ik ben nu al zover dat ik 3 draden van de dynamo kan vinden in het stroom schema!
OBD2A
A19- Alternator control (wit/groen)
C17- Alternator FR signal (wit/rood)
D16- Electric load detector (groen/rood)
Nou ben ik het eens gaan nalopen..
C17 klopt die zit netjes op zijn plek met de kleuren wit/rood!
A19 is nergens te bekennen!
D16 is ook nergens te vinden in de stekkers!
C17 kopt dus, die loopt netjes naar de ECU toe!
nou loopt mijn blauw/witte draad rechtstreeks naar de bestuurders kant stekker..
en de zwart/gele loopt naar een blauwe stekker..
Ik ben nu van plan om 4 nieuwe draden te trekken en deze in de OBD1 conversie voor de P28 te pluggen.
Zou dit gewoon werken? ivm de wit/blauw die naar bestuurders kant gaat (denk naar dashboard?).
Ik zelf denk dat het wel werkt omdat als ik er nu een EK3 of EK4 boom in hang die draden wel gewoon naar het ecu lopen neem ik aan..
Ik hoop echt dat iemand mij er verder mee kan helpen!
- edit -
bij OBD2A:
1 wite/rood - Alt FR signal
2 zwart/geel - IG power
3 wit/blauw - charge light
Bij OBD2B:
4 wit/rood - Alt FR signal
1 zwart/geel - IG power
3 wit/blauw - charge light
2 wit/groen - alt control ( mist dus )
die mist is slot A16 op een OBD1 ecu!
ik zou dus een extra kabel moeten trekken naar de ECU en deze in de conversie harnas moeten verwerken..
ik krijg er hoofdpijn van!
Life is to short to drive normal cars..
1# Honda civic coupe 94' D15B7 - Sloop und gone
2# Honda civic coupe 94' B16A2 - sold
3# Honda civic coupe 98' D16Y7 - Engine dead
4# Honda civic coupe 98' B16A2 - Engine dead, gonna get it turbo build
5# Honda civic coupe 98' D16Z6 - daily