Hallo,
Eigenlijk ben ik al een beetje moedeloos omdat ik meer dan een week aan het zoeken ben naar een aantal problemen.
Heb een Honda Civic ED en daar hing een D15b2 automaat in.
Nu heb ik een motor swap gedaan en heb ik er een D16A9 schakel ingehangen.
Heb wel 10x de bedrading nagekeken maar kan heen fout vinden, ken bijna de swap uit mijn hoofd noemen.
Er is geen crx interieurboom ingekomen omdat deze verknipt was en met kabel schoentjes aan elkaar zat.
Heb dus de dizzy voor mpfi uitgevoerd.
Als eerste blijft de ecu op 12v staan waardoor alles stroom blijft krijgen.
Mijn brandstofpomp ect blijft draaien.
Heb al een andere relais geprobeerd maar dit was het probleem niet.
igp 1/2 worden gewoon door het contact uitgeschakelt.
Daarnaast heb ik error 3 (map sensor).
Doorgemeten en hij krijgt netjes 5v als de auto loopt, natuurlijk ook 5 volt als de auto uit is omdat de ecu stroom blijft houden.
Massa is goed en je ziet hem signaal geven naar de ecu.
Dan het vaagste probleem.
Toen ik de eerste keer de motor startte liep hij op twee cilinders, ik had maar 2 vonken
Dit was opgelost door de cilinder sensor te vervangen, alleen stationeer liep hij niet goed en je kreeg hem moeilijk op toeren.
Nu loopt hij weer op 2 cilinders alleen heb ik wel 4 vonken.
Als je later probeert kan het zo zijn dat hij niet loopt, de volgende dag wel weer.
Heb vandaag andere ecu geprobeerd maar dit had met alles geen resultaat, ook error 3 blijft.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand raad?
Ben een beetje moedeloos omdat ik al meer dan een week aan het zoeken ben.
Mijn dank is heel groot