Invoeren ED7 en vragen MBT keuringseisen

Voor alle vragen met betrekking tot de APK

Invoeren ED7 en vragen MBT keuringseisen

Berichtdoor kNickED » 27 Jan 2015, 00:21

Hallo,

Ik ben bezig een ED7 op een NL kenteken te krijgen maar nu zat ik met een aantal vragen waarvan ik hoop dat er hier verstand van is.
Het is een auto met de motorcode D16Z2, en heeft als eerste toelating 9 Mei 1991.

1. Mag ik de auto zonder katalysator aanbieden op de keuring, zodat deze ook niet op het kentekenbewijs komt te staan en ik er ook geen last van heb bij bijv. de APK?

2. Het rijklaargewicht is vastgesteld op 1054 kg, met als leeggewicht 954 kg, nu hebben NL Ed7 een leeggewicht van 922 kg, die zitten dus in een lagere klasse.
Wordt hierbij mijn gewicht overgenomen of nemen ze de Nederlandse typegoedkeuring met bijbehorende gewichten over?

3. Zo niet, is het dan toegestaan mijn auto zo licht mogelijk aan te bieden om toch in die lagere klasse uit te komen?
ik denk hierbij aan verwijderen achteruitwisser + motor, reservewiel, krik, hoedenplank en hoedenplank steunen, autoradio en speakers, hoofdsteunen achterin, originele luchtfilterbox vervangen, afdekkappen onder motor weghalen.
Bijna lege tank, olie op minimum, koelvloeistof eruit, ruitensproeier leeg.

Hopelijk is hier iemand met antwoord, want bij de RDW in Venlo kom ik niet echt verder, die verwijzen me naar het internet maar daar is het zoeken praktisch onmogelijk.

kNickED
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
26 Jan 2015, 23:47

Re: Invoeren ED7 en vragen MBT keuringseisen

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 27 Jan 2015, 19:43

Gewicht word waarschijnlijk rechtstreeks overgenomen van de papieren bij de auto, of via het register in Nederland, waar deze auto;s bekend zijn en dus ook het gewicht.
Onze Beat werd gewogen en de Ep3 niet bij de invoer.

Spullen en vloeistoffen eruit halen heeft weinig tot geen zin.. Ruitsproeiervloeistof zo ie zo niet, want dat moet werken voor APK :lol:

Auto kan je zonder kat aanbieden. Komt toch niks op kenteken te staan en het zogenoemde U9 word al jaren niet meer naar gekeken.
Ook zijn de papieren bij APK niet nodig. Daarvoor hebben we het raadpleegscherm.
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Invoeren ED7 en vragen MBT keuringseisen

Berichtdoor kNickED » 28 Jan 2015, 15:04

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Dan ga ik de kat er tussenuit halen het het spruitstuk alvast vervangen.

Met betrekking tot het gewicht kijk ik wel wat ik geregeld krijg met de beste man van de RDW.
De APK is nog geldig tot Juli 2016, dus die wordt gewoon overgenomen.

Ik ga in ieder geval proberen de auto zo licht mogelijk te krijgen en dan aan te dringen op een weging bij de invoerkeuring, misschien dat het toch nog lukt.

In ieder geval bedankt :biggrin:

kNickED
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
26 Jan 2015, 23:47


Terug naar APK gerelateerd



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron