Oliefilter

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Oliefilter

Berichtdoor honda_mix » 01 Mei 2019, 22:12

Ik wil in mijn Civic Aerodeck VTE '99 de olie vervangen.
Daar moet ik ook een filter voor hebben natuurlijk. Als ik online kijk en mijn kenteken invoer krijg ik meerder maten te zien.
Hoe weet ik nou welke ik moet hebben?

En wat zouden jullie voor olie gebruiken? (20 K per jaar)

En laatste vraag is een motorFlush een goed idee en zo ja, ik lees dat die flush gewoon een Automatische Versnellingsbak Olie is en ik lees ook dat je dat ook kan gebruiken. Scheut bij de olie kwartiertje draaien en alles leeg laten lopen?

Groet

honda_mix
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
09 Jun 2017, 09:26

Re: Oliefilter

Berichtdoor kristo » 02 Mei 2019, 12:21

:blah:
Laatst gewijzigd door kristo op 05 Mei 2019, 14:57, in totaal 2 keer gewijzigd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Oliefilter

Berichtdoor Sharkman » 04 Mei 2019, 07:45

Nipparts zou ik enkel nemen als er niets anders te krijgen is. Prijs is top (= echt goedkoop) maar kwaliteit niet meer dan redelijk (al zal dan van die maten wel kloppen).

Ik zou voor origineel gaan (volgens mij komen een flink aantal Honda filters van perflux) of kijken of merken als Mahle of Mann iets in hun pakket hebben (kosten iets meer maar zijn simpelweg beter) een iets afwijkende maat is echt geen ramp.

In ieder geval nooit een benzinefilter van Nipparts pakken (kun je er net zo goed niets tussen stoppen).

Sharkman
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
24 Sep 2014, 07:55

Re: Oliefilter

Berichtdoor honda_mix » 04 Mei 2019, 12:35

Sharkman schreef:Nipparts zou ik enkel nemen als er niets anders te krijgen is. Prijs is top (= echt goedkoop) maar kwaliteit niet meer dan redelijk (al zal dan van die maten wel kloppen).

Ik zou voor origineel gaan (volgens mij komen een flink aantal Honda filters van perflux) of kijken of merken als Mahle of Mann iets in hun pakket hebben (kosten iets meer maar zijn simpelweg beter) een iets afwijkende maat is echt geen ramp.

In ieder geval nooit een benzinefilter van Nipparts pakken (kun je er net zo goed niets tussen stoppen).


Okay wb dat benzine filter er zit er nu een van Nipparts in:-( Dat is al ruim een jaar zo maar zo in het vervolg goed op kwaliteit letten.
Oliefilter van Nipparts werd mij afgeraden bij een speciaal zaak. Heb een andere meegekregen, merk weet ik even niet.

honda_mix
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
09 Jun 2017, 09:26

Re: Oliefilter

Berichtdoor kristo » 05 Mei 2019, 07:54

honda_mix schreef:Okay
Oliefilter van Nipparts werd mij afgeraden bij een speciaal zaak

Lol, wat kom je hier eig doen op het forum als je toch niet luistert naar het advies van OGs maar liever naar dat van 'speciaalzaken' en forumleden met 7 posts :roll:

Koop eens die Nipparts en vergelijk die eens qua materialen met een 'originele' Purflux of vele anderen, dan zul je wel weten waarom die Nipparts aangeraden wordt als je tenminste weet waarop letten :wave1:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Oliefilter

Berichtdoor honda_mix » 05 Mei 2019, 14:07

kristo schreef:
honda_mix schreef:Okay
Oliefilter van Nipparts werd mij afgeraden bij een speciaal zaak

Lol, wat kom je hier eig doen op het forum als je toch niet luistert naar het advies van OGs maar liever naar dat van 'speciaalzaken' en forumleden met 7 posts :roll:

He even chill zeg!
Ik post en vraag vooral op fora uit de UK. Werken voor mij prettiger. Trouwens ik heb ook een thermosstaat gekocht. Deze is wel van nipparts (op aanraden van de winkel)

honda_mix
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
09 Jun 2017, 09:26

Re: Oliefilter

Berichtdoor Mark » 06 Mei 2019, 19:18

Nou kristo is een belg. Dus die is zowiezo chill.

Ik heb nog nooits iets gezien van nipparts wat ondermaats is.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Oliefilter

Berichtdoor Marsnel » 06 Mei 2019, 20:05

Ben ook altijd wel tevreden over de Nipparts spullen.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Oliefilter

Berichtdoor Sharkman » 06 Mei 2019, 21:19

Koop eens die Nipparts en vergelijk die eens qua materialen met een 'originele' Purflux of vele anderen, dan zul je wel weten waarom die Nipparts aangeraden wordt als je tenminste weet waarop letten :wave1:


Ik heb de nare eigenschap dat ik niet meteen alles na gebruik weggooi maar het vaak uit nieuwsgierigheid ook nog even openzaag (en dat kom je regelmatig vreemde dingen tegen zo ben ik zelfs filters tegengekomen met zo goed als geen filtermateriaal en dat zag je van buiten echt niet. Als je je olie tijdig wisselt, geen roest in je tank hebt (en een intacte sok) en altijd premium brandstof tankt zal zo'n beetje alles wel goed zijn (je hebt tegenwoordig voor veel geld ook "high flow" oliefilters en ook daarbij is het filterend vermogen niet geweldig)

Ik heb zelf meerdere slechte ervaringen met de brandstoffilters van Nipparts (huis veel te dun/zacht en het filter laat aantoonbaar troep door).
Daar zijn ze overigens niet uniek mee (ashuki is zeker niet beter). Ik vermoed dat Nippart gewoon een inkoopclub is want er zit per keer best veel verschil tussen "dezelfde" onderdelen (Bij Honda is dat overigens ook zo echter daar hebben ze kennelijk hogere minumumeisen)

Doorgaans (maar niet altijd) krijg je gewoon waar je voor betaald en kwaliteit hoeft ook niet heel veel duurder te zijn. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor origineel Honda maar ik besef ook dat Honda dit soort delen ook niet zelf maakt en dat je met goed uitzoekwerk met minder geld ook goed spul koopt (laatste keer dat ik mijn riemen bij Honda bestelde kwam het grootste deel van Mitsuboshi, voorheen lieten er tenminste nog Honda op printen, en laat ashuki nou precies dezelfde merkriemen leveren voor minder dan 1/3 van de prijs.... die ga ik dus niet meer via de dealer bestellen)

Ik zou voor oliefilters gewoon Honda nemen (zo duur zijn ze ook weer niet) en die zijn gewoon standaard goed. Als je ze echt niet kunt krijgen gewoon bij een goede leverancier vragen wat hij adviseert (met merken als gates, Mann, Bosch ed. kun je eigenlijk weinig mis doen).

Enige waar ik bij voorkeur niet mee werk is immitatie / B merk plaatwerk, ga nog liever voor gebruikt origineel.

Sharkman
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
24 Sep 2014, 07:55

Re: Oliefilter

Berichtdoor ATR » 30 Sep 2019, 14:38

Bosch filters hebben de eigenschap dat deze vaak niet goed passen op de Honda's.

Gewoon lekker OEM/Hamp pakken en tegenwoordig niks mis met Ashuki.

Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
cron