Leestekens!

Alle mededelingen omtrent HCN, zijn hier terug te vinden

Re: Leestekens!

Berichtdoor Bor » 26 Nov 2015, 12:48

D-Per4mance schreef:
Kevinio schreef:Precies zoals je het zegt: wij willen activiteit hier op het forum en willen dant mensen reageren op topics. Als je iemand op zijn leestekens attendeert en hij doet er wat mee is er een win-win situatie: hij krijgt zijn informatie en er is activiteit. We kregen te vaak te horen: als we leestekens missen haak ik al af. Dus moeten wij als team op een vriendelijke manier op in spelen. Hebben jullie een betere manier, wij horen het graag.

En het kan best betuttelend en kinderachtig zijn, ik persoonlijk vind het betutteld en kinderachtig dat een ander zich maar aan moet passen voor eigen gemak. We hebben het hier niet over grammaticale correctheid (die fouten maakt iedereen, en daar lees je makkelijk overheen), maar als een hoofdletter, comma en punt als teveel gevraagd is..


Iets met ABN enzo... Jammer joh! :finger:


Nou lekker dan Fer, nu heb je Kevin voor eeuwig van het forum verjaagd omdat je hem gecorrigeerd hebt....

Het gaat om structurele fouten en niet om af en toe iets vergeten, want dat doen we allemaal. Als je gewoon normaal typt wat je anders ook doet hoef je daar ook niet bang voor te zijn, maar wij gaan niet iemand ontzien omdat hij anders nooit meer naar het forum komt :like:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Leestekens!

Berichtdoor kristo » 26 Nov 2015, 13:01

@Fer: Dat kan best zijn. Vlaanderen, of toch dat deel dat zich cultureel wenst te noemen, heeft veel te lang, en mss nog steeds, naar Nederland gekeken als hét voorbeeld, terwijl zoals je schrijft jullie mss al verder geëvolueerd zijn.

Zo miereneukend ('fout' tegen AN intended) ben ik ook niet. Gewoon netjes schrijven staat maar netjes :)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Leestekens!

Berichtdoor Kevinio » 26 Nov 2015, 13:33

Ik heb het niet over ABN (zoals eerder vermeldt), ik heb het gewoon over leestekens. En het gaat om structureel, niet om af en toe een foutje. Niet allemaal zo zwaar aan tillen, tjonge jonge..
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Leestekens!

Berichtdoor FreakoRico » 26 Nov 2015, 13:36

Wat er eigenlijk gewoon mee bedoeld wordt is dat de posts zonder punten, comma's etc geschreven worden minder goed/duidelijk leesbaar zijn..

Elke punt en hoofdletter corrigeren slaat ook nergens op :P

Degene die goed typen, weten het (hopelijk) zelf vast wel.. en snappen dat we hun niet bedoelen.

Iedereen is mens, en iedereen vergeet wel eens een puntje of wat dan ook... lekker boeiend... niet te druk om maken want daar gaan we echt niet moeilijk om doen :)
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Leestekens!

Berichtdoor Mark » 06 Dec 2015, 17:37

Ik had op Patak gereageerd, staat daarin 2x een woord groen gemaakt. Leuk, maar ik weet nu dus niet wat ik er in fout gedaan heb. Het leermomentje is dus zijn doel voorbij geschoten. Ik heb ook een vorm van dyslexie, gelukkig niet in erge mate, maar maak daarom vaak wel kromme zinnen, niet logische zinsopbouw. Grammatica is een probleem ook. Gelijk alle kleine foutjes groen arceren gaat ook ver lijkt mij. Er zijn best veel mensen die moeite hebben met teksten, vaak mensen met een technische achtergrond. Als je bij ons in de werkplaats kijkt, zijn er weinig mensen die leesbaar schrijven, laat staan zonder gekke spellingen. Zoals rembloken, moterolie dat soort rare spellingen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Leestekens!

Berichtdoor Kevinio » 06 Dec 2015, 20:02

Nogmaal, we letten in principe alleen op hoofdletters en punten. Spelling etc. doen wij niet zoveel mee, of het moet de spuigaten uitlopen. ;)

Overigens vind ik je grammatica over het algemeen wel meevallen hoor Mark.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Leestekens!

Berichtdoor D-Per4mance » 12 Dec 2015, 22:15

Kap alsjeblieft met dat groene tekst gedoe... Als je de leesbaarheid van het forum wilt vergroten is dit echt niet de manier. Ik vind die half groene half zwarte posts nog slechter te lezen dan een waar een hoofdletter of een punt in mist... Daarbij blijf ik het kinderachtig en betuttelend vinden.

Gelukkig erkennen de mods het probleem wel: hun eigen naam staat ook in het groen... :finger:
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Leestekens!

Berichtdoor kristo » 13 Dec 2015, 10:22

Ik vergeet steeds een letter :P



Mss moet het corrigeren beperkt blijven tot nieuwelingen, erge gevallen en notoire recidivisten. Met de forumregel op zich ben ik zeker akkoord.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Leestekens!

Berichtdoor Boes16A2 » 14 Dec 2015, 10:10

Kevinio schreef:Nogmaals, we letten in principe alleen op hoofdletters en punten. Spelling etc. doen wij niet zoveel mee, of het moet de spuigaten uitlopen. ;)

Overigens vind ik je grammatica over het algemeen wel meevallen hoor Mark.


Maar goed ook, want spelling en grammatica is niet t sterkste punt :like:

Ik begin me toch lichtelijk te ergeren aan die groene teksten. Ik let erop maar mis wel eens een Hoofdletter. Dus ik zeg kleur lekker door maar als ik hier een PB over krijg kap ik gewoon met t forum.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Leestekens!

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 14 Dec 2015, 10:28

Je moet gewoon alles direct in t groen typen.

Ik snap t wel, maar dat groene leest (vooral op de telefoon) erg lastig soms..

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Leestekens!

Berichtdoor kristo » 14 Dec 2015, 11:51

EJ2_B16A2 schreef:maar dat groene leest (vooral op de telefoon) erg lastig soms


Herkenbaar probleem, ik gebruik steeds blauw voor annotaties.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Leestekens!

Berichtdoor Kevinio » 15 Dec 2015, 07:58

We gebruiken dan gewoon wat donkerder groen, problem solved.

Wat ik mij ook nog afvraag: ik zie veel forumgebruikes best veel loze 'Enters' gebruiken in hun posts. Mijn vermoeden is dat dit door mobiel gebruik komt met een bepaald programma? Hebben jullie een idee? Niet dat het heel irritant is, maar vroeg het mij af.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Leestekens!

Berichtdoor BasH » 16 Dec 2015, 09:53

Weet het moderator team ook dat het 'probleem' er niet mee opgelost wordt. Achteraf iemand op fouten gaan wijzen op een openbaar forum, zonder dat diegene het zelf terugziet of pas in later stadium, waardoor het niet meer als leermoment wordt opgenomen, ontgaat mij volledig.

Vanuit het perspectief van je hersenen bekeken, is leren het aanleggen en versterken van neurale verbindingen tussen knooppunten. Die knooppunten staan voor een bepaald type informatie. Zonder voldoende sterke verbindingen heb je eigenlijk niets aan die informatie. De groene verbeteringen, i.c.m. met het format van een forum, zijn geen sterke verbinding. Zonder die verbindingen effectief in te kunnen zetten verdwijnt de verbinding, of wordt zelfs niet herkend of gezien, door de forumgebruikers.

Het moderator-team moet daarom zorgen voor sterke verbindingen en die verbindingen blijven benutten, dan pas is er sprake van een duurzame leeropbrengst. Dit is gewoonweg onmogelijk. Het idee wat Fer al opperde om de leden een pb te sturen en dit niet openbaar te doen lijkt mij een betere aanpak.

bron: http://wij-leren.nl/lezen-en-spellen.php
Honda Civic 2.0i Sport

BasH
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
06 Mrt 2011, 12:33
Woonplaats:
Zutphen

Re: Leestekens!

Berichtdoor Boes16A2 » 16 Dec 2015, 10:55

Volledig mee eens. Maar dat had ik in mijn w=w ook al eens aangegeven. De intentie van de actie is goed, maar uitwerking en resultaat slaan de plank mis.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Leestekens!

Berichtdoor kristo » 16 Dec 2015, 11:38

Wat is een 'loze 'Enter'' ?

I.p.v. een slecht geschreven post te corrigeren zou je kunnen quoten mét (gekleurde) correcties.

PBs sturen kan assertief overkomen maar kunnen tezelfdertijd net daarom efficiënter zijn.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

VorigeVolgende

Terug naar Mededelingen



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
cron