Aandrijfas civic speling D14A4

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Aandrijfas civic speling D14A4

Berichtdoor Dennisvm » 17 Jan 2017, 23:29

Goedenavond.

Ik ben Dennis uit Arnhem rij nu 2 jaar een civic zwart ej9 1,4 uit 1996 D14a4 90 pk waar ik elke dag weer met plezier instap.
Sinds een maand of 3 het gevoel dat ik elke keer met sturen naar recht het gevoel heb dat mijn stuur anders reageert.
Na het controleren van de voor ophanging vond ik mijn aandrijfas best veel speling vertonen.
Andere rubbers zien er goed uit de homokineet wielkant had vorig jaar een scheurtje die heb ik dicht geplakt(kon even niet anders) :doh: .
Wiellager vertoont ook geen speling draagarm rubbers zien er goed uit stuurkogels en arm geen speling fusee kogel boven en onder ook niks.
Nu geeft dit een beetje onzeker gevoel met rijden het linkerwiel voelt strak aan en het rechterwiel is het of het iets verspringt of los zit.
Met een kleine jong van net 1 jaar achter in de auto is het ook niet een fijn idee.
Nu heb ik 2 dagen geleden 2 nieuwe continental voorbanden erop gelegd met het idee meschien ligt het hieraan.
Het rechte wiel slipte ook sneller als de bestuurderskant.
Oude banden was bestuurderskant nog redelijk profiel en recht was minder maar niet schuin afgesleten wat zou wijzen op uitlijning.
Ik heb een filmpje gemaakt van de aandrijfas waar de speling goed te zien is rond de 30 sec.
De Ashoes moet zowiezo vervangen worden ook voor apk uiteraard en behoud mits homokineet al niet gesneuveld is.
De aandrijfas aan de andere kant de lange heeft minder speling als deze kant heeft altijd wel iets nodig maar is dit niet te veel.
Hij tikt trouwens niet met bochten werk al voel ik wel iets gehobbel.
Bij gas loslaten voel ik ook een schok,gister alle motorsteunen naar gelopen zien er goed uit.
Graag jullie advies.

https://youtu.be/v8NbvM7J0o0
Laatst gewijzigd door Dennisvm op 18 Jan 2017, 00:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Dennisvm
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 9
Geregistreerd:
13 Nov 2014, 10:51

Re: Aandrijfas civic speling D14A4

Berichtdoor Kevinio » 17 Jan 2017, 23:43

Volgens mij is dit gewoon normaal.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aandrijfas civic speling D14A4

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Jan 2017, 09:54

Lijkt me ook gewoon normaal.
Heb je wel gechecked of alle pinnetjes erin zitten? Borgpin van fuseekogel?
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Aandrijfas civic speling D14A4

Berichtdoor Dennisvm » 18 Jan 2017, 10:04

Hallo,

Waarneer het wiel erop zit opgekrikt en je draait de wielen naar links en rechts voel ik de speling van de aandrijfas op het rechterwiel licht passagierskant.
Het beweegt natuurlijk mee de binnenste homokineet maar het moet wel als solide zitten neem ik aan.
De binnenste homokineet beweegt ook op en neer waarneer ik hem vast houd bij versnellingsbak en as.
Zou de binnenste homokineet dan zodanig speling hebben op de tripod.
Denk dat het een klusje word eerst demonteren.
Gisteren al verschillende autosloperijen afgeweest omgeving Arnhem maar helaas.


Ik loop Het deze dagen nog even naar niet dat er wel iets los zit fusee stuurkogels etc.

Dennisvm
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 9
Geregistreerd:
13 Nov 2014, 10:51


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten
cron