D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Alle motorische vragen komen hier aan bod

D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor Dave-EJ » 23 Mei 2015, 19:39

Ik heb al weer een tijd geleden mijn inlaat laten swappen, de gare Y7 gewisseld voor een Z6 inlaat.. nu is de kunstof pakking kapot en wil ik die laten vervangen.. ik moet nu toch gewoon een pakking gebruiken van de D16y7 toch?

Een medewerker van Fullcartuning zij dat hij een swap naar z6 vreemd vind want hij kent alleen de swap van y7 naar y8.. bij een z6 zouden de gaten niet gelijk zijn ofzo? Maar volgens mij is dat gewoon goed een y7 vervangen voor z6.. als je het googled zie je dat veel mensen het gedaan hebben.

Dave-EJ
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 58
Geregistreerd:
04 Jul 2014, 05:24

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor ekdriver » 24 Mei 2015, 21:16

Alle SOHC Dserie sideflow intakes passen op elk blokje, hier en daar een kabeltje verlengen oid, als je maar goed alles match, beste is een "OEM" papieren pakking te gebruiken :like:

Ikzelf heb ook bv een D15B7 sideflow op mijn D14 gehad :)

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor Dave-EJ » 24 Mei 2015, 21:27

ekdriver schreef:Alle SOHC Dserie sideflow intakes passen op elk blokje, hier en daar een kabeltje verlengen oid, als je maar goed alles match, beste is een "OEM" papieren pakking te gebruiken :like:

Ikzelf heb ook bv een D15B7 sideflow op mijn D14 gehad :)


Ok thanks, ik zal een papieren pakking bestellen voor de D serie, gewoon een die geschikt is voor de y7 of is dat allemaal het zelfde?

Dave-EJ
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 58
Geregistreerd:
04 Jul 2014, 05:24

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor ekdriver » 25 Mei 2015, 09:08

dat zei ik toch net eerder in me tekst, alle Dserie SOHC intakes zijn "identiek" dus ook de pakkingen ;) je kan hem gewoon op kenteken kopen :like:

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor fceg » 25 Mei 2015, 15:51

Even een vraagje voor de topic starter. Is de intake swap van d16y7 naar D16Z6 goed merkbaar of valt dat wel mee?
Zelf heb ik ook een D16y7 met nog originele intake en zit erover te twijfelen om deze te laten swappen. Wel heb ik al mijn spruitstuk met ingebouwde katalysator al laten vervangen voor een D14 uitlaatspruitstuk met losse katalysator.

Ik heb de search al gebruikt en google maar deze resultaten gaan meestal over de intake swap van een D14 blok.
Honda the power of dreams :drive2:

Gebruikers-avatar
fceg
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 341
Geregistreerd:
13 Jun 2010, 19:59
Woonplaats:
Rotterdam

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor Mark » 25 Mei 2015, 16:31

d14 en d16y7 zijn bijna identiek, die inlaten zijn nogal knullig, daar komt bijna geen lucht door.
Inlaat wissel scheelt echt een hoop.

Een d14 met alleen inlaatwissel zonder retune en obd1 (wel fatsoenlijke uitlaat natuurlijk) kwam al gauw tussen de 105 en 110 pk. Best bizar toch.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor fceg » 25 Mei 2015, 17:26

Dat is zeker bizar en relatief gezien goedkope pk's
Dan zal het op een D16y7 ook wel goed merkbaar zijn aangezien deze blok aardig geknepen is op zowel de inlaat als uitlaat.
Binnenkort toch maar deze swap gaan laten uitvoeren. Kan ik voor de benodigde onderdelen voor de D16Y7 naar D16Z6/D16Y8 het lijstje aanhouden van dodo(bizar)upgrades?
Honda the power of dreams :drive2:

Gebruikers-avatar
fceg
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 341
Geregistreerd:
13 Jun 2010, 19:59
Woonplaats:
Rotterdam

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor Mark » 25 Mei 2015, 19:47

ja
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor Dave-EJ » 26 Mei 2015, 08:31

Maakt inderdaad een flink verschil, al moet ik zeggen dat ik het al zo lang geleden gewisseld heb dat ik er aan gewend ben.. op het begin merkte ik het wel.

Je moet eigenlijk je katalysator vervangen voor een katvervanger en elke jaar met apk even die originele kat terug zetten.. als die er uit is heb je ook nog een flinke boost, icm met een goed uitlaatsysteem.

Dave-EJ
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 58
Geregistreerd:
04 Jul 2014, 05:24

Re: D16Y7 Intake swap naar D16Z6 vraag.

Berichtdoor hondanickx » 27 Mei 2015, 21:42

Alle D-series intakes zijn niet identiek en passen niet allemaal.D-series van 88-91 en 92-00 passen zelfs niet op mekaar.
De pakkingen verschillen ook tussen D16z6 en D16y8 .Ze passen wel maar ze zijn niet hetzelfde,en het beste neem je een D16y7/d14 pakking die zijn niet van papier maar van een soort zwart kunstof en die blijven niet plakken aan je kop.De papieren moet je bijna altijd afschrapen.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten
cron