Hallo,
Ik ben bezig een ED7 op een NL kenteken te krijgen maar nu zat ik met een aantal vragen waarvan ik hoop dat er hier verstand van is.
Het is een auto met de motorcode D16Z2, en heeft als eerste toelating 9 Mei 1991.
1. Mag ik de auto zonder katalysator aanbieden op de keuring, zodat deze ook niet op het kentekenbewijs komt te staan en ik er ook geen last van heb bij bijv. de APK?
2. Het rijklaargewicht is vastgesteld op 1054 kg, met als leeggewicht 954 kg, nu hebben NL Ed7 een leeggewicht van 922 kg, die zitten dus in een lagere klasse.
Wordt hierbij mijn gewicht overgenomen of nemen ze de Nederlandse typegoedkeuring met bijbehorende gewichten over?
3. Zo niet, is het dan toegestaan mijn auto zo licht mogelijk aan te bieden om toch in die lagere klasse uit te komen?
ik denk hierbij aan verwijderen achteruitwisser + motor, reservewiel, krik, hoedenplank en hoedenplank steunen, autoradio en speakers, hoofdsteunen achterin, originele luchtfilterbox vervangen, afdekkappen onder motor weghalen.
Bijna lege tank, olie op minimum, koelvloeistof eruit, ruitensproeier leeg.
Hopelijk is hier iemand met antwoord, want bij de RDW in Venlo kom ik niet echt verder, die verwijzen me naar het internet maar daar is het zoeken praktisch onmogelijk.