kraken Honda CR V

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

kraken Honda CR V

Berichtdoor bert300345 » 21 Feb 2016, 16:37

Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een Honda CR V uit het jaar 1998 ,360.000km tot volle tevredenheid gereden. Sinds enige weken kraakt de auto, hetgeen goed te horen is bij lage snelheid. Ook bij draaien aan het stuur. Als je stil voor een stoplicht staat hoor je dit krakend geluid. Soms hoor je het kraken ook,als je op de motorkap naar beneden drukt. Ik ben reeds 2x bij mijn plaatselijke garage geweest, maar de garagehouder weet er geen raad mee. Hij heeft al 2x de re. draagarm van het voorwiel los gehad en gesmeerd, maar dat hielp slechts enkele dagen, waarna het kraken weer begon!!?? Recent is de veer van het li. voorwiel vervangen , maar dit bracht ook geen oplossing. Het is een zeer irritante kraak , die mijn rij-plezier behoorlijk vergald. Weet iemand een oplossing??

Bij voorbaat veel dank voor het lezen en het evt. antwoord,resp. suggestie.

Met vriendelijke groet,
Bert van Veldhoven

bert300345
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd:
21 Feb 2016, 16:15

Re: kraken Honda CR V

Berichtdoor kristo » 21 Feb 2016, 17:21

Een CR-V van 98 heeft het onderstel van een Civic EK, daar hebben we hier wel enig verstand van :)

Draagarmen (van een EK) behoeven op geen enkele smering. Je zou kunnen de rubbers smeren, maar dat is onnodig, ze kunnen wel gebarsten zijn en vervanging behoeven.

Heeft je garage - is het wel een Honda garage? - wel verstand van jouw model?

Als de veer vervangen is - waarom is die vervangen eigenlijk? - zou ik eerst daar kijken. Ik zou iemand onder de auto te luisteren leggen terwijl je aan het stuur draait. Maak er desnoods een audio opname van.

Eventuele vervangingsonderdelen zullen geen probleem zijn want zelfde van EK.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: kraken Honda CR V

Berichtdoor bert300345 » 21 Feb 2016, 21:32

Dag Kristo,

Dank voor je reactie. Veer links-voor moest vervangen worden ,omdat die kapot was gegaan. Ik had de hoop, dat daarna het kraken weg zou zijn, maar ....helaas niet. Mijn plaatselijke garagehouder is geen Honda-dealer, maar ik wil wel met het probleem naar een Honda-dealer in de buurt gaan.Misschien ,dat die het geluid herkennen en kunnen verhelpen. Nogmaals dank. Bert

bert300345
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd:
21 Feb 2016, 16:15

Re: kraken Honda CR V

Berichtdoor mielko » 23 Feb 2016, 20:19

De fusees draaien denk ik net als mijn HRV in/op de veerpoten .De lagers daarop kraken bij mij ook tijdens sturen.
Misschien moet jij daar ook eens zoeken?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: kraken Honda CR V

Berichtdoor bert300345 » 23 Feb 2016, 22:45

Beste Mielko,

Dank voor je suggestie!!
Groeten
Bert

bert300345
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd:
21 Feb 2016, 16:15


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron