Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor Kevinio » 06 Dec 2015, 20:09

Ik had die foto nog niet gezien, ik sta er overigens van de te kijken dat hij gewoon gebogen is ipv afgescheurd. Ik had een keer snel uitgerekend dat er bij botsing ongeveer 1000kg aan komt te hangen en als je dan zo buisje ziet..
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor hans33sw » 08 Dec 2015, 22:04

interessant onderwerp. Hoewel de intro tekst inderdaad amerikaans overtrokken is, kun je bijna niet anders dan het eens zijn met een aantal punten. Zelf heb ik ook de neiging om te vergroten als ik een punt wil maken. Zou zo de politiek in kunnen :crazy:

Enfin, voor een trackday auto wordt dit wel lastig. Ik bedoel dan even een auto die ook daadwerkelijk het circuit ziet, niet de "kijk-mij-race-boi-zijn" trackdayers ;)
Als u met me mee wilt denken: De auto die ik rijdt wordt dagelijks voor woonwerk verkeer gebruikt. Veel over de "gevaarlijke" B-wegen maar ook snelweg. Snelweg is niet relevant in deze maar B-wegen vergroot de kans wat op head on aanrijdingen. De trackdays zullen niet meer zijn dan 8 dagen per jaar. Ik heb geen risico analyse gemaakt maar mijn boerenverstand verteld mij dat het dan "verstandiger" is om het veiligheids systeem op OEM gericht te houden. Om nou met een integraalhelm naar mn werk te gaan elke dag... Gelukkig ben ik kaal, scheelt weer ;)

Tot zover het op papier verstandige verhaal. Ik ben echter zelf van mening dat ik liever helemaal geen ongeluk mee maak en ik vraag me enorm af hoe ik er vanaf kom als er een head on ongeluk plaatsvind. Beroerd neem ik aan. En mijn 1998 civic met stuurairbag zal niet heel veel bijdragen tov de moderne auto's. Ik ben dus hoe dan ook screwed. Ik wil niet Filosofisch worden maar wat is erger: letsel, verlamd, dood?
Risico's maken deel uit van je leven. Je hebt evenveel keuze of en hoe je ze op zoekt als dat je die keuze niet hebt. Trackday is wat dat betreft relatief veilig.. Dan maar wat minder stevig in de OEM stoel zitten? Of toch.... ik ben er nog niet uit
Daily's:
- '98 Aerodeck vtec-e
- '98 civic 1.4

Mooi weer:
- '76 Peugeot 304

Racer project:
- Alfa 33 V6 RWD swap

Gebruikers-avatar
hans33sw
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 58
Geregistreerd:
09 Sep 2015, 20:20

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor D-Per4mance » 11 Jan 2016, 12:07

@Hans33sw: Ik heb even voor je getest hoe een Civic ervan af komt met een crash. Met ca. 50km/h op de rechter hoek gepakt. 3-punts veerpootbrug heeft een hoop energie opgevangen/verdeeld. Best schokkend als je ziet dat evengoed de a-stijl knikt, het dak buigt en vouwen in het linker achterscherm zitten.
Paar stevige 1-delige (Ultra Racing bijvoorbeeld) veerpootbrugjes/fenderbraces zullen in ieder geval iets helpen. Ultra Racing bars zijn er ook echt op ontworpen om krachten op te vangen en te verdelen. Dat hebben ze bij mij dus ook gedaan. Waarschijnlijk had ik zonder een d-serie op schoot gehad. Dingen hebben dus meer functie dan alleen sportief stuurgedrag en coole looks geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor Bor » 11 Jan 2016, 12:11

WTF Fer, vandaag gebeurd? of is dit een oude foto?

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor Kevinio » 11 Jan 2016, 12:20

Bor schreef:WTF Fer, vandaag gebeurd? of is dit een oude foto?


Zelfs de zwarte lak is er vanaf gekomen..
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor kristo » 11 Jan 2016, 12:27

:hihi:

Fer, heb je eigenlijk een vervorming van je schutbord gemerkt, daar die driepunts dus vast zat daaraan?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 11 Jan 2016, 12:31

Kevinio schreef:
Bor schreef:WTF Fer, vandaag gebeurd? of is dit een oude foto?


Zelfs de zwarte lak is er vanaf gekomen..


:emo:')

kristo schreef::hihi:

Fer, heb je eigenlijk een vervorming van je schutbord gemerkt, daar die driepunts dus vast zat daaraan?


Ik gok van wel, ik heb erna zijn ander zijscherm overgenomen. Die had ik ook nog moeten verwarmen en buigen voor te laten passen op een "rechte" coupe. Hele auto was krom trouwens, in het achterscherm zaten nog golven in...

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor D-Per4mance » 11 Jan 2016, 12:47

Bor schreef:WTF Fer, vandaag gebeurd? of is dit een oude foto?


Echt super kut, Had hem net helemaal rood laten spuiten, alleen de motorkap moest nog een keer gedaan worden. Rij naar huis, bam!

Nee, dit is mijn oude coupe.

kristo schreef::hihi:

Fer, heb je eigenlijk een vervorming van je schutbord gemerkt, daar die driepunts dus vast zat daaraan?


Ik heb er nooit echt heel specifiek naar gekeken, maar in ieder geval geen noemenswaardige vervorming die zo in het oog sprong. Veerpootbrug heeft (zoals je aan de vervorming kunt zien) de energie vooral opgenomen en afgegeven aan de linker veertoren (daardoor was waarschijnlijk dat scherm ook wat krom.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor Boes16A2 » 11 Jan 2016, 13:20

:lol: @ Bor.

maar fer wist niet dat je je nieuwe coupe toen al in de garage had staan :P
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor D-Per4mance » 11 Jan 2016, 13:22

ohhh hahaha ik zie nu inderdaad pas waar dat vandaan kwam. De oude van Wes leek inderdaad wel wat op die van mij...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor Bor » 12 Jan 2016, 09:35

D-Per4mance schreef:ohhh hahaha ik zie nu inderdaad pas waar dat vandaan kwam. De oude van Wes leek inderdaad wel wat op die van mij...


Ja precies, ik wist wel dat je een rode had. Maar dacht dat dit wellicht je nieuwe winterbak was.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor D-Per4mance » 12 Jan 2016, 09:58

In dat geval had ik het omgedraaid, want die rode was echt 1000x netter dan de zwarte. Die rode stond super strak in de lak en had amper roest. Dit in tegenstelling tot dat zwarte wrak. Die is inmiddels technisch wel meer aangepakt dan de rode.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 12 Jan 2016, 12:02

Liever slechte lak en wat roest dan een onveilig technisch wrak haha

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor D-Per4mance » 12 Jan 2016, 12:24

Dat is zeker waar. Technisch is die van mij inmiddels 100%. Evengoed zou het leuk zijn als ie ook nog een beetje uit zou zien, maar dat komt ook wel goed.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Veiligheid: aftermarket stoelen, riemen en kooien

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 12 Jan 2016, 12:31

Dat komt wel goed ja. Alleen jammer dat ie niet rood is haha

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

VorigeVolgende

Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
cron