Civic 1.3 carbarateur ombouwen naar dual

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Civic 1.3 carbarateur ombouwen naar dual

Berichtdoor RobCivic » 20 Apr 2018, 21:31

Ik heb gelezen dat het mogelijk is om een civic 1.3 carb om te bouwen naar een dual carb van een 1.4

Hoe zit het met de pasvorm en afstelling? weet iemand dit en hoeveel pk levert het op mvg

RobCivic
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
16 Apr 2018, 13:53

Re: Civic 1.3 carbarateur ombouwen naar dual

Berichtdoor taiajam » 13 Sep 2018, 18:33

Het meeste vermogen met orignele onderdelen is te behalen met een sideflow inlaatspruittuk. Bijvoorbeeld van een 1.6 esi.
Je moet dan wel ombouwen naar injectie.
Het vermogen krijg je voornamelijk van de ontstekings instelling met de juiste air/fuel ratio.
Een chip bare ecu heb je dan ook nodig.

Als je carburateurs wilt behouden en wat vermogen wilt kan je kijken naar webers of motorfiets carburateurs.
Ik heb zelf geen ervaring met een 1.4 intake. Ik denk niemand. Meestal word er een kopswap gedaan met sideflow intake.
Exacte nummers van het vermogen kan niemand je geven. Dat zou je moeten testen op een vermogenstestbank.

Overigens Ik denk dat het spruitstuk wel past.
5psi

taiajam
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 860
Geregistreerd:
30 Jun 2005, 20:17

Re: Civic 1.3 carbarateur ombouwen naar dual

Berichtdoor mielko » 13 Sep 2018, 23:19

De dubbele carburateurs zijn constant vacuum carburateurs en zijn redelijk "zelf-regelend" doordat de gasschuiven onder vacuum regelen naar belasting en gasklepstand.Dus afstellen zal niet echt nodig zijn.
Dus ikzelf zou zeker ombouwen naar dual carb.
Vermogen winst?zal in top geen grote stappen zijn,maar ever je hele gebied werken ze gewoon veel beter.
Dus doen zou ik zeggen


En "ëven" ombouwen naar injectie is geen optie.of je moet er een heel project van willen maken.Maar het is verre van plug and play.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten
cron