Motor storingen

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Re: Motor storingen

Berichtdoor Mark » 01 Feb 2017, 07:09

Nee sorry, ik ben het spoor bijster, zullen we maar zeggen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Motor storingen

Berichtdoor Kevinio » 01 Feb 2017, 10:03

In het schema loopt het VSS signaal naar de cockpit en naar de ECU. Maar wat hij in de ECU doet weet ik niet.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 01 Feb 2017, 12:00

Ik vind eigenlijk alleen dingen dan dat de VSS wel je verbruik zou kunnen beïnvloeden wanneer het een automaat is, dit inverband met het slechte/late schakelen dan. Maar voor een handbak vind ik eigenlijk weinig.

Ik denk alleen dat het dan niet echt in de sensor zit, maar in de kabelboom. Links in het motor ruim, nabij je accu daar heb je een x aantal connectoren. Wanneer je deze bundel met kabel en connectoren beetje verplaatst kan het zijn dat de storing weg blijft. Dus waarschijnlijk een kabelbreukje, kabelboom overzetten van een andere 1.4 is nog niet helemaal plug and play. Dit vanwege de kabelboom van de gas installatie welke gekoppeld is aan de motor kabelboom.

Nu dat die in noodloop zit is het verbruik ook wel aanzienlijk hoger, huidige verbruik is: 1:5/1:6 :eek: Nog even en de CRX begint een goedkopere daily te worden :emo:')

Waar heb jij die informatie vandaan Ger als ik vragen mag?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor ger[ej9] » 01 Feb 2017, 15:23

hier wordt het gezegd dat defecte vss dit ook kan veroorzaken:
• Irregular Idle
• Excessive Fuel Consumption
http://honda-tech.com/forums/honda-civi ... r-3092069/

verder ook info hier
http://honda-tech.com/forums/honda-crx- ... f-3045868/ vanaf post nummer 16

http://hondaswap.com/threads/code-17-ve ... ss.418323/ vanaf post nummer 6
it does have an effect on your fuel/ignition maps as it uses that for its 'gear vs rpm vs speed' calculation


http://honda-tech.com/forums/honda-acco ... s-3204099/ hier ook
VSS is also what the ECU uses to initiate fuel cut off for the speed limiter. If the VSS is causing a false reading and the speedo is hopping up beyond 120MPH the ECU will pull/cut fuel and the engine may very well sputter/die at a lower speed. ECU *thinks* you are speeding and pulls the fuel, even if you are only going 30MPH actual.


wel is het zo dat meeste dingen die ik via google kan vinden is meestal over automaat.
dus of het echt zo is, moet iemand anders het even bevestigen.

een paar mensen hebben ook over blown fuse (zekering) - en meestal is probleem door zekering nummer 15.
zelf een artikel hierover van honda. http://www.tegger.com/hondafaq/tsb/civic/x99-029e.pdf
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 02 Feb 2017, 20:57

ger[ej9] schreef:een paar mensen hebben ook over blown fuse (zekering) - en meestal is probleem door zekering nummer 15.
zelf een artikel hierover van honda. http://www.tegger.com/hondafaq/tsb/civic/x99-029e.pdf


Hmm die is nog wel interessant, wanneer ik dus inderdaad met de kabels in dat gebied schuif, beweeg of verplaats. Dan kan het goed zijn dat de storing verdwijnt :hmmm:

Nog bedankt voor de linkjes :like:

Afbeelding

Dit is een afbeelding van het WPH van een civic aerodeck, als het goed is zou ik dan dus wanneer de wielen draaien op pin 13 een pulserend signaal van 5 volt moeten kunnen meten, toch?

Ik zou eventueel één van de VSS sensoren welke ik heb liggen aan kunnen sluiten, en deze eens laten draaien met een boormachine. Dit om dan eens te meten of er ook een signaal meetbaar is, en dan tevens eens aan de kabelboom zitten en deze bewegen om te kijken of het signaal ook weg zou vallen.

Van het weekend maar weer eens gaan proberen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 04 Feb 2017, 18:39

Nou vandaag weer bezig gegaan met het probleem, echter nog steeds zonder succes :cry2:

Als eerste begonnen met het eronder weg halen van de kat, deze zag er eigenlijk best netjes uit van binnen. Het was nog zeer goed mogelijk om door de kat heen te kijken, geen dikke afzettingen of iets dergelijks aan de binnenkant.

Afijn de kat die durf ik dan ook wel uit te sluiten dat deze niet geblokkeerd zit.

Tevens nog bezig geweest met de VSS sensor, losse VSS sensor aan de kabelboom gekoppeld. En deze met een boormachine laten draaien, was even zoeken naar de juiste stekker en draad bij de ECU. Maar ik krijg wel een pulserend signaal van 5 volt bij de computer, dat lijkt dus wel in orde.

Alles weer gereset, en na 2 km rijden weer een CEL. Alleen deze keer was het tijdens het rijden en was het niet de VSS maar was het weer de Lambda sonde. Ben er nu ook wel zeker van dat het knipper code 1 was/is en niet 10, het is echt een korte knipper. nog een keer de lambda waarde gemeten bij de gas computer, dit is 0,12 +- bij stationair en 0,8 bij gas geven. 0,8 Volt lijkt me nogal veel toch?

Tevens nog die zekering nummer 15 nagekeken, en doorgemeten. Deze is nog gewoon goed, nog wel even de zekering uitgewisseld voor een andere. Ook geen resultaat.

Tevens nog achter op het blok aan het zoeken geweest naar eventuele beschadigingen, maar niks kunnen vinden. Moet ook zeggen dat er weinig te zien valt, bij een aero zit alle bekabeling ingepakt in van die zwarte buis. Weet niet of dit dan anders is geweest bij modellen welke op die lijst van honda staan? Dat die gewoon losse draden hebben?


Enige dat ik nog heb gevonden is een losse draad van de gas kabelboom, die gele draad zit aangesloten op de signaal draad van de TPS. Kan alleen nergens in de buurt een logische locatie vinden waar eventueel die zwarte op moet. Binnenkort die AG manual nog maar eens doorspitten. Maar goed op benzine schiet die ook nog steeds in storing

Afbeelding

enige andere dat me nog opvalt, wanneer ik de spanning meet van de verwarmings draden(?) van de lambda. Dan komt alleen tijdens het starten hier 12 Volt op te staan maar dit valt vervolgens weg zodra de motor loopt. Is dat normaal?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor Kevinio » 04 Feb 2017, 19:37

De verwarming aansturing vanuit de ecu wellicht kapot?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 05 Feb 2017, 00:27

Ai vergeten te vermelden, is gemeten terwijl de lambda was afgekoppeld. Anders valt dat niet te meten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 28 Feb 2017, 00:06

Klein updatetje nou ja, update... Vermoeden begint toch meer en meer te zijn dat het blok gewoon "op" is.

Inmiddels zijn praktisch alle sensoren/kleppen van de inlaat vervangen. Echter wanneer je de dop t.b.v van het bijvullen van de olie uitneemt dan heerst daar nog wel een beste overdruk. Deze week zal er een compressie test gedaan worden om te kijken of dit nog enigzins oké is.

Kort filmpje van de motor

Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor kristo » 28 Feb 2017, 08:50

Wat is eig de voorgeschiedenis van de motor: vorige eigenaar aan gewerkt geprutst?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 28 Feb 2017, 08:57

kristo schreef:Wat is eig de voorgeschiedenis van de motor: vorige eigenaar aan gewerkt geprutst?


Hoe bedoel je? Het is een standaard D14z4, afgezien van een van de aangebrachte gas installie en dat rode kleppendeksel is er eigenlijk aan de motor niks gewijzigd. Goed er zit een S40 bak aan van een EJ9 of iets dergelijks anders en de koppeling is vervangen. Auto is al 280.xxx Km in de familie, dus opzich geschiedenis is vrij goed bekend.

Onderhoud is de afgelopen 2 jaar ook telkens goed bijgehouden, 2 jaar geleden grote beurt. En sindsdien 2 x per jaar kleine beurt. Mja schuld heeft het allemaal niet, huidige Km is 359,682 :>>:

Als dit blok ook gaar is dan wordt het swappen, enkel voor wat weet ik nog niet :hmmm:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor Mark » 28 Feb 2017, 10:15

Beetje druk erop dat die dop omhoog komt is niet heel gek hoor.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Motor storingen

Berichtdoor kristo » 28 Feb 2017, 11:05

chris1144 schreef:Hoe bedoel je? ... huidige Km is 359,682

Ah ja wel ik dacht mss dat werken door een vorige eigenaar oorzaak zouden kunnen zijn van je problemen.

Nette km-stand :clap: Maar mss idd wat slijtage nu :hmmm:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 28 Feb 2017, 11:19

Anders dan dat het blok eventueel op zou zijn zou ik het zo langzamerhand niet meer weten, wat ik inmiddels heb uitgewisseld:

- Lamba
- IAT
- RACV
- Map sensor
- TPS sensor
- Bougies
- Injectoren

Massa's zijn alle schoongemaakt en stekkers zijn nagekeken op corrosie en ook schoon gemaakt met contact reiniger.

Ondanks dat dit alles is vervangen blijft die op code 1 eruit vallen, ik durf dan zo langzamerhand niet meer te zeggen wat het probleem kan zijn. Ik kom dan toch een beetje uit bij of blok te weinig compressie/lekke klep oid, Of er moet iets in de kabelboom zitten. Compressie is makkelijk te achterhalen, kabelboom is gewoon kut... Met al die aftakkingen t.b.v de gas computer.

Trouwens nog een filmpje van hoe de motor stationair loopt, dit is terwijl die op benzine stond
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor ger[ej9] » 28 Feb 2017, 16:26

Het was toch code 17? VSS?
Nu code 1 dus... lambda.. maar die heb je al vervangen.. :hmmm:
1 O2A - Oxygen sensor #1
Betekent dus de sensor bij de spruitstuk.
Dat verklaart je hoge verbruik.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

VorigeVolgende

Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron