Nieuwe EP2 eigenaar

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor Jarno » 01 Apr 2019, 16:21

Hallo iedereen!

Ik ben Jarno, 25 jaar oud, woon in de buurt van Hoogeveen, Drenthe en ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een Honda Civic 1.6 uit 2002. :mrgreen:

Hiervoor reed ik rond in een Nissan Sunny 1.4i uit '94 (die nog te koop staat) maar vond het toch wel tijd worden voor iets nieuwers (en veiligers). Daarvoor heb ik nog een Mazda MX-5 1.6i gehad uit 2002, leuk ding maar niet echt praktisch. En daarvoor nog had ik als eerste auto een Seat Cordoba 1.6SR (rampenbak).

Ook ben ik regelmatig op 2 wielen te vinden, nu in het bezit van een Yamaha FZS1000 en WR250R. Maar in het verleden ook verschillende Honda's gehad (TransAlp, NTV650, Hawk GT, NX250).

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jarno
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
31 Mrt 2019, 22:45
Woonplaats:
Drenthe

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor GBRASLETTI » 01 Apr 2019, 17:58

Heeee!!! JBI jij ook hier :cheesygrin:
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor Jarno » 01 Apr 2019, 21:02

GBRASLETTI schreef:Heeee!!! JBI jij ook hier :cheesygrin:

Haha jazeker :drive2: :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
Jarno
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
31 Mrt 2019, 22:45
Woonplaats:
Drenthe

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor Jarno » 03 Apr 2019, 20:15

Nieuwe olie, filtertjes en bougies besteld :>>:

Oliepeil staat wel aan de lage kant kwam ik vandaag achter, was circa een half jaar geleden ververst volgens de vorige eigenaar. Duz hij drinkt of ze hebben toen niet goed gepeild. Heb ook geen idee wat er nu in zit, dus zo zo snel mogelijk verversen en dan het peil in de gaten houden.

Gebruikers-avatar
Jarno
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
31 Mrt 2019, 22:45
Woonplaats:
Drenthe

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor GBRASLETTI » 04 Apr 2019, 07:49

Dat oliepeilen moet ik ook nog een keer doen. Nog niet naar gekeken. M'n vorige civic verbruikte ook wel wat olie maar nooit meer dan 1 liter op 10.000km. Hoe het bij deze zit weet ik niet. Zullen de vorige eigenaren geen last van hebben gehad aangezien dat die na 10.000km al voor een onderhoudsbeurt gingen. Zag ik in het onderhoudsboekje en dat terwijl je iedere 20.000km voor een beurt moet. Ik wacht nog even met de onderhoudsbeurt. Nog 10.000km te gaan (waarschijnlijk is dat in oktober). Eind volgende maand eerst voor de APK.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor Jarno » 04 Apr 2019, 09:40

GBRASLETTI schreef:Dat oliepeilen moet ik ook nog een keer doen. Nog niet naar gekeken. M'n vorige civic verbruikte ook wel wat olie maar nooit meer dan 1 liter op 10.000km. Hoe het bij deze zit weet ik niet. Zullen de vorige eigenaren geen last van hebben gehad aangezien dat die na 10.000km al voor een onderhoudsbeurt gingen. Zag ik in het onderhoudsboekje en dat terwijl je iedere 20.000km voor een beurt moet. Ik wacht nog even met de onderhoudsbeurt. Nog 10.000km te gaan (waarschijnlijk is dat in oktober). Eind volgende maand eerst voor de APK.

Mijn Sunny verbruikte niks (zo op het oog) tussen de beurten van 10 á 12 duizend kilometer. Maar lees wel vaker dat Honda's kunnen gaan verbruiken, zit ook dunnere 5W30 olie in (normaal gesproken) dus heb je ook wat eerder kans op olieverbruik.

Wissel olie liever ook te vaak dan te weinig, voor de kosten hoef je het niet te laten. Heb nu 5L Mannol 5W30 (schijnt goed spul te zijn) en oliefiltertje voor 30 euro. Denk dat ik voor de Honda gewoon 15.000km of 1 jaar aanhoud voor olie verversen.

Zag trouwens wel in het onderhoudsboekje dat kleppen stellen ook om de zoveel tijd moet, heb ook geen idee wanneer dat voor het laatst gebeurd is. Maar bij de Honda motoren die ik heb gehad stond het nog altijd netjes binnen spec dus hij zal vast niet ineens ploffen. :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
Jarno
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
31 Mrt 2019, 22:45
Woonplaats:
Drenthe

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor GBRASLETTI » 04 Apr 2019, 10:15

Dat kleppen stellen zal best meevallen. Had het bij de accord moeten doen. Maar was eigenlijk niet nodig. Alles was binnen de tolerantie. Bij m'n VFR ook nog nooit gedaan (zit ook nog steeds binnen de tolerantie). M'n eerste civic hoefde het volgens mij niet. Maar dat weet ik niet zeker meer.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor Jarno » 04 Apr 2019, 20:42

GBRASLETTI schreef:Dat kleppen stellen zal best meevallen. Had het bij de accord moeten doen. Maar was eigenlijk niet nodig. Alles was binnen de tolerantie. Bij m'n VFR ook nog nooit gedaan (zit ook nog steeds binnen de tolerantie). M'n eerste civic hoefde het volgens mij niet. Maar dat weet ik niet zeker meer.

Oké, denk ook dat het wel mee zal vallen. Maar kan het altijd nog controleren, weet niet of het lastig is bij een auto. Bij de motor valt het wel mee (bij de NTV zat alleen een bout moervast :evil:). Anders wip ik gewoon langs bij de Honda dealer in Assen, die kunnen het vast ook wel snel. Maar heeft geen haast, eerst andere dingen.

Gebruikers-avatar
Jarno
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
31 Mrt 2019, 22:45
Woonplaats:
Drenthe

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor GBRASLETTI » 05 Apr 2019, 08:56

Als ik bij m'n VFR kleppen moet stellen moet ik het blok laten zakken anders kan je er niet bij.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: Nieuwe EP2 eigenaar

Berichtdoor Jarno » 05 Apr 2019, 09:16

GBRASLETTI schreef:Als ik bij m'n VFR kleppen moet stellen moet ik het blok laten zakken anders kan je er niet bij.

Das een nadeel van een V4, bij de 650 v-twin hoef je alleen de nodige meuk te verwijderen en je kunt aan de slag.

De Fazer hoeft pas over 30k een klepcontrole (om de 40k) en de WRR over 20k (ook 40k :mrgreen:), dus dat duurt ook nog wel even.

Gebruikers-avatar
Jarno
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
31 Mrt 2019, 22:45
Woonplaats:
Drenthe


Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten
cron