Honda Civic 1.8i aanpassen

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Honda Civic 1.8i aanpassen

Berichtdoor Grandia93 » 09 Apr 2019, 20:02

Hey!

Ik heb een Honda Civic 1.8 Exclusive uit 2008. Nu wil ik een aantal dingen systematisch aanpassen.

- Regen sensor
- Licht sensor
- Schakelbak

Waarom?

Mijn regen & licht sensor schakelen beide erg laat in. Ik zou dit graag zo aanpassen dat ze eerder aangaan. Wat de lichtsensor betreft het liefst automatisch aan wanneer de auto start ongeacht hoe licht het is.

Mijn schakelbak (automaat) schakelt heel laat over bij sportief rijden (7k touren). Ook duurt het voordat hij schakelt. Hij blijft dan ongeveer 1.5 seconde hangen op die 7k touren.

Weet iemand of dit alles überhaupt wel mogelijk is bij deze auto?


Alvast bedankt voor het mee denken.

Grandia93
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
03 Mrt 2019, 10:03

Re: Honda Civic 1.8i aanpassen

Berichtdoor Marsnel » 02 Mei 2019, 19:49

Als je wil dat je lichten gewoon altijd aan staan kan je ze toch gewoon op dimlicht zetten ipv automatisch?

Regensensor zal lastig zijn. Ik weet dat bij BMW je dit opnieuw kan laten kalibreren. Ik ga ervan uit dat dit dan bij Honda ook kan. Hier kan de dealer je meer over vertellen.

De Civic's uit dat jaar met hebben niet een conventionele automatische bak met koppelomvormer, maar een gerobotiseerde handbak. De details weet ik er niet van, maar snel schakelen doet dit systeem niet. Het schijnt ook wel wat gevoeliger te zijn voor storingen en probleempjes. Heb een poosje geleden ook gekeken voor zo`n Civic met automaat, en kwam toen wat berichten tegen van koppelingen die vroegtijdig overleden waren, en Honda dealers die bepaalde storingen niet konden oplossen. Geen idee of er ergens andere software te krijgen is, maar persoonlijk zou ik er niet mee gaan klooien.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron