Hallo allemaal,
Het onderwerp zegt het al een beetje, een tijdje geleden heb ik een Invidia GT300 catback onder mijn EK4 gehangen.
En van de week kreeg ik ineens een helder moment, tijdens de installatie heb ik de katalysator los moeten halen omdat er een moer zat vastgeroest. Op het moment dat ik daar mee bezig was heb ik er eigenlijk niet bij nagedacht maar er zat helemaal geen lambdasonde in de katalysator. Niet eens een gat om deze erin te zetten.
Nu ben ik vandaag eens gaan kijken wat voor ECU er dan eigenlijk in zit, want ik had het idee dat één van de vorige eigenaren er misschien een OBD1 ECU in had gezet. Wat blijkt er zit een P2T ECU in, nu ben ik al even in de weer geweest met google maar ik kom op meerdere websites tegen dat dit wel degelijk een OBD2 ECU is. Sommige websites vermelden zelfs OBD2B uit een facelift model.
Ik snap er zelf nu vrij weinig meer van want voor zover ik heb begrepen zou OBD2 dus twee lambdasondes moeten hebben. Ook heb ik hier en daar verhalen gelezen dat als één van de twee lambdasondes niet werkt of niet aanwezig is, het motorstoringslampje moet gaan branden.
Het motorstoringslampje werkt wel, maar brandt niet. En toch heb ik in of na mijn katalysator geen lamdasonde.
Ik zal hieronder nog even een foto plaatsen van de ECU. Voor zover ik zelf heb begrepen uit de code gaat het om een Europese P2T van de eerste versie. (geen idee of er hierna nog versies van zijn gemaakt...)
Wie o wie kan mij een duidelijke uitleg geven hoe dit kan?