Navigatiescherm Accord valt uit

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor Miss Vtec » 20 Jul 2015, 18:48

Beste Hondaliefhebbers,

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb sinds kort een Honda Accord Type S (bouwjaar 2003) met standaard navigatiescherm (origineel Honda), maar waarbij door de vorige eigenaar al het nodige was ingebouwd (achteruitrijdcamera via navigatiescherm, DVD-speler achterin met dvd-schermen).

Nu gebeurt het volgende:
als ik de sleutel in het contact steek dan start de navigatie gewoon op (en werken alle functies, ook de achteruitrijdcamera), maar als ik de sleutel omdraai dan gaat het scherm op zwart, geluid radio valt even weg tijdens starten, maar dat komt gewoon terug. Het display blijft zwart...
ik weet dat er door die extra's is gesleuteld aan de achterkant van het display, er zit een kastje tussen die de ingebouwde DVD op het navigatiescherm laat zien (je kan schakelen tussen DVD en het gewone navigatiescherm).

Wat kan de oorzaak zijn?? Help!

Alle vragen/opmerkingen welkom en zeer gewaardeerd :-)

Gebruikers-avatar
Miss Vtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
11 Apr 2005, 10:32

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor Nasty » 20 Jul 2015, 19:14

Als het mijn Accord zou zijn... Zou ik het bovenpaneel (met display), navigatiescherm, dvd-speler en middenconsole volledig demonteren. Bekabeling nakijken en zoveel mogelijk 'troep' ergussenuit halen. Dat kastje en achteruitrijcamera enz. Je sluit alles zo oem mogelijk terug aan, en kijkt of het werkt. Daarna sluit je je achteruitrijcamera aan.

Je dvd voor achteraan zou niks met de voorzijde te maken mogen hebben, dus die zou ik ook zeker niet met de satnav bekabeling mengen.
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor Bietelboer » 20 Jul 2015, 20:37

Wat Nasty zegt, alles terug naar orgineel en als het goed blijft werken kun je eventueel altijd nog stap voor stap die andere apparatuur weer aan koppelen, tot je het probleem tegen komt.

Gebruikers-avatar
Bietelboer
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 12685
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:36
Woonplaats:
D'burg

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor Miss Vtec » 22 Jul 2015, 11:01

Dank voor jullie reacties, maar wil toch liever eerst kijken of het een accu/boordspanning oorzaak heeft voordat ik alles eruit laat halen...
Nu merk ik dat als ik de auto in 1x start (dus zonder eerst de sleutel één tikkie om te draaien, dus niet starten) het scherm wél opstart.

Ik heb de Accord sinds kort en hoorde dat de vorige eigenaar de gel accu (45Ah) 6 jaar gelden had geplaatst, misschien bouwt ie niet genoeg spanning (meer) op (heeft ruim 3 weken stilgestaan bij dealer)? En kan ik eventueel een nieuwe gel accu met meer Ah erin zetten?
Zo ja, hoeveel Ah kan de Accord aan (ivm met dynamo)?

Hoop dat jullie hier iets meer van weten, vast wel ;-)

Nogmaals dank voor jullie eerdere reacties!

Gebruikers-avatar
Miss Vtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
11 Apr 2005, 10:32

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor Nasty » 22 Jul 2015, 11:43

Miss Vtec schreef:Dank voor jullie reacties, maar wil toch liever eerst kijken of het een accu/boordspanning oorzaak heeft voordat ik alles eruit laat halen...
Nu merk ik dat als ik de auto in 1x start (dus zonder eerst de sleutel één tikkie om te draaien, dus niet starten) het scherm wél opstart.

Ik heb de Accord sinds kort en hoorde dat de vorige eigenaar de gel accu (45Ah) 6 jaar gelden had geplaatst, misschien bouwt ie niet genoeg spanning (meer) op (heeft ruim 3 weken stilgestaan bij dealer)? En kan ik eventueel een nieuwe gel accu met meer Ah erin zetten?
Zo ja, hoeveel Ah kan de Accord aan (ivm met dynamo)?

Hoop dat jullie hier iets meer van weten, vast wel ;-)

Nogmaals dank voor jullie eerdere reacties!


Waarom een nieuwe gel-accu? Stick with oem. En je hoeft er niet alles uit te 'laten' halen, is erg goed zelf te doen. En je bespaart er een hoop geld mee.
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor ROBRACING » 22 Jul 2015, 19:34

Ik heb miss vtec wat geholpen met het uitzoeken van het probleem van het scherm in haar accord.
Ik heb het vermoeden dat er een unit zoals deze http://www.navinc.nl/Accord2003-2005-12?s=1266 aan het navigatie systeem is gekoppeld.
Het probleem is echter dat soms het scherm op zwart blijft bij het starten, vooral als je zoals honda rijders gewend zijn wacht tot je lichtje uit is.
Indien je wel direct doorstart lijkt het probleem niet aanwezig en als je het contactslot alleen op accessoires stand zet het scherm ook na een paar minuten uitschakelt (we hebben uiteraard dan al op ok gedrukt bij de waarschuwing)
De vorige eigenaar heeft ook problemen met het scherm gehad en toen was de conclusie een lage boordspanning (voor de interface naar wij begrepen) waarna er 6 jaar geleden een gelaccu is plaatst.

De vraag is nu eigenlijk een beetje is er iemand die zich er zo ver mee uit de voeten kan, in staat is te vertellen of het probleem wederom opgelost kan worden met een nieuwe gelaccu of dat de interface gewoon te veel spanning nodig heeft gekregen over het verloop van tijd (+- 12jaar) door slijtage cq ouderdom.
"Why is there never a clown around when you need one ??"

Gebruikers-avatar
ROBRACING
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 473
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:34
Woonplaats:
Baggerdorp

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor Pauli » 21 Dec 2017, 19:34

Hallo,

Ik heb geen oplossing maar herken het probleem wel.
Ik heb een Accord Touring uit 2006 ( modeljaar 2005 ) en heb het zelfde probleem.
Bij mij zijn er geen dingen aan toegevoegd dus helemaal standaard systeem.

Ook bij mij is het zo dat wanneer je contact aan zet en het systeem komt in standby stand, waarna je oké kan drukken deze het gewoon goed doet, draai je daarna het contact door om te starten dan word het scherm donker en komt daarna niet meer terug.
Wanneer je echter meteen nadat je de sleutel er in doet de wagen start dan komt het systeem bij en werkt gewoon zoals het hoort.

Waar het volgens mij mis gaat is dat wanneer je startmotor rond gaat deze alle spanning vraagd en radio en andere displays tijdelijk wegvallen, zodra de motor oppakt en draait komen deze systemen vervolgens weer bij...dat gebeurt wel met het bovenste display waar de temperatuur en radio in weergegeven staan, deze valt ook even weg en komt daarna weer netjes bij....behalve dus de navigatie.
Of dit met een accu te maken heeft betwijfel ik.

Toen ik mijn wagen kocht 2 jaar terug zat dit probleem er in, ik had bovag garantie en wilde het er uit hebben, eerst is er toen een reset gedaan...dit hielp niets, probleem zat er nog in, daarna is er een ruil unit geplaatst ( compleet andere unit ) maar ook toen zat het probleem er nog steeds in, daarna is er een andere dvd speler in gegaan voor de navigatie....ook niets, dan is mijn eigen Unit opgestuurd geweest en nagekeken ( volgens zeggen in Engeland?? ) toen terug geplaatst en heeft het ruim een half jaar gewoon goed gedaan zoals het hoort.....daarna was het probleem weer terug.

Nu kan ik van die dealer niet op aan want dat waren niet van die heel snuggere en mee werkende type's...dus verder ben ik er niet veel wijzer van geworden....helaas.

Misschien dat mijn verhaal jullie ook weer iets verder kan helpen.....ik ga dit zelf ook nog op het forum zetten.

Er moet toch iemand zijn die er wat mee kan zou je zeggen.

Het komt beslist meer voor...ook op you tube ben ik het tegen gekomen maar ook daar helaas geen oplossingen.


Mvg Pauli

Pauli
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
21 Dec 2017, 09:28

Re: Navigatiescherm Accord valt uit

Berichtdoor maddox » 22 Dec 2017, 09:53

@miss vtec, ik weet niet waar u woont (ik woon in heerlen zuid-limburg).

Mocht in de buurt wonen dan mag u van mij mijn yellow cap 70mah gel accu proberen of het daarmee is opgelost.

Een andere tip: veel audio fanaten hebben een externe voeding voor de auto ( heb ik ook 14,4 volt stabiel en 200mah) hier kunt u het ook mee proberen of u het probleem er mee krijgt opgelost.

maddox
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 87
Geregistreerd:
28 Jul 2009, 08:41
Woonplaats:
heerlen


Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
cron