commandokoen schreef:bedankt voor de info! Ik kan hem dus het beste op de ''OEM'' positie ertussen laten lassen. Zorgt die resonator haaks op de middenpijp voor een snerp of haalt deze die juist weg?
Jep de oem positie en een kleine demper net voor de aansluiting van de einddemper zoals te zien is in de foto.Op de tekening staat zelfs het volume bij wat de oem dempers hebben.Zo kan je deze matchen met de simons demper wat jij wilt instaleren.
De resonator haalt de resonantie(gesnerp) weg als deze goed is afgestemd.Dit wordt bepaald door de lengte en de diameter van het buisje.
Ik zou een resonator diameter nemen van 45mm en een lengte van 15cm bij een oem ek9 uitlaat .(Deze is 2.25" in diameter)
Ik geloof dat deze circa 20cm achter de catalysator wordt geplaats bij een s2000 uitlaat.
De nieuwere modellen s2000 uitlaat gebruiken een ovaal buisje ipv rond,dat werkt dus ook.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......