Heb ik een FIAT ?

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Heb ik een FIAT ?

Berichtdoor Brokstukken » 24 Jun 2015, 08:52

Mede liefhebbers, mijn relaas. Recentelijk ben ik met mijn 03 accord 2.0 naar de dealer geweest voor de terugroep actie mbt de rechter airbag. Geen probleem zou je denken, helaas. Bij het in ontvangst nemen van mijn auto na de vervanging van de unit bleef mijn rechter ABS lampje branden, daarop direct terug gekeerd en de auto uitgelezen. Conclusie rechter sensor zou kapot zijn, gereset en na een aantal kilometer ging het lampje weer aan. Daarop wederom een afspraak gemaakt omdat dit in mijn ogen wel heel toevallig was ( het kan natuurlijk gebeuren ) Auto een paar dagen bij de dealer geweest en lampje bleef uit. So far so good, lampje bleef uit tot...... Op een gegeven moment mijn motor lampje ging branden, geen merkbare veranderingen in het rijden of functioneren van mijn auto. Terug maar weer naar de dealer en er kwam uit foutcode P0420 ( aks ik t goed heb ) katalysator.....dealer heeft een bierglas meting uitgevoerd en die was ok, gereset en wederom heen gezonden. Lampje bleef uit tot..... Er na verloop van tijd weer het motormanagement lampje weer ging branden, wederom terug naar de dealer en afspraak gemaakt om uit te lezen, op de terugweg ging het lampje weer uit :eek: lampje bleef uit to vorige week en ging weer aan. Gebeld en afspraak gemaakt bij de dealer, gisteren op weg naar een afspraak Brande het lampje nog en ik zou na de afspraak naar de dealer gaan. Ik starte mijn auto bij mijn afspraak om naar de dealer te gaan en jawel... Lampje was weer uit :eek: , to h maar naar de dealer gegaan om uit te lezen. Wederom dezelfde foutcode, monteur de procedure uitgevoerd die bij de klacht hoorde maar geen duidelijke oorzaak te vinden. Wellicht een haarscheurtje in de pakking van het uitlaat spruitstuk. Maar het kan ook de kat, senor, voorverwarming zijn. Iemand dit ook meegemaakt voordat ik dadelijk duizenden euries kwijt ben om een klein onderdeel te vervangen ?

Brokstukken
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
14 Nov 2014, 11:55

Re: Heb ik een FIAT ?

Berichtdoor Zwetje » 24 Jun 2015, 09:22

Klinkt als een lastig probleem. Je bent naar een Honda dealer geweest neem ik aan?

Ik kan je verder niet helpen met het probleem. Mogelijk je mede Accord rijders van het forum wel.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Heb ik een FIAT ?

Berichtdoor Bietelboer » 24 Jun 2015, 12:23

Je zou http://www.typeaccord.co.uk/forum eens kunnen proberen

Gebruikers-avatar
Bietelboer
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 12685
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:36
Woonplaats:
D'burg

Re: Heb ik een FIAT ?

Berichtdoor Hardbreaktwo » 24 Jun 2015, 19:34

Om een Honda na 2 storingen al een Fiat te noemen gaat een beetje ver vind je niet?
Maar goed heb je trouwens wel gezien dat het airbag lampje bij op contact zetten nog aan gaat? Anders bestaat de kans dat ze die eruit hebben gehaald.
Die motorstoring ben ik ook weleens tegen gekomen bij klanten (verschillende merken autos). Maar een duidelijke oplossing nog niet gezien.
Net eff de code gegoogled en kwam dit tegen:
http://honda-tech.com/honda-accord-1990 ... t-1154743/

Gaat hierbij wel over een 1998 Accord.. Weetniet of het systeem in de 2003 accords al verbetert is?
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Heb ik een FIAT ?

Berichtdoor Flip » 25 Jun 2015, 16:30

Zou me eerder zorgen maken over de kunde van die dealer.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron