Incorrect toerental, en meur

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor Rundervink » 22 Aug 2016, 20:32

Ey,

Reed normaal naar het werk gisteren met de Honda,
Op de terugweg lees ik ineens 600-800 toeren constant minder af op de toerenteller.... (3600 ipv 4200 bij 33,3m per sec :drive2: )
Naast dit viel het me ook op dat er meer meur (verbrandingsgeur) in de cabine is.
Stationair loopt ie netjes 900 toeren, het naaldje schommelt/danst absoluut niet.

Nagekeken:
Ontstekingsstekker
Bougiekabels nagevoeld
Zekeringen doorgemeten
Ecu eraf en bekeken (want wie weet was het miss ook een elektronica meur luchtje tussen de benzine/oliedampen..)
Accu losgekoppeld

Geen verandering tot dusver.
Morgen word de teller verwisseld met een andere.

Kan iemand mij zeggen waar de toerentalsensor zich bij de nokken bevinden? (B18C4)
Graag hoor ik verder van jullie

Alle info is welkom

Mvg Mart

Rundervink
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 122
Geregistreerd:
28 Okt 2013, 10:49

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor ger[ej9] » 23 Aug 2016, 07:44

Je bedoelt dus dat bij zelfde snelheid minder toerental getoond wordt op de teller?
Dat je normaal, ik zeg maar wat, 4000 toeren rijdt als je 130km/h en nu 3200 toeren?
De verschil is zodanig groot, ik denk dat je toerenteller kapot is.
Anders wat... je versnellingsbak kan niet opeens zomaar op andere ratio draaien.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor Rundervink » 23 Aug 2016, 19:42

ger[ej9] schreef:Je bedoelt dus dat bij zelfde snelheid minder toerental getoond wordt op de teller?
Dat je normaal, ik zeg maar wat, 4000 toeren rijdt als je 130km/h en nu 3200 toeren?
De verschil is zodanig groot, ik denk dat je toerenteller kapot is.
Anders wat... je versnellingsbak kan niet opeens zomaar op andere ratio draaien.


Hoop het ook, morgen ochtend weet ik meer
:up:
Ookal verklaard het op geen mogelijkheid de meur, vandaar dat ik meteen ontsteking, ecu, foutcodes heb gecheckt

Rundervink
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 122
Geregistreerd:
28 Okt 2013, 10:49

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor chris1144 » 23 Aug 2016, 20:51

Heb jij dan dus nu je snelheid gemeten met een navigatie of een GPS of iets dergelijks, omdat je in Meter per seconde gebruikt bij je vergelijking?

Ik had toen een VSS kapot, gevolg hiervan was dat de snelheid van mijn. Snelheids meter in de auto niet meer klopte, toerental klopte toen wel enkel de bijbehoren snelheid klopte toen niet. Inplaats van dat die zegmaar 130 Km/h aan had moeten geven stond de naald nog slecht bij 100 Km/h.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor ger[ej9] » 24 Aug 2016, 07:22

Dat is ook mogelijk.
snelheidsmeter gaat vaker stuk dan de toerenteller inderdaad.
bij mij als het warm is buiten gaat het een disco van snelheid vaak :D
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor Rundervink » 24 Aug 2016, 22:51

chris1144 schreef:Heb jij dan dus nu je snelheid gemeten met een navigatie of een GPS of iets dergelijks, omdat je in Meter per seconde gebruikt bij je vergelijking?

Ik had toen een VSS kapot, gevolg hiervan was dat de snelheid van mijn. Snelheids meter in de auto niet meer klopte, toerental klopte toen wel enkel de bijbehoren snelheid klopte toen niet. Inplaats van dat die zegmaar 130 Km/h aan had moeten geven stond de naald nog slecht bij 100 Km/h.

Om extra duidelijk te maken dat het niet de snelheidsmeter is idd

Vtec is ook eerder, dusss :huilt:

Rundervink
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 122
Geregistreerd:
28 Okt 2013, 10:49

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor ger[ej9] » 25 Aug 2016, 09:27

Dus? Je toerenteller kapot?
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor Rundervink » 26 Aug 2016, 20:24

ger[ej9] schreef:Dus? Je toerenteller kapot?

Jep dat was em, oude tellerbak terug gemonteerd en hoppaa alles doet het weer

Merkte gelijk bij het starten wat ie heel enthousiast deed, dat de meur ook zowat weg was....
Iemand hier een verklaring voor? (bedoel een kapotte en onvolledige verbranding, dafuq)

Graag hoor ik van jullie

En degene die bij HEM zijn, viel spass :up:

Rundervink
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 122
Geregistreerd:
28 Okt 2013, 10:49

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor Kevinio » 30 Aug 2016, 08:40

Bietelboer had ook zo'n probleem: bij hem ging de toerenbegrenzer in bij 5500 toeren. Andere tellerbak en klaar. Dus er zit wel iets in de tellerbak.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Incorrect toerental, en meur

Berichtdoor Rundervink » 19 Okt 2016, 10:28

Kevinio schreef:Bietelboer had ook zo'n probleem: bij hem ging de toerenbegrenzer in bij 5500 toeren. Andere tellerbak en klaar. Dus er zit wel iets in de tellerbak.


Ff onderzoeken danmaar

Rundervink
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 122
Geregistreerd:
28 Okt 2013, 10:49


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron