Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor hondanickx » 20 Mrt 2015, 17:56

wat voor mod bedoel je met die kantelsteunen?
Heb zelf een setje HR motorsteunen zitten in me itr en ben wel benieuwt wat je bedoelt.


De oem kantelsteunen zijn 2 verschillende de bestuurderskant is zeer licht en beweegt redelijk goed en de passagierskant is stijver( meer rubber)
Die van hardrace zijn beide even /stijf/hard ,als je aan de onderkant van de bestuurderskant steun 1 rubber verbinding doorzaagt heeft deze steun wat meer flex .De steun hangt nog altijd goed vast met de 2 zijdelingse rubber verbindingen ,net zelfde zoals de oem passagiersteun is.
Afbeelding
De linkse steun is de oem bestuurderskant de rechtste is de oem passagierskant steun.

Hardrace steunen zijn op 3 punten verbonden met rubber ,zowel links als rechts.
Afbeelding
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor H8TER » 21 Mrt 2015, 12:59

hondanickx schreef:
wat voor mod bedoel je met die kantelsteunen?
Heb zelf een setje HR motorsteunen zitten in me itr en ben wel benieuwt wat je bedoelt.


De oem kantelsteunen zijn 2 verschillende de bestuurderskant is zeer licht en beweegt redelijk goed en de passagierskant is stijver( meer rubber)
Die van hardrace zijn beide even /stijf/hard ,als je aan de onderkant van de bestuurderskant steun 1 rubber verbinding doorzaagt heeft deze steun wat meer flex .De steun hangt nog altijd goed vast met de 2 zijdelingse rubber verbindingen ,net zelfde zoals de oem passagiersteun is.
[ Afbeelding ]
De linkse steun is de oem bestuurderskant de rechtste is de oem passagierskant steun.

Hardrace steunen zijn op 3 punten verbonden met rubber ,zowel links als rechts.
[ Afbeelding ]

Kijk dat is een duidelijk verhaal. Wqs gewoon erg benieuwt naar hoe en wat. Nou geven ze idd best wel wat trillingen door maar dat maakt mij niet echt uit gebruik hem toch alleen voor de lol dus dan is het niet zo erg.
Niet dat dat was wat ik dacht de eerste x dat ik hem starte nadat ik de steunen gewisselt had... trilde als een mofo :eek: en ook dat went :cheesygrin:
ITR op dieet :cheesygrin:

ITR dagrecord: 774km (2016)
787km, 853km inclu 20,8km tolweg :cheesygrin: (2017)
840km, 921km :eek: , 903km(2018)
854km, 669km (2019)
824km (2020)

Gebruikers-avatar
H8TER
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
30 Mei 2014, 14:43
Woonplaats:
HVT

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor hondanickx » 21 Mrt 2015, 23:11

Ik gebruik men auto als daily dus na een week elke dag trillen wou ik al andere gaan steken.Na een beetje zoekwerk was ik op dit idee gekomen en het werkte perfect.Ik heb de motorsteunen van hardrace ook klaar liggen dus als ik die erbij steek wordt alles toch terug wat stijver en komen er wss. toch weer trillingen bij.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor D-Per4mance » 27 Mrt 2015, 20:48

Waarom pak je dan niet OEM steunen in plaats van hardere kopen en deze dan doorslijpen om ze weer minder hard te maken?
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor Boes16A2 » 30 Mrt 2015, 08:37

leuk topic dit.

wat betreft de fuse kogel van hardrace, dus zo'n roll center adjuster, die vond ik ruk, die heeft t bij mij nog geen 10 k uitgehouden.
dus daar heb ik nu buddyclub inzitten, die zijn beter naar mijn idee.

De rubbers van hardrace zijn wel super, auto ligt als op rails. en enkel bij korte scherpe hobbels geven ze wat meer vibratie door. Ik heb destijds de volledige masterkit gebruikt. en t monteren heb ik laten doen bij een bevriend garagist. ik was de auto een week kwijt.

als je eraan wil beginnen kun je evt. ook een weekje mijn coupe met te rechte voorruit lenen. rijd ik wel een weekje met de hatch.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor GoThanh » 30 Mrt 2015, 10:35

Ik rij al 4 a 5 jaar met ES rubbers :P

Snap wel dat OEM rubbers meer graden van vrijheid hebben om te kunnen bewegen dan bij ES rubbers alleen ik denk dat het te verwaarlozen is naarmate je ophanging nauwelijks meer inveert.

Verder heb ik DC2 onderstel met EK9 fusee's aan de voorkant. Ik heb blijkbaar dan wel heel geluk gehad met ITR stuurhuis :P Camber kit van SPC oftewel de creme de la creme wat betreft camberkits. Achter heb ik camberkit van D2 maar goed daarvoor kan je zelf iets samenstellen/bestellen.

Wat voor type rubber is eigenlijk dat hardrace spul? Eigenlijk is dat wel de ideale oplossing. Maar goed mijn ES rubbers houden het nog goed uit :P Het is ook kwestie van goed onderhoud.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor D-Per4mance » 30 Mrt 2015, 12:12

Volgens hardrace gebruiken ze hardened rubber bushings. Verschil is in ieder geval dat het rubber is ipv pu. Pu schijnt na een tijdje in te zakken wat dit niet zou moeten doen.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Welke Bushings en Camber-/Toe-set?

Berichtdoor hondanickx » 30 Mrt 2015, 18:13

D-Per4mance schreef:Waarom pak je dan niet OEM steunen in plaats van hardere kopen en deze dan doorslijpen om ze weer minder hard te maken?


De steunen zijn nog altijd veel stijver als de oem steunen.
Bij de hardrace steunen zit er veel meer rubber in de bestuurderskant steun en het rubber op zich is ook een stuk stijver als oem.
Zelfs als ik 1 verbinding in de bestuurderkant steun doorzaag blijft de steun veel stijver als oem.
De passagierskant steun is onveranderd (origineel hardrace).

Ik geloof dat hardrace rubber 150% stijver rubber is tov oem.
Naar mijn mening is hardrace een kopie van de mugen rubbers.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Vorige

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten