Temperatuur te hoog motor.

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Temperatuur te hoog motor.

Berichtdoor Damstercivic » 14 Jul 2019, 10:21

Toen ik concludeerde dat de motor te warm werd direct aan de kant gezet. Wat nattigheid langs het expansievat, fan en bodemplaat. Bij het inspecteren van expansievat zat hij tot de nok vol. Thuishaven weten te bereiken met de blowers vol open. Zojuist in expansievat en radiateur gekeken en het niveau on expansievat is gedaald, en radiateur zit niet ‘vol’. Zelf vermoed ik lucht in het systeem, enkel twijfel ik ook of de fan wel aanslaat. Nu wil ik het systeem ontluchten, de stappen zijn mij redelijk duidelijk. Maar zijn er nog details waar ik op zou moeten letten? En hoe ik erachter kom of de fan wel aanslaat, zekeringen lijken ok, enkel is het mij niet duidelijk welke relais de fan schakelt. Betreft een Civic ep1 2005.

Damstercivic
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
14 Jul 2019, 10:05

Re: Temperatuur te hoog motor.

Berichtdoor Damstercivic » 14 Jul 2019, 15:00

Zojuist het systeem bijgevuld en ontlucht. Iets meer dan een liter bij moeten vullen, en er kwam heel wat lucht uit. Goed stuk gereden en blijft mooi op temperatuur, alleen slaat de koelfan niet aan bij stilstaan, maar blijft op temperatuur. Wanneer ik de airco aanzet slaan ze wel beide aan.

Damstercivic
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
14 Jul 2019, 10:05

Re: Temperatuur te hoog motor.

Berichtdoor Error » 28 Jul 2019, 21:57

Dus? opgelost dan toch? klinkt iig gezond zo?

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten