APK en LPG en CO

Voor alle vragen met betrekking tot de APK
APK en LPG en CO door Dr Ed

APK en LPG en CO

Berichtdoor Dr Ed » 16 Aug 2015, 22:27

Mijn EJ6 moest vorige week voor de keuring, met een paar kleine dingetjes en het advies om het Co van de G3 installatie af te regelen. Co stond hiervan op 8%. En ja, dat ruik je als je achter de auto staat.

Nou ben ik toevallig in het bezit van de AG-LPG software onder MS-DOS (jaja) en een zelfgefabriekte interface om deze gasinstallatie uit te kunnen lezen, en belangrijker de parameters in te leren met de huidige setup.

Dus keurig af staan regelen (stelt niet heel erg veel voor als lambda en stappenmotortje goed functioneren, en de auto redelijk onderhouden is) en vervolgens terug om het Co opnieuw te laten meten. Een keurige 0,45% Co was het resultaat. (ik meen dat 0,5% de norm is)

Waarom in de DHZ modus?: Veel gasboeren willen/kunnen niet meer aan de wat oudere gassystemen werken. Die verkopen je liever een compleet nieuwe installatie onder de kap. En laten we eerlijk zijn, zo'n investering is de auto vaak niet meer waard. We hebben het (zoals zo vaak) zelf weer eens op kunnen lossen. :cheers:

Dr Ed
 

Re: APK en LPG en CO

Berichtdoor ger[ej9] » 17 Aug 2015, 09:00

Kijk onze lpg goeroe...
Ik moet nog steeds mijn lpg eigl gaan afregelen met je schema..
Alleen dat programmatje is niet meer te vinden via de link.. :D
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: APK en LPG en CO

Berichtdoor Dr Ed » 17 Aug 2015, 12:14

Lpg goeroe :drive1:

De software uit het stenen tijdperk is hier wel aanwezig. Doe maar een pm op het moment dat je dat nodig hebt.

Dr Ed
 

Re: APK en LPG en CO

Berichtdoor chris1144 » 17 Aug 2015, 16:05

In dat linkje waar je voorheen inderdaad die software kon downloaden is veranderd ja, je komt nu op een verkoop site terecht :doh:

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=11062
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: APK en LPG en CO

Berichtdoor Dr Ed » 25 Aug 2015, 22:29

http://www.lpgshop.co.uk/lpg-diagnostic-software/

Daar kun je de nodige software vinden.

Dr Ed
 


Terug naar APK gerelateerd



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron