat opknap werk kon gebruiken. Hier ben ik dus mee aan de gang gegaan. In eerste instantie was het de bedoeling om een pie-cut welding te gaan maken voor de onderste bocht. Dat lukte vrij aardig tot ik een 90 graden lasbocht tegen kwam welke zo gebruikt kon worden. Daarna ook ontdekt dat hij lek was tussen de runners bij de collector, dit dus ook maar meteen gemaakt. De hele onderste buis is nu dus custom build door mijn eigen eerste TIG laskunsten ;)

De SRS cat zal qua lengte gelijk gemaakt worden aan een OEM cat, zodat hij 1 op 1 omgewisseld kan worden mocht dat nodig zijn
2 cats met dank aan Dawan

Afbeelding

Afbeelding

Proef stukje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij toeval nog een DC-header gekocht, eigenlijk bedoeld voor de oranje. Beide ga ik nog te lijf met heatwrap, maar ben nog aan het twijfelen welke op welke civic komt

Afbeelding

Omdat het lassen zo goed was gegaan voor de eerste keer met een TIG machine, meteen maar een volgend project gestart. Een brake-stopper. Schijnt fijn te zijn en heb ze altijd al eenvoudig gevonden qua maakbaarheid dus maar gewoon begonnen. Is nog in productie dus nog geen idee of het gaat werken.

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook bezig met OEM koplampen te voorzien van een mat zwarte behuizing. Hier heb ik helaas nog geen foto's van.

Owja, de civic is ook nog door de apk gekomen zonder 1 opmerking. Tja... :hmmm: dont ask, dont... hier kan dat :wave1:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Zwetje » 08 Sep 2015, 05:05

Ah er heeft nooit iemand gereageerd op je laskunsten :cheesygrin: .

Je blauwe wordt echt heel dik! Respect voor je geduld.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor kristo » 08 Sep 2015, 09:34

Die remstopper ziet er dik uit :lol:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Bor » 08 Sep 2015, 10:27

Zwetje schreef:Ah er heeft nooit iemand gereageerd op je laskunsten :cheesygrin: .


:lol: Nee dat reageren loopt allemaal niet meer zo hard, maar aan de views te zien zijn er nog een "aantal" die het wel interesseert.

Zwetje schreef:Je blauwe wordt echt heel dik! Respect voor je geduld.


Ja ik hoop het, vanavond de laatste dingetjes uit elkaar halen en de bevestigingspunten van de flares in de body zetten. De helft van de onderdelen staan al in de grondverf. Dus waarschijnlijk over 2 weken alles gespoten :)

kristo schreef:Die remstopper ziet er dik uit :lol:


Thx, maar gaat nog een half jaar duren waarschijnlijk voor ik er weer aan verder werk. Ben nu aan het afstuderen, werken en carnavals seizoen staat weer voor de deur.

Maar zodra ik weer een zaterdag over heb dan staat dit boven aan het lijstje.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor mielko » 09 Sep 2015, 16:17

eindelijk nog een zelfbouwer!
Dit is een leerschool waar je de rest van je leven plezier van hebt!!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Zwetje » 23 Sep 2015, 07:06

Gefeliciteerd Rob!!!! :drunk:
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Bor » 23 Sep 2015, 07:13

mielko schreef:eindelijk nog een zelfbouwer!
Dit is een leerschool waar je de rest van je leven plezier van hebt!!


Thx Mielko, helemaal mee eens. Kon eerst nog geen wiel wisselen en nu kan en durf ik zo ongeveer alles aan. Moet hier nog ff updaten heb al weer een paar dingetjes gemaakt.

Thx Mario!

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Error » 23 Sep 2015, 07:52

ik reageer ook niet zo vaak maar lees wel heel vaak mee! dus blijf updaten! :mrgreen:

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor nick22 » 23 Sep 2015, 09:23

same here :mrgreen:
Wat een baas die nick !

nick22
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1336
Geregistreerd:
25 Mei 2005, 16:29
Woonplaats:
reuver

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Bor » 24 Sep 2015, 08:02

Komt goed heren, ben voorlopig nog niet klaar :)

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Zwetje » 24 Sep 2015, 08:07

Nou doe eens even updaten dan robje.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Bor's EK3 [P6] Huge update met een na smaakje

Berichtdoor Bor » 24 Sep 2015, 19:36

Zwetje schreef:Nou doe eens even updaten dan robje.


Speciaal voor jou :P

Kwam er net helaas wel achter dat ik een aantal foto's per ongeluk verwijderd heb :doh:
Dus de vorderingen van de civic zelf houden jullie nog te goed.

Wel de header in de heatwrap gezet. Ik heb voor heatwrap gekozen, niet zo zeer omdat ik de bay koeler wil houden. Maar puur om het feit dat ik het er mooi uit vind zien en dat het samen met de intake buis één geheel vormt straks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een ruime 3M over gehouden voor de intake buis. Ik ga de intake van de blauwe in de oranje zetten en andersom. Loop al langer met dit idee en ik denk dat het er straks beter uit komt te zien. Wat ook mee speelt is dat ik straks geen spatkuip meer in mijn wielkasten heb aan de voorzijde en dat de cold-air intake daar precies zijn lucht aanzuigt. Met de intake van de oranje welke een tegiwa coolchamber heeft ben ik vrij met het leggen van de aanzuig slurf welke ik precies achter het gat in de voorbumper uit kan laten komen. Dus in praktisch opzicht ook een betere optie.

Afbeelding

Op de tegiwa coolchamber zit nu nog een hele lelijke oude stalen slangenklem en alles wat slangenklem heet in dat traject ga ik vervangen voor RVS samen met QSP zwarte variant koppelstukken. Alles in de bay wordt zwart, RVS of heatwrap. De oude bay van Bas van Rooij is de inspiratiebron hiervoor geweest.

De moeilijkste maat heb ik alvast. Deze zet de coolchamber vast op de luchtfilter.

Afbeelding

Daarnaast voor een heel mooi bedrag 2x een set OEM koplampen op de kop kunnen tikken, deze ben ik aan het restaureren. Dat wil zeggen dat het glas helemaal terug geschuurd wordt, gepolijst en gespoten met een speciale blanke lak bedoeld voor koplampen.

Afbeelding

Afbeelding

De binnenzijden worden in het mat zwart gespoten.

Kleppendeksel is ook al klaar en gespoten, maar hier heb ik nog geen foto's van gemaakt.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Bor's EK3 [P6] Nieuwe update: Heatwrap

Berichtdoor ger[ej9] » 25 Sep 2015, 09:42

Ik vraag me eigl af... wat bedoel je met binnenzijde zwart?
Meestal voor blackhousing is toch de glimmende ding rondom de reflectoren wordt zwart gespoten (niet de reflectoren zelf)
Dus niet de binnenkant en de reflectoren zoals op je foto? Of wil je idd juist doen? Ieder vr zichzelf natuurlijk hehe
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Bor's EK3 [P6] Nieuwe update: Heatwrap

Berichtdoor Bor » 25 Sep 2015, 10:01

Ja klopt, daar doel ik ook op. Dus de chrome kap welke aan het glas vast zit, is mat zwart gespoten. Het reflector gedeelte bij het knipperlicht is ook mee gespoten, maar de reflector van de hoofdunit is gewoon zoals je het op de foto ziet.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron