knipperlicht/dashboard probleem

Bespreek je elektrische problemen hier

knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor felixm187 » 23 Sep 2013, 11:59

Beste civic-vrienden,

Ik ben voor het eerst hier dus een korte intro. Ik heb een (vaal) rode Honda Civic uit `93 een ideale auto voor beginnende rijders met een beperkt budget . Het is om precies te zijn de CIVIC 3D 1.3 DX U9. Hij heeft +- 140.000 gelopen en ik rijd er met veel plezier in. Na de aanschaf heb ik wat lelijke stickers eraf gehaald en een subwoofer erin gezet (maandje geleden). Al die kabels lagen er nog omdat de vorige eigenaar wss ook een sub erin had. De stroomkabel lag er nog en heb het kleine blauwe draadje (ben ff naam kwijt) op de uitschuifbare antenne (die ik toch niet heb) van de radio gemonteerd zodat ie ook uitgaat als de auto uitgaat, dit werkt uitstekend. Nu heb ik sinds een paar dagen dat mijn rechter knipperlicht aan blijft als ik rechts afsla. Hij blijft wel tikken maar het licht voor en achter blijft branden. Op het dashboard blijft het groene pijltje ook branden. Als ik dan vervolgens links afsla doet de linker kant het gewoon normaal (aan/uit en tikken) maar het rechter pijltje (en lampen) blijft ook nog steeds branden. Zelfs als ik daarna geen richting meer aangeef. Als ik stil sta (uit) en ik zet de alarmlichten aan knippert de linker en de rechter kant maar daar blijft soms de rechterkant ook haken. Daarnaast gaan er op het dashboard, naast de knipperlichtjes en het alarmlichtje, meer signaallichtjes meeknipperen. Als ik de auto start maakt ie een kort zoemend geluid van 2-3 sec. (luchtpomp? geen problemen mee gehad). Dit hoor ik ook op de maat van de alarmlichten als ik die aanzet. Daarnaast waren er 2 zekeringen kapot (die ik reeds vervangen heb) en nu is volgens mij ook de zekering van interieur kapot. Ik zat te denken aan een kapot relais van het knipperlicht maar die blijft wel tikken en omdat er meerdere lampjes op het dashboard branden heb ik het idee dat er misschien meer kan zijn?!?! Heeft iemand een idee of er meer aan de hand is en wat de oplossing zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Felix

edit: het begon trouwens allemaal licht onschuldig. Als ik instapte zonder iets aan te zetten en trapte de rem in dan lichtte mijn dashboard op en gingen mijn koplampen branden. Was ik even vergeten ....

felixm187
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
23 Sep 2013, 11:36

Re: knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor guido92 » 24 Sep 2013, 06:29

Welkom, flink probleem dit zal niet zomaar kapot relais zijn.
ik denk dat de vorigr eigenaar flink heeft lopen prutsen. En als je niet oloplet kan er zelfs kortsluiting komen en brand.

ik zou alles eruit trekken wat er niet in hoort en dan hopen dat het over is.

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor felixm187 » 24 Sep 2013, 09:43

Bedankt voor je reactie!

Ik heb nog even gekeken en het is niet de luchtpomp maar het motortje om de lampen bij te stellen die ik mee hoor 'tikken' als ik de alarmlichten aanzet.
Ik heb alles al een keer losgekoppeld om te kijken of dat het probleem verhielp maar zonder succes. Iemand nog andere suggesties?

felixm187
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
23 Sep 2013, 11:36

Re: knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor Zwetje » 24 Sep 2013, 10:08

Klinkt als een massa probleem. Dit kan een hele hoop rare problemen geven.

Kijk ook eens onder het dashboard of er gerommeld is met draadjes.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor felixm187 » 30 Sep 2013, 14:38

Het probleem is gevonden. Aan de linkerkant was een storing in de kabelboom. Er is daar iets doorgebrand en kabeltjes samengesmolten. Foute boel dus. Kwam er achter na een hele dag zoeken toen ik terug reed en met mijn voet er tegen aan kwam waarop het dashboard reageerde. De kabelboom is hersteld alleen is door de storing mijn tankvlotter kapot (waarschijnlijk doorgebrand oid). Heeft iemand ervaring/tips hoe een tankvlotter te vervangen? Ik heb alles al gestript dus kan er zo bij!

felixm187
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
23 Sep 2013, 11:36

Re: knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor Zwetje » 30 Sep 2013, 19:14

Gelukkig dat je het ellendige probleem gevonden hebt!

Tankvlotter geen ervaring mee.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: knipperlicht/dashboard probleem

Berichtdoor Raymond » 01 Okt 2013, 20:10

Moet niet moeilijk zijn als alles gestript is?
Deksel eraf en eruit trekken

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten
cron