ik denk kan die niet tellen 29 + 29 is toch geen 41
, maar je hebt de oppervlaktes opgeteld en terug geteld naar mm
(denk ik reken t even na
) en t oppervlak is in werkelijkheid wss nog kleiner omdat je valve lift x omtrek zou moeten pakken. bovendien moet dit ook de beperkende diameter zijn voor een goede werveling, correct?
maar asl t verschil tussen inlaat kleppen en gasklep zo groot is maakt die paar mm diameter toch ook geen verschil? (ook t.a.v. vermogens verlies)
Ik moet mijn boeken er nog eens bij pakken maar t enige wat ik me kan beredeneren wat je zou krijgen met een te grote gas klep is dat hij moeilijker gaat lopen/af te regelen is bij gasklep een klein beetje open, omdat je dan de regel karaktiristiek hebt verstoord. maar de regel karaktiristiek van een vlinder klep is sowieso al naadje.
Dus licht t nog maar even toe waarom ik stom ben dat ik 68mm heb. en de hele wereld t dus verkeerd heeft
ik probeer overigens niet de eikel uit te hangen, maar gewoon een discussie te voeren. Ik weet dat jij er van overtuigd ben dat ik vermogen ga verliezen met 68 mm terwijl ik denk dat dat wel mee valt
Kevinio doet t dus dan is t stoer
: in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods