Prelude start niet na kop revisie
Geplaatst: 05 Mei 2018, 16:44
Ik heb een vrij specifiek probleem en krijg het niet opgelost.
Hopelijk iemand hier die mij de gouden tip kan geven (want ik hoop morgen naar Japfest te kunnen cruisen)!
Ik heb een Honda Prelude met F20A4 blok uit 1992.
De motor liep mooi en verder een probleemloze Honda!
Helaas is de distributieriem recent is gesprongen.
Het leek erop dat alleen de kleppen waren beschadigd.
Volgende hebben we uitgevoerd:
- Kop er af gehaald.
- 2e hands kop gekocht maar uiteindelijk alleen de kleppen daarvan gebruikt (originele kop zag er beter uit).
- Kleppen slijpen.
- Kop terug geplaatst op het blok met nieuwe koppakking, inlaatpakking en uitlaatpakking.
- inlaat spruitstuk, uitlaatspruitstuk vastgezet.
- Nieuwe distributieriem en waterpomp geplaatst.
- koelwater er in.
- proberen te starten..... Maar de motor slaat niet aan (gaat wel gewoon rond)
Volgende hebben we getest:
- (andere) bougies op bougie doppen gezet en vonken alle 4.
- Compressie gemeten, op alle 4 de cilinders ongeveer 10 bar.
- Op de Benzine rail er een boutje uitgedraaid, dan komt er benzine uit als de contactsleutel wordt omgedraaid (dus injectors krijgen benzine druk).
- Connectors op de injectors gemeten, hier staat een wisselende spanning op.
- Bougiekabels lijken goed te zitten op verdeelkap naar bougies.
- Remmereiniger in de inlaat spuiten heeft geen invloed tijdens het starten.
- bougies die erin zitten zijn erg zwart (geworden).
- Orginele ECU geplaatst (normaal zit er Hondata ECU in).
Wij komen er niet uit omdat alles op het eerste oog in orde lijkt te zijn.
Iemand die nog suggesties heeft wat wij zouden controleren?
Heel erg bedankt voor het meedenken!
Hopelijk iemand hier die mij de gouden tip kan geven (want ik hoop morgen naar Japfest te kunnen cruisen)!
Ik heb een Honda Prelude met F20A4 blok uit 1992.
De motor liep mooi en verder een probleemloze Honda!
Helaas is de distributieriem recent is gesprongen.
Het leek erop dat alleen de kleppen waren beschadigd.
Volgende hebben we uitgevoerd:
- Kop er af gehaald.
- 2e hands kop gekocht maar uiteindelijk alleen de kleppen daarvan gebruikt (originele kop zag er beter uit).
- Kleppen slijpen.
- Kop terug geplaatst op het blok met nieuwe koppakking, inlaatpakking en uitlaatpakking.
- inlaat spruitstuk, uitlaatspruitstuk vastgezet.
- Nieuwe distributieriem en waterpomp geplaatst.
- koelwater er in.
- proberen te starten..... Maar de motor slaat niet aan (gaat wel gewoon rond)
Volgende hebben we getest:
- (andere) bougies op bougie doppen gezet en vonken alle 4.
- Compressie gemeten, op alle 4 de cilinders ongeveer 10 bar.
- Op de Benzine rail er een boutje uitgedraaid, dan komt er benzine uit als de contactsleutel wordt omgedraaid (dus injectors krijgen benzine druk).
- Connectors op de injectors gemeten, hier staat een wisselende spanning op.
- Bougiekabels lijken goed te zitten op verdeelkap naar bougies.
- Remmereiniger in de inlaat spuiten heeft geen invloed tijdens het starten.
- bougies die erin zitten zijn erg zwart (geworden).
- Orginele ECU geplaatst (normaal zit er Hondata ECU in).
Wij komen er niet uit omdat alles op het eerste oog in orde lijkt te zijn.
Iemand die nog suggesties heeft wat wij zouden controleren?
Heel erg bedankt voor het meedenken!