interessant onderwerp. Hoewel de intro tekst inderdaad amerikaans overtrokken is, kun je bijna niet anders dan het eens zijn met een aantal punten. Zelf heb ik ook de neiging om te vergroten als ik een punt wil maken. Zou zo de politiek in kunnen
Enfin, voor een trackday auto wordt dit wel lastig. Ik bedoel dan even een auto die ook daadwerkelijk het circuit ziet, niet de "kijk-mij-race-boi-zijn" trackdayers
Als u met me mee wilt denken: De auto die ik rijdt wordt dagelijks voor woonwerk verkeer gebruikt. Veel over de "gevaarlijke" B-wegen maar ook snelweg. Snelweg is niet relevant in deze maar B-wegen vergroot de kans wat op head on aanrijdingen. De trackdays zullen niet meer zijn dan 8 dagen per jaar. Ik heb geen risico analyse gemaakt maar mijn boerenverstand verteld mij dat het dan "verstandiger" is om het veiligheids systeem op OEM gericht te houden. Om nou met een integraalhelm naar mn werk te gaan elke dag... Gelukkig ben ik kaal, scheelt weer
Tot zover het op papier verstandige verhaal. Ik ben echter zelf van mening dat ik liever helemaal geen ongeluk mee maak en ik vraag me enorm af hoe ik er vanaf kom als er een head on ongeluk plaatsvind. Beroerd neem ik aan. En mijn 1998 civic met stuurairbag zal niet heel veel bijdragen tov de moderne auto's. Ik ben dus hoe dan ook screwed. Ik wil niet Filosofisch worden maar wat is erger: letsel, verlamd, dood?
Risico's maken deel uit van je leven. Je hebt evenveel keuze of en hoe je ze op zoekt als dat je die keuze niet hebt. Trackday is wat dat betreft relatief veilig.. Dan maar wat minder stevig in de OEM stoel zitten? Of toch.... ik ben er nog niet uit