dubbele weber carbu op mijn 1.3L 16 valve

Alle motorische vragen komen hier aan bod

dubbele weber carbu op mijn 1.3L 16 valve

Berichtdoor svenneuh » 30 Sep 2018, 11:10

Beste

Ik heb een Honda Civic uit 1991. De motor is een D13B1. Ik ben nu van plan 2 dubbele Weber carburateurs IDF te kopen 40mm. Oude Italiaanse Webers die gereviseerd werden. Nu vraag ik me af of deze zullen passen met een welbepaald tussenstuk een inlaatspruitstuk en waar ik deze kan vinden. Kan iemand me hier bij helpen of me raad geven welke Weber carburateurs ik best koop voor op mijn D13B1. Ik vraag me ook nog af of dit mogelijk is 2 dubbele webers te plaatsen aangezien het een single carbu motor is.

Met vele vriendelijke groeten
Sven

svenneuh
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 1
Geregistreerd:
30 Sep 2018, 11:01

Re: dubbele weber carbu op mijn 1.3L 16 valve

Berichtdoor mielko » 30 Sep 2018, 12:42

dubbele met kleine doorlaten zal beter werken dan een enkele met 1 te groot gat,waardoor hij onderop voor geen meter loopt.Kleien gaten werken veel beter voor je stoming en onderdruk in je carb .Dubbele carb kan gewoon werken,nog mooier zou zijn ee n 2 traps carb,dus tot half gas 1 vlinderklep open,daarboven pas de 2e trap open

Flens zul je zelf moeten fabrieken


Goed eind resultaat zal alleen behaald worden als je het zelf of laat afstellen.Want zomaar een carburateur er op gooien heeft geen zin,en zal slechter lopen dan de standaard carb.
Je kunt ook zoeken naar de dubbele keihin van honda,die zou zomaar een beter kunnen werken dan die oude italiaanse shit......
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten
cron