Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 13 Mei 2015, 16:22

Civic 5th
D16z9

Civic is +/- 1 jaar geleden rijdend weggezet, geschorst, en de schuurdeur dicht gestaan. Nu ong. een jaar later start deze Civic niet meer op de startmotor, start hij nog wel als hij een lange tijd wordt aangeduwd. Maar eenmaal met een lopende motor, loopt deze erg slecht, valt snel uit, stotterig etc. Stationair loopt hij overigens wel normaal, maar hij kan dan zelfs uitvallen als je wat gas bijgeeft.

Voor het starten heb ik er wat nieuwe benzine bij gegoten, en na de startproblemen heb ik de verdeler kap een keer nagekeken, deze was erg vochtig. Maar het schoonmaken van de verdeler kap + opschuren van de contactpunten heeft niet tot enig resultaat geleidt.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Mark » 13 Mei 2015, 16:38

Ja mijn ingeving is ook schone benzine erin, maar dat heb je al gedaan.
Hoe zijn de bougies? Contacten moeten echt kurkdroog zijn.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 18 Mei 2015, 15:35

Mark schreef:Ja mijn ingeving is ook schone benzine erin, maar dat heb je al gedaan.<br abp="685">Hoe zijn de bougies? Contacten moeten echt kurkdroog zijn.


De bougies zijn zwart, en ik heb ze er 1 voor 1 uitgedraait, tegen kleppendeksel aangelegd, en gekeken of ze vonken als ik de auto probeerde te starten. Ze vonkten alle 4.
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Mei 2015, 15:45

Hij loopt slecht he zei je?
Dan is het niet echt de startmotor of startproblemen denk ik dan.. meer richting de onstekking/ verbranding.
Maar goed, accu is het niet (want je hebt vonk zei je?) wel even meten zou ik zeggen.. je weet maar nooit.
Daarna bougies toch vervangen, ook zeg je dat het werkt, maar die loopt al slecht en zwart ook nog.
Bougies is niet echt de kosten..
Verdelerkap heb je al schoongemaakt, schone benzine ook erin.... Hmm..
Mss de kabel? of benzinepomp? Giet eens even een fles Wynns injector cleaner..

Ik zou de bougies vervangen, auto even lang stationair laten draaien met wynns, en dan kijken of het helpt.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 18 Mei 2015, 15:52

ger[ej9] schreef:Hij loopt slecht he zei je?<br abp="692">Dan is het niet echt de startmotor of startproblemen denk ik dan.. meer richting de onstekking/ verbranding.<br abp="693">Maar goed, accu is het niet (want je hebt vonk zei je?) wel even meten zou ik zeggen.. je weet maar nooit.<br abp="694">Daarna bougies toch vervangen, ook zeg je dat het werkt, maar die loopt al slecht en zwart ook nog.<br abp="695">Bougies is niet echt de kosten..<br abp="696">Verdelerkap heb je al schoongemaakt, schone benzine ook erin.... Hmm..<br abp="697">Mss de kabel? of benzinepomp? Giet eens even een fles Wynns injector cleaner..<br abp="698"><br abp="699">Ik zou de bougies vervangen, auto even lang stationair laten draaien met wynns, en dan kijken of het helpt.


De accu is niet top meer, daarom start ik de auto met behulp van 25mm² startkabels, stroom is zeker niet het probleem tijdens het starten.

De bougies ga ik vervangen. Verdelerkap heb ik schoongemaakt, en de contactpuntjes een beetje aangeschuurd (waren geoxideerd). 5Liter schone benzine in een tank die bijna leeg was (benzinemeter stond in het rood).

Wat kan ik nog meer proberen als ik de bougies heb vervangen, maar de auto nog steeds niet start, dan kan ik hem namelijk ook niet stationair laten draaien :).
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Mei 2015, 15:55

Je zegt toch dat het wel met aanduwen ofzo gestart gekregen?
Dus hierna stationair laten draaien, geen gas geven (want je zegt dat gas geven valt ie uit)
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 18 Mei 2015, 16:56

ger[ej9] schreef:Je zegt toch dat het wel met aanduwen ofzo gestart gekregen?
Dus hierna stationair laten draaien, geen gas geven (want je zegt dat gas geven valt ie uit)


Klopt, na een tijdje aanduwen (aantrekken met een auto), wilde hij wel starten, en daarna heb ik hem ook een tijdje stationair laten lopen, maar dat bracht geen verbetering.
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor crx90 » 18 Mei 2015, 20:15

In het onderste van je tank zit vaak veel vuil dus ik zou er wat meer benzine in gooien en de volgende keer met een goed gevulde tank de auto weg zetten :)
life begins @ 5200 rpm

crx90
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 843
Geregistreerd:
01 Jun 2008, 19:19

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor VTECB16A1 » 18 Mei 2015, 20:42

Probeer ook eens het benzine filter te vervangen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
VTECB16A1
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1525
Geregistreerd:
07 Sep 2008, 19:10
Woonplaats:
Geleen (Limburg)

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 18 Mei 2015, 22:10

crx90 schreef:In het onderste van je tank zit vaak veel vuil dus ik zou er wat meer benzine in gooien en de volgende keer met een goed gevulde tank de auto weg zetten :)


Ja klopt, maar hij kon nog wel wat lager hoor>

VTECB16A1 schreef:Probeer ook eens het benzine filter te vervangen.


Ik denk niet dat hier het probleem in zit, want als ik hem probeer te starten, ruik ik daarna gewoon benzine bij mijn bougies.

In ieder geval, de bougies vandaag vervangen, maar helaas geen resultaat. Ik zag wel een plekje op een bougie kabel dat er nogal poreus uitzag, maar of dat nu deze problemen oplevert.
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Mei 2015, 22:15

oem bougiekabel?
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 18 Mei 2015, 22:41

ger[ej9] schreef:oem bougiekabel?


Yes
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor ger[ej9] » 19 Mei 2015, 08:40

Oem bougiekabel gaat niet heel snel kapot worden eigl..
Hmm moeilijk hoor.. Heb je de wynns injector cleaner geprobeerd? Of Forte spul?
Het helpt echt..

Als de onstekking allemaal al gechecked/ vervangen is, dan denk ik nu richting benzinepomp/ filter/ injectors.
Cek even je relais voor de zekerheid..
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Strider » 19 Mei 2015, 20:58

ger[ej9] schreef:Oem bougiekabel gaat niet heel snel kapot worden eigl..
Hmm moeilijk hoor.. Heb je de wynns injector cleaner geprobeerd? Of Forte spul?
Het helpt echt..

Als de onstekking allemaal al gechecked/ vervangen is, dan denk ik nu richting benzinepomp/ filter/ injectors.
Cek even je relais voor de zekerheid..


Ik heb nog geen injector cleaner geprobeerd, maar ik ruik wel gewoon benzine, dus ik kan me niet voorstellen dat er te weinig benzine beschikbaar is om te ontbranden.

Ik heb alleen de bougies vervangen, bougiekabels, verdelerkap en rotor nog niet.
Afbeelding

Strider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
22 Nov 2005, 10:05

Re: Civic start niet meer na een lange tijd van stilstaan

Berichtdoor Error » 09 Jun 2015, 13:21

waarom was de ontsteking vochtig?? hij stond toch binnen?
Ik zou het meer in de ontstekingshoek zoeken dan in de brandstof zo te lezen.
Probeer eens een andere ontsteking. Modules zijn niet het sterkste Honda-onderdeel...

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten