Ervaringen PU Design Bumperlippen

Voor alles wat veranderd is aan de buitenkant

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor Shidou » 07 Aug 2015, 00:13

Zet jij je auto maar eens in de zon op een goeie warme dag! Dit in combinatie met een lip die zwart is kan aardig warm worden!

PU is flexibel en mede door dat zal het altijd iets blijven ' werken ' als het warm wordt.

Gebruikers-avatar
Shidou
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 672
Geregistreerd:
11 Jan 2010, 21:13

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor MikeEK » 07 Aug 2015, 10:57

Als ik zo een lip zou kopen dan spuit ik die sowieso rood.. als ik google kan ik zo snel nergens iets vinden van lippen die vervormen in de zon (zou dan toch eerder een probleem zijn in Amerika ofzo).
Iemand op het forum hier ervaring met een PU lip die vervormd is?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor D-Per4mance » 07 Aug 2015, 19:40

Vraag Wesley_ej2 maar eens. Heeft al 2 PU lippen gehad die lelijk zaten na een dagje zon. Persoonlijk vind ik die PU lippen altijd lelijk zitten. Je kunt er 3 uur aan fohnen om ze passend te krijgen en na een dag zitten ze toch weer scheef.
Vaak zit een ABS juist mooier. Als die eenmaal past blijft ie ook mooi zitten.
Ik rij altijd met ABS lippen en heb er pas ooit 1 gesloopt, maar dat was ik zelf schuld. Met een paar cm bodemspeling moet je geen rechte stoeprand op willen rijden. Verder vaak genoeg wat geraakt/geschraapt en nooit een kapot gereden.
Mooiste is natuurlijk OEm, die zijn minder breekbaar en passen perfect. Zijn dan wel wat duurder, maar dan heb je ook wat moois. Informeer eventueel eens bij http://jdmperformanceparts.co.uk/ Ik heb daar ook vaker delen vandaan gehaald en die hebben heel veel liggen.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor MikeEK » 07 Aug 2015, 20:26

Oke dus een PU lip is volgens jou dus echt een afrader..
Maar zo een ABS lip zal toch ook vaak niet mooi passen en is dan ook nog eens niet echt passend te maken toch?
OEM zou natuurlijk het beste zijn maar op marktplaats etc vind ik geen..

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor Jeff91 » 07 Aug 2015, 20:58

Gewoon marktplaats, Facebook en het forum in de gaten houden. Komen regelmatig OEM lippen voorbij

Gebruikers-avatar
Jeff91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 250
Geregistreerd:
04 Jan 2014, 18:47
Woonplaats:
Brabant

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor MikeEK » 07 Aug 2015, 22:36

Van welk merk zou de ABS lip het beste passen? Aerodynamics, SIX of ABS Dynamics?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor D-Per4mance » 07 Aug 2015, 23:52

ABS lippen kunnen echt heel netjes passen. Maar ik zou je adviseren om hem bij de winkel even te passen als dat een beetje gaat. Zit veel verschil in de lippen die in omloop zijn.

Op mijn vorige Coupe zat een Type-R van FCT, die zat echt heel netjes.
Afbeelding

Op mijn huidige een andere abs lip die ook echt perfect zit.
Afbeelding

En daarvoor op de zwarte een ABS type-r die totaal niet lekker erop ging, weet helaas niet meer waar die vandaan kwam.:
Afbeelding

Als je een lip hebt die op het oog netjes past kun je hem altijd, door er iets vanaf te schrapen, helemaal perfect laten aansluiten. Doordat ABS hard is blijft het dan ook in die vorm zitten. Hierdoor kun je een ABS veel mooier laten aansluiten dan een PU die toch altijd een beetje doet waar ie zin in heeft.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor MikeEK » 08 Aug 2015, 10:26

Oke ligt er in de buurt van Zuid Limburg toevallig ergens een shop die deze bumperlippen en dergelijke verkoopt?
De enige die ik momenteel ken en het dichts bij ligt is Showoff en dat is al meer dan een uur rijden..
Mooie Coupe's trouwens Fer :like:

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Type R PU Design of Aerodynamics EK Lip

Berichtdoor D-Per4mance » 08 Aug 2015, 10:29

In Limburg zit zover ik weet niks. Ik ga eigenlijk altijd naar Showoff. Die hebben alles (of kunnen het anders in ieder geval krijgen) en geven goede service. Daar wil ik best een stukje voor rijden...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Tuning Shop omgeving (Zuid) Limburg?

Berichtdoor MikeEK » 06 Sep 2015, 19:09

Weet iemand toevallig een tuning shop zoals SI, FCT, of A4H in Noord-Oost Belgie of ergens anders in de buurt van (Zuid) Limburg?
Aangezien ik in Zuid Limburg geen kan vinden (dichtstbijzijnd Showoff en die is al 120km...) :(

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Tuning Shop (Zuid) Limburg?

Berichtdoor MikeEK » 18 Dec 2015, 22:51

Anyone? Ben aan het twijfelen tussen een SiR lip en een Type R lip (voorkant), het liefst zou ik deze eens bij een winkel ofzo willen passen en vergelijken. Qua afstand zou Showoff nog wel te doen zijn maar die hebben alleen maar de Type R... Weet iemand toevallig nog iets waar die bumperlippen te krijgen zijn?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Vorige

Terug naar Exterieur



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten
cron