Start lastiger met bijna lege tank

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Hardbreaktwo » 27 Jul 2015, 18:03

Ik heb iets wat niet zo zeer een probleem is maar waar ik me wel aan erger.
Het punt is dat wanneer de tank wat leger raakt (bijv er nog 10 van de 40 liter in zit) ik al een paar seconden langer moet starten voordat hij aanpakt terwijl met volle tank of halve tank gewoon normaal start. Waar kan het aan liggen? Brandstof filter week of 2 geleden vervangen (daarvoor was het ook al)

Edit: Vergeten erbij te zeggen gaat om een EK3 sedan uit 1997
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Flip » 27 Jul 2015, 18:25

Ik heb het ook met mijn ek3 sedan sinds 27dkm -> 170dkm

Vriend van me had het ook met zijn ek3 sdn (is gesloopt)

Niks om je zorgen om te maken is kennelijk normaal :emo:')
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Hardbreaktwo » 27 Jul 2015, 18:37

Ja ok maar toch ik zou het wel graag oplossen :P Vind het namelijk best vervelend.. Kijk als ik op de laatste 3 druppels probeer te starten begrijp ik het nog maar als er nog 10 liter in zit zou het niet mogen.. Want als ik dan tank gaat er een keer plus minus 30 liter in..
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor kristo » 27 Jul 2015, 19:28

Ik heb dat ook, dus het is normaal wink: Sowieso moet ie toch al heel leeg zijn dan volgens de meter.

De EJ9 had dat niét, tenzij bij heel warm weer en op een helling.


Als je het hebt wn ie nog niet heel leeg is (volgens de meter): dat heb ik ook al gehad in gevallen wnn ie warm was en dan niet zo lang stilgestaan heeft, dus nog vrij warm staat dus.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Flip » 27 Jul 2015, 20:30

gewoon 2x het contact aan en uit (2x brandstofpomp aan) dan heb je het niet.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor MHG » 28 Jul 2015, 16:07

Honda kwaaltje. Mijn EJ2 heeft dat ook altijd gehad. Ik denk eigenlijk dat het een safety-feature is. Als je benzinemeter defect is, weet je dat je moet tanken als je civic slechter start. Kom je in ieder geval niet zonder benzine te staan. :cheesygrin:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
MHG
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1433
Geregistreerd:
11 Jan 2006, 17:06
Woonplaats:
maastricht

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor kristo » 28 Jul 2015, 16:10

:lol:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 Jul 2015, 17:41

Haha ja is wel een mooie aanduiding om te tanken :P
Maargoed ik zat zelf dus te denken dat de pomp miss iets te zwak is? Dat wanneer er minder benzine in zit hij wat moeite heeft met de juiste druk op te bouwen en t niet meteen naar voren krijgt?
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor ekdriver » 28 Jul 2015, 17:56

Brandstof filter is vervangen (die metalen tegen schutbord, word HEEEEEEEEEEEEL vaak niet vervangen.

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 Jul 2015, 18:07

Goed lezen staat in de eerste post ;)
Weekje of 2 geleden nog gedaan omdat ik weet dat ze niet vaak gedaan worden.
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor ekdriver » 28 Jul 2015, 18:10

aah, zie het :D!

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 Jul 2015, 18:13

Collega vroeg me nog: Waarom vervang je brandstof filter? Is niet nodig van die Hondas..
Maargoed het is toch deel van je onderhoud dus of ik dit nou had of niet een nieuw filter was er zowieso op gekomen
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor ger[ej9] » 29 Jul 2015, 08:56

Ik heb het ook gehad, bij mij was het zelfs al bij 1/2 tank al beetje moeilijk.
Nu is ie weg, weet niet precies wanneer en hoe.
(Probleem was ook niet zo erg of zo)
Ik heb wel paar keer met wynns injector reiniger getanked.
En dan had ik ook distributie riem vervangen en de boel beetje afgesteld.
De filter had ik niet eens vervangen.
Maar nu geen problemen meer...
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor chris1144 » 29 Jul 2015, 10:38

Mijn Aerodeck heeft precies hetzelfde, indien mijn tank bijna leeg is dan duurt het starten een seconden of twee langer dan normaal. Ondanks dat recentelijk een grote beurt is uitgevoerd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Start lastiger met bijna lege tank

Berichtdoor Jeff91 » 29 Jul 2015, 10:46

Heb dit ooit bij een Nissan gehad en daar toen paar x 98 benzine van bp mee getankt en toen was het weg. ( kan toeval zijn natuurlijk maar je zou het kunnen proberen)

Gebruikers-avatar
Jeff91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 250
Geregistreerd:
04 Jan 2014, 18:47
Woonplaats:
Brabant


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten