d16z1

Alle motorische vragen komen hier aan bod
d16z1 door steph95

d16z1

Berichtdoor steph95 » 12 Mei 2015, 21:22

hey allemaal,

Weet er hier iemand in welke concerto ik de d16z1 kan vinden, heb overal al gezocht. Bij de honda dealer geweest waar ik stage gelopen heb, en daar hadden ze nog nooit gehoord van een d16z1, ze hadden me daar aangeraden om een chassisnummer te geven maar zou niet weten van wie ik deze moet krijgen. Aangezien deze ook niet op Wikipedia staat tussen al de d series, is deze dan zo speciaal? ik zou de nokkenas willen gebruiken voor in mijn d14a1. Ik lees ook op het forum dat je een elektronische benzinepomp moet steken, maar dit klopt toch niet? Aangezien deze een nok heeft voor de pomp aan te sturen. Kan misschien ook iemand de nokhoogte geven?

steph95
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
11 Mei 2015, 17:15

Re: d16z1

Berichtdoor Kevinio » 13 Mei 2015, 07:02

Het zijn in principe beide carburateur motoren. Maar ik durf niet te zeggen of qua nokkenas de aansturing hetzelfde is. Honda kennende denk ik wel, maar hou ze eens naast elkaar. Dan zie je het al snel genoeg.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: d16z1

Berichtdoor steph95 » 13 Mei 2015, 15:43

Ja is waar, maar dan zou ik er eerst aan moeten komen voor te vergelijken :)

steph95
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
11 Mei 2015, 17:15

Re: d16z1

Berichtdoor hondanickx » 18 Mei 2015, 21:13

D16z1 is een motorblok dat alleen in malaysie is uitgebracht.

Nokkenas is 14111-PM3-000

http://asia.vtec.net/topics/zc.html

The same configuration of engine, with matching power output levels, (120ps at the same rpm), is also available in what can best be described as 'lesser' markets for Honda. This engine then often powers the top models for that market. An example is the Malaysian domestic line-up, which for the previous and current generation has a Honda Civic 1.6EXi which is powered by a 120ps 1.6l SOHC PGM-Fi engine but coded as SM16A. Similary, for the equivalent EF-generation, the Malaysian domestic line-up has a top model, the Honda Civic 1.6EX which is powered by a 105ps 1.6l SOHC Dual-Carb'ed engine coded as D16Z1. There is a distinct possibility that these engines are localised export versions of the 'master' JDM ZC engine.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
cron