Hallo forum leden ,
Hoop via deze weg iemand te vinden die mij wat kan helpen met onderstaand vreemd probleem met mijn recent aangekochte Honda crx del sol van 1995.
Het is een ESI met maar 115.000 echte km op de teller en komt van een ouder koppel.
steeds prima onderhouden met carpass en nergens geen enkele opmerking bij de keuring.
Heb de auto nu ruim een 7 tal maanden en bevalt me prima op 1 detail na .
De auto trilt rond de 50 km/h .
Ik voel de trilling niet in het stuur of de pedalen maar voel de hele auto trillen !
Sommige dagen als ik thuis vertrek trilt de wagen hevig en kan ik onmogelijk blijven verder rijden op die 50 km/h omdat ik dan denk dat er iets gaat stuk gaan .
ik versnel dan meestal naar een hogere snelheid en de trilling is dan weg.
Sommige dagen vertrek ik thuis en trilt de auto bijna niet .
Als ik op een heel vlakke weg rij zonder hobbels voel ik die trilling wel nog steeds op de 50km/h maar bijna onmerkbaar voor iemand die de auto niet kent.
Heb de originele banden en velgen opgelegd en trilling blijft.
Ben naar de Honda garage geweest en zij hebben er mee gereden maar net die dag trilde de auto niet of zo goed als niet waardoor ze niets konden vaststellen buiten dat de auto nog in prima staat verkeerd.
Onderstelmatig kon het volgens hen niet zijn.
het rare is het komt en gaat in hevigheid .
de ene dag alles ok de andere dag vertrek ik en denk ik we het einde van de straat niet halen.
Wel trilt de auto alleen heel hevig de eerste 400 meter als ik vertrek daarna vermindert die sterk tot bijna nul en moet ik op de exacte snelheid rijden om het voelen
trek ik hevig door voel ik niets !
Het laatste wat me is opgevallen dat wanneer ik de auto start en het toerental verhoog in vrijloop naar 2800 toeren de trilling gelijkaardig aanwezig is maar niet zo hevig als dat ik weg rij, ben dit nu iedere dag aan het checken een week lang
Hopelijk kan iemand me hier de juiste weg wijzen of dat iemand dat zelfde probleem eerder heeft gehad want lees verhalen van nieuwe vliegwielen, koppelingen, bougiekabels, een hele hoop op niets en daarna hebben ze het nog (was wel een Audi maar toch )
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
PS : distributieriem is recent vervangen als ook de spanrollager en waterpomp