OBD2 met 3 draad naar OBD2 met 4 draad! opgelost?

Bespreek je elektrische problemen hier

OBD2 met 3 draad naar OBD2 met 4 draad! opgelost?

Berichtdoor Toxic. » 16 Jul 2013, 21:54

Hallo,

Ik wil mijn huidige boom houden voor mijn swap.
Nou loop ik tegen een ding aan!
Mijn huidige boom heeft een stekker met 3 draden die in de dynamo gaat!
Afbeelding

Maar mijn dynamo heeft deze stekker
Afbeelding

4 draden! Weet iemand hoe ik deze draden toch met elkaar kan verbinden?
En welke ik weg moet laten of door moet trekken tot naar de ecu? de boom gaat toch uitelkaar, draden trekken is dus niet erg :like:

Ik hoop echt dat iemand mij hier mee kan helpen! ik heb al een beetje research gedaan op het world wide web.. maar echte informatie kan ik niet vinden!
Wat ik kan vinden is dit..

Afbeelding

maar mijn stekker naar de ander kan ik niets over vinden helaas..
Laatst gewijzigd door Toxic. op 18 Jul 2013, 09:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Life is to short to drive normal cars..

1# Honda civic coupe 94' D15B7 - Sloop und gone
2# Honda civic coupe 94' B16A2 - sold
3# Honda civic coupe 98' D16Y7 - Engine dead
4# Honda civic coupe 98' B16A2 - Engine dead, gonna get it turbo build
5# Honda civic coupe 98' D16Z6 - daily

Gebruikers-avatar
Toxic.
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1973
Geregistreerd:
18 Jul 2010, 19:10
Woonplaats:
wildervank

Re: OBD2 met 3 draad naar OBD2 met 4 draad!

Berichtdoor Toxic. » 18 Jul 2013, 09:27

ik ben nu al zover dat ik 3 draden van de dynamo kan vinden in het stroom schema!
OBD2A
A19- Alternator control (wit/groen)
C17- Alternator FR signal (wit/rood)
D16- Electric load detector (groen/rood)

Nou ben ik het eens gaan nalopen..
C17 klopt die zit netjes op zijn plek met de kleuren wit/rood!
Afbeelding
A19 is nergens te bekennen!
Afbeelding
D16 is ook nergens te vinden in de stekkers!
Afbeelding
C17 kopt dus, die loopt netjes naar de ECU toe!
Afbeelding
nou loopt mijn blauw/witte draad rechtstreeks naar de bestuurders kant stekker..
Afbeelding
en de zwart/gele loopt naar een blauwe stekker..
Afbeelding

Ik ben nu van plan om 4 nieuwe draden te trekken en deze in de OBD1 conversie voor de P28 te pluggen.
Zou dit gewoon werken? ivm de wit/blauw die naar bestuurders kant gaat (denk naar dashboard?).
Ik zelf denk dat het wel werkt omdat als ik er nu een EK3 of EK4 boom in hang die draden wel gewoon naar het ecu lopen neem ik aan..
Ik hoop echt dat iemand mij er verder mee kan helpen!

- edit -

bij OBD2A:
1 wite/rood - Alt FR signal
2 zwart/geel - IG power
3 wit/blauw - charge light

Bij OBD2B:
4 wit/rood - Alt FR signal
1 zwart/geel - IG power
3 wit/blauw - charge light
2 wit/groen - alt control ( mist dus )

die mist is slot A16 op een OBD1 ecu!
ik zou dus een extra kabel moeten trekken naar de ECU en deze in de conversie harnas moeten verwerken..

ik krijg er hoofdpijn van!
Life is to short to drive normal cars..

1# Honda civic coupe 94' D15B7 - Sloop und gone
2# Honda civic coupe 94' B16A2 - sold
3# Honda civic coupe 98' D16Y7 - Engine dead
4# Honda civic coupe 98' B16A2 - Engine dead, gonna get it turbo build
5# Honda civic coupe 98' D16Z6 - daily

Gebruikers-avatar
Toxic.
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1973
Geregistreerd:
18 Jul 2010, 19:10
Woonplaats:
wildervank

Re: OBD2 met 3 draad naar OBD2 met 4 draad! opgelost?

Berichtdoor Toxic. » 25 Aug 2013, 20:29

ik wil toch even laten weten dat het werkt. heb de 3 draden met elkaar verbonden kleur op kleur en A16 achter wegen gelaten. auto laad goed bij en alles werkt na behoren! :up:
Life is to short to drive normal cars..

1# Honda civic coupe 94' D15B7 - Sloop und gone
2# Honda civic coupe 94' B16A2 - sold
3# Honda civic coupe 98' D16Y7 - Engine dead
4# Honda civic coupe 98' B16A2 - Engine dead, gonna get it turbo build
5# Honda civic coupe 98' D16Z6 - daily

Gebruikers-avatar
Toxic.
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1973
Geregistreerd:
18 Jul 2010, 19:10
Woonplaats:
wildervank


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


cron