Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor civic76 » 21 Feb 2013, 16:00

Mijn schokbrekers zijn 5jaar oud en hebben nog geen 65k km gereden, kan ik hier gewoon 30 of 40mm verlagingsveren van h&r op zetten of zijn ze dan binnen de kortste keren lek?
We rijden nog geen 11k km per jaar..

Gebruikers-avatar
civic76
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1296
Geregistreerd:
07 Feb 2006, 18:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor guido92 » 21 Feb 2013, 16:40

Zou gewoon moeten kunnen hoor

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor EsSieJ » 21 Feb 2013, 16:48

Idd, kan prima..
Ja ik heb een auto.

Gebruikers-avatar
EsSieJ
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5535
Geregistreerd:
06 Jan 2008, 17:40
Woonplaats:
Rundumhause.

Re: Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor civic76 » 21 Feb 2013, 20:01

Thnx.. Dan ga ik die 40mm binnenkort eens bestellen :up:

Gebruikers-avatar
civic76
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1296
Geregistreerd:
07 Feb 2006, 18:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor hyper79 » 01 Mrt 2013, 16:07

Zolang hij niet lekt is het helemaal niet van belang hoe oud of hoeveel km een schokbreker heeft gereden. Wat wel van belang is, is dat de schokbreker in staat is om de veer in bedwang te houden. Een schokbreker en veer moeten op elkaar zijn afgestemd. Als een schokbreker niet sterk genoeg is gaat de veer dansen en krijg je een stuiterende auto. Is de demper te sterk, dan kan het wiel het contact met de weg verliezen als er veel kleine hobbels achter elkaar komen. Beide gevallen zijn ongewenst en potentieel gevaarlijk.

hyper79
 

Re: Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor ger[ej9] » 15 Mei 2015, 09:42

Kan prima! Rij zelf met zo'n setup (oem shock + h&r verl.veren) :D die van Mark was geweest, dus heel veeeel km gereden al :emo:')
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Oem schokdempers nog goed genoeg om te verlagen?

Berichtdoor D-Per4mance » 15 Mei 2015, 09:58

hyper79 schreef:Zolang hij niet lekt is het helemaal niet van belang hoe oud of hoeveel km een schokbreker heeft gereden. Wat wel van belang is, is dat de schokbreker in staat is om de veer in bedwang te houden. Een schokbreker en veer moeten op elkaar zijn afgestemd. Als een schokbreker niet sterk genoeg is gaat de veer dansen en krijg je een stuiterende auto. Is de demper te sterk, dan kan het wiel het contact met de weg verliezen als er veel kleine hobbels achter elkaar komen. Beide gevallen zijn ongewenst en potentieel gevaarlijk.


Niet helemaal mee eens. Ik zou graag twee dempers op een shock dyno zien. 1 die hagelnieuw is en een die 250.000km gedaan heeft maar niet lek is. Ik weet vrijwel zeker dat er verschil in performance waarneembaar is.

Wel eens dat wat de topicstarter wil doen gewoon moet kunnen.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
cron