750 ps civic type R

Filmpjes en interessante websites, Honda gerelateerd.

Moderator: Bor

Re: 750 ps civic type R

Berichtdoor streetlegally » 25 Apr 2011, 10:27

Kay schreef:
decivicons schreef:belachelijk veel vermogen , als je zo een joekel van een turbo hebt , ben je ook opgezadelt met een huge turbo lag... en als de turrbo dan opgang komt , rookt hij bandjes in enkele weken tot maanden op...

een impreza met 1 maat grotere turbo , ecutekje , turbo druk controller , fmic , setje injectors , walbro pompje , en uitlaat systeem op de kwart mijl nog steeds sneller zijn , puur en alleen door het houden van tractie ...

ik denk als je een civic wil hebben die hendig rap is , en tractie wil blijven behouden, zul je een aftermarket peperduur traction control systeem moeten gebruiken dat aangesloten wordt op de abs sensor , dat bij te veel wheelspin de ecu het veermogen reduceert tot optimaal koppel vermogen zonder wheel spin...

ik vind een turbo op een civic ten alle tijden super gaaf , maar wat heb je hier aan , 3 seconden niks , en dan begrenzer , je teller schiet 80 km hoger terwijl je die snelheid door de spin niet eens behaald ? ik vind t waardeloos.

dan nog respect dat iemand er zo veel geld in pompt , iemand moet de baas willen zijn he :up:


Je hebt nooit met een turbo gereden of niet? Impreza's zijn langzaam... 4-wielaandrijving is weerstand... Maar dat wist je vast...



Dat zeiden ze toendertijd ook tegen Audi.. :)
There are no failures, just expierences and your reactions to them.

Gebruikers-avatar
streetlegally
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1498
Geregistreerd:
03 Apr 2006, 18:08
Woonplaats:
Ter Apel

Re: 750 ps civic type R

Berichtdoor Nasty » 25 Apr 2011, 22:33

streetlegally schreef:Dat zeiden ze toendertijd ook tegen Audi.. :)


idd

Als je toch zo gek moet zijn, koop ik me liever een Audi break met 180pk minder, steek ik die vol met mn familie, ga ik nog naar de Albert Heijn voor een volle koffer en dan ben ik NOG sneller dan deze EP3!
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: 750 ps civic type R

Berichtdoor RC Power » 01 Mei 2011, 08:09

Ben het ook met Decivicons eens. Een hoop vermogen is leuk, maar in een FWD als dit, heb je er geen kut aan.

Impreza's zijn langzaam, kan best wezen alleen een stock Civic blijft nergens.
Ik heb zelf gereden met FWD hatchbacks met veel vermogen (of coupe's) en met mijn Evo. Kan je vertellen dat een FWD met zoveel vermogen no way kans maakt tegen een gemiddelde Evo/Skyline/Impreza.

Heb wel veel respect voor het werk en tijd/energie wat in dit soort projecten wordt gestopt. Alleen vraag me altijd af wat je ermee wilt bereiken? In mijn ogen is dit project nutteloos, alleen geslaagd om anderen te laten zien wat je kan.
Ga hiermee is on track rijden bijvoorbeeld, denk dat je een probleem hebt.

Gebruikers-avatar
RC Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 459
Geregistreerd:
26 Mrt 2009, 20:17
Woonplaats:
Hoogvliet

Vorige

Terug naar Honda Video's



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten
cron