Nou vandaag weer bezig gegaan met het probleem, echter nog steeds zonder succes
Als eerste begonnen met het eronder weg halen van de kat, deze zag er eigenlijk best netjes uit van binnen. Het was nog zeer goed mogelijk om door de kat heen te kijken, geen dikke afzettingen of iets dergelijks aan de binnenkant.
Afijn de kat die durf ik dan ook wel uit te sluiten dat deze niet geblokkeerd zit.
Tevens nog bezig geweest met de VSS sensor, losse VSS sensor aan de kabelboom gekoppeld. En deze met een boormachine laten draaien, was even zoeken naar de juiste stekker en draad bij de ECU. Maar ik krijg wel een pulserend signaal van 5 volt bij de computer, dat lijkt dus wel in orde.
Alles weer gereset, en na 2 km rijden weer een CEL. Alleen deze keer was het tijdens het rijden en was het niet de VSS maar was het weer de Lambda sonde. Ben er nu ook wel zeker van dat het knipper code 1 was/is en niet 10, het is echt een korte knipper. nog een keer de lambda waarde gemeten bij de gas computer, dit is 0,12 +- bij stationair en 0,8 bij gas geven. 0,8 Volt lijkt me nogal veel toch?
Tevens nog die zekering nummer 15 nagekeken, en doorgemeten. Deze is nog gewoon goed, nog wel even de zekering uitgewisseld voor een andere. Ook geen resultaat.
Tevens nog achter op het blok aan het zoeken geweest naar eventuele beschadigingen, maar niks kunnen vinden. Moet ook zeggen dat er weinig te zien valt, bij een aero zit alle bekabeling ingepakt in van die zwarte buis. Weet niet of dit dan anders is geweest bij modellen welke op die lijst van honda staan? Dat die gewoon losse draden hebben?
Enige dat ik nog heb gevonden is een losse draad van de gas kabelboom, die gele draad zit aangesloten op de signaal draad van de TPS. Kan alleen nergens in de buurt een logische locatie vinden waar eventueel die zwarte op moet. Binnenkort die AG manual nog maar eens doorspitten. Maar goed op benzine schiet die ook nog steeds in storing
enige andere dat me nog opvalt, wanneer ik de spanning meet van de verwarmings draden(?) van de lambda. Dan komt alleen tijdens het starten hier 12 Volt op te staan maar dit valt vervolgens weg zodra de motor loopt. Is dat normaal?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1