ITR hoofdremcilinder op EK4

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: ITR hoofdremcilinder op EK4

Berichtdoor G402 » 26 Feb 2015, 20:57

Goosse schreef:ja, ik begrijp het principe erachter, alleen het verschil in diameter tussen een 15/16 en een 1" is dus 25.4/16 in mm, wat neerkomt op een verschil in opp van ongeveer 12%. Dat is iets, maar ben aan het twijfelen of dit nu echt het grote verschil gaat geven.


Ik heb al 2 jaar ITR remmen met de originele EG6 15/16 remcilinder en nergens last van. ;)

G402
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 208
Geregistreerd:
29 Dec 2006, 06:25

Re: ITR hoofdremcilinder op EK4

Berichtdoor D-Per4mance » 27 Feb 2015, 19:28

Op alles wat OEM is werkt het ook wel, alleen heb je wat meer slag nodig om echt remdruk te zetten. Dat je dit niet merkt zou natuurlijk kunnen omdat de remmen ook weer effectiever zijn bij grotere klauwen schijven, dus rem je met de zelfde slag ongeveer even hard. Persoonlijk vind ik dat de standaard pedaalslag niet echt vertrouwen geeft, dus alleen daarvoor zou ik die 1"hrc al monteren.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: ITR hoofdremcilinder op EK4

Berichtdoor ATR » 21 Mrt 2016, 11:50

Ace schreef:Wie weet welke Boosters en hrc's plug en play zijn op een ek4?

1" hrc met ek4 booster kan dat ook? heb nu 282 voor en 260 achter?



1" ITR EDM booster + HRC is plug ''n play, ook met de leidingen
1" Prelude BB6/BB8 EDM booster + HRC is plug ''n play, ook met de leidingen



Ik zelf heb nu een 1" HRC + Booster van een Accord Type R, maar moest 1 leiding verbuigen en 1 opnieuw maken, geen moeilijk werk (heb de tools daar voor)

Afbeelding

Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli

Vorige

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten
cron