Nut van een IM swap op een EK3

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Ramon » 11 Jul 2011, 10:15

Hallo,

Ja er zijn al 'tig topics of deze IM swap, maar ik vond niet direct iets hierover.

Ik heb nog een D16Z6 IM liggen, deze wou ik eerst op mijn EJ9 zetten, ondertussen heb ik een EK3 gekocht, en heb ik de IM nog liggen.

Mijn vraag is, een EK3 heeft al sideflow, zou het verschil gaan maken als ik die van een D16z6 erop zou zetten? Merk je dat? of is het verschil nihil?

Mvg Ramon
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Ramon
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3743
Geregistreerd:
28 Jan 2009, 14:15
Woonplaats:
Maastricht

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Maranello575 » 11 Jul 2011, 12:38

ik dacht net iets beter en vooral als je em bewerkt/laat bewerken.
1.o.k.c is dead !!!
Heil DMW.

Gebruikers-avatar
Maranello575
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1976
Geregistreerd:
15 Dec 2009, 11:53
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Karel ctr ep3 » 19 Jul 2011, 18:19

Nu heb ik eigenlijk hetzelfde. Ik heb een EJ9 met d16z6 IM, prima resultaat.
Nu heb ik sinds een paar dagen een EK3 en wil het IM van de D16z6 erop monteren.
Wat moet je met het EGR gedeelte doen omdat je namelijk een stekker loshaalt die niet meer gebruikt word.
Als ik het goed heb.

Karel ctr ep3
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 57
Geregistreerd:
30 Sep 2009, 18:52

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor hondanickx » 19 Jul 2011, 18:43

Niet doen , EK3 manifold is al een goede manifold. ;)
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Ace » 19 Jul 2011, 18:50

ik ga het deze week doen....
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Ace
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3903
Geregistreerd:
06 Dec 2006, 13:25
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor ignition008 » 19 Jul 2011, 21:31

hondanickx schreef:Niet doen , EK3 manifold is al een goede manifold. ;)



heeft ook geen nut volgens mij , maar het ziet er wel 128349120x beter uit :P
Afbeelding

FAST ENGINEERING

Gebruikers-avatar
ignition008
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1977
Geregistreerd:
28 Mrt 2009, 18:54
Woonplaats:
ter-apel gr

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Karel ctr ep3 » 19 Jul 2011, 21:45

Ace schreef:ik ga het deze week doen....


Ik wacht het resultaat af. Ben benieuwd of je verschil merkt. Het is inderdaad mooier als het standaard IM.

Karel ctr ep3
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 57
Geregistreerd:
30 Sep 2009, 18:52

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Grasshoppa » 19 Jul 2011, 21:52

Het resultaat het ziet er leuker uit.

Nadeel, je loopt paar euro mis.
Vermogen wat je wint is echt nihil tenzij je het laat bewerken.

Gebruikers-avatar
Grasshoppa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 843
Geregistreerd:
07 Apr 2010, 15:38
Woonplaats:
Drenthe

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Mark » 19 Jul 2011, 22:03

Ik heb de d15z6 en d16z6 erop gehad, niet bepaald verschil gevoeld, onderbouwen met cijfers kan ik het niet, dat is het enige wat telt. De d16 is wel meer opgeruimd vind ik persoonlijk.
Nu heb ik de skunk erop zitten, dat scheelt wel wat en vooral geluid, maar ook alleen nuttig als je alles aanpakt. Anders het geld niet waard, maar dat is persoinlijk.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor xXSanderXx » 19 Jul 2011, 22:28

Naja euro's mislopen wil ik het niet noemen.
Je gaat er zeker niet op achteruit. Je egr systeempje vervalt en zo nog wat positieve dingen.
Verder wat Mark zegt, als je dingen aan gaat pakken ga je hier uiteindelijk je voordeel zeker van inzien.
NOS is like a hot girl with an STD, you want to hit it, but your afraid of the consequences.

Gebruikers-avatar
xXSanderXx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 746
Geregistreerd:
23 Mei 2009, 12:53

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Error » 20 Jul 2011, 08:26

Mark schreef:Ik heb de d15z6 en d16z6 erop gehad, niet bepaald verschil gevoeld, onderbouwen met cijfers kan ik het niet, dat is het enige wat telt. De d16 is wel meer opgeruimd vind ik persoonlijk.

is ook mijn ervaring, ben ook van d15z8 im naar d16z6 gegaan, d16z6 is uitgeboord dus voelde íets verschil. Maar veel is het niet. Ik heb het ook meer gedaan omdat ik die puist van een d15z8 lelijk vindt en van de egr afwilde.

Wel moet je hem dan laten afstellen want het schijnt dat je na verloop van tijde foutcode kan krijgen voor niet aangesloten ecu. Op HF had iemand daar last van. Zelf heb ik dat niet gehad, dus snap het ook niet helemaal..

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Ramon » 20 Jul 2011, 14:19

Als ik dit zo zie is het niet de moeite dan, misschien als ik ook OBD1 zou gaan, dan is het wel de moeite dus.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Ramon
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3743
Geregistreerd:
28 Jan 2009, 14:15
Woonplaats:
Maastricht

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Mark » 20 Jul 2011, 14:57

Error schreef:
Mark schreef:Ik heb de d15z6 en d16z6 erop gehad, niet bepaald verschil gevoeld, onderbouwen met cijfers kan ik het niet, dat is het enige wat telt. De d16 is wel meer opgeruimd vind ik persoonlijk.

is ook mijn ervaring, ben ook van d15z8 im naar d16z6 gegaan, d16z6 is uitgeboord dus voelde íets verschil. Maar veel is het niet. Ik heb het ook meer gedaan omdat ik die puist van een d15z8 lelijk vindt en van de egr afwilde.

Wel moet je hem dan laten afstellen want het schijnt dat je na verloop van tijde foutcode kan krijgen voor niet aangesloten ecu. Op HF had iemand daar last van. Zelf heb ik dat niet gehad, dus snap het ook niet helemaal..



Durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij werd die egr alleen gestuurd en was er verder geen controle erop, dus kon hij er geen fouten opgeven had ik ergens gelezen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Nut van een IM swap op een EK3

Berichtdoor Error » 20 Jul 2011, 15:39

ja dat heb ik ook gelezen, en zelf geen foutcodes gehad, maar anderen weer wel. Was wel een Prelude trouwens... dan zal dat het wel zijn.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten
cron