Hybrid in het kwadraat

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Hybrid in het kwadraat

Berichtdoor JazzHybrid » 16 Mei 2018, 14:47

Sinds een paar maanden zijn zowel mijn vrouw als ik beiden voorzien van een Jazz Hybrid. Ik heb al heel wat Honda motorfietsen gehad maar dit is toch wel mijn eerste Honda auto in een hele lange reeks van auto's. Mijn vrouw had, voor de Jazz Hybrid, ook al een Jazz (1.4 CVT) van de eerste serie en dat beviel haar zo goed dat ze weer een Jazz wilde nadat haar vorige gecrashed was tijdens de ijzelperiode van vorig jaar. Enfin, er kwam voor haar dus een Jazz Hybrid van 2011. Nadat ik hem af en toe eens geleend had besloot ik zelf ook voor een Jazz Hybrid te gaan kijken. Wel jonger en minder kilometers omdat ik er zelf alleen voor mijn werk al 30000km per jaar op zet. Dat viel niet mee omdat in Nederland bijna geen hybrides na 2012/2013 te vinden zijn. Daarna moest namelijk weer MRB betaald worden en werd het BPM voordeel afgeschaft.

Ik ben uiteindelijk geslaagd met een Duitse import uit 2015 met 20000km (gedocumenteerd) op de teller. Ben er heel blij mee en ben dan ook druk bezig om er mijn eigen stempel op te drukken. Opvallen doet ie toch wel want een rode zie je niet zo veel. Onze Chinese vrienden konden al fraaie RVS instaplijsten leveren voor weinig en nu ben ik aan het kijken naar DRL. Vreemd dat dit er niet standaard op zit. Enfin, je moet iets te wensen en te knutselen over houden.
Bijlagen
rsz_2img_20180515_131330340.jpg
2xHybrid
rsz_2img_20180515_131330340.jpg (181.78 KiB) 1134 keer bekeken

JazzHybrid
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
16 Mei 2018, 14:23

Re: Hybrid in het kwadraat

Berichtdoor mielko » 21 Mei 2018, 20:48

men zegt dat het ruime auto's zijn !
Ik kan niet zeggen dat ik het een mooie auto vind :roll: ,maar zo te zien zijn het echte werkpaarden :up:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Hybrid in het kwadraat

Berichtdoor JazzHybrid » 22 Mei 2018, 19:15

Voor mij is het de ideale auto. Niet te groot maar (inderdaad) wel ruim. Verder erg zuinig (ik zit nu op 4.9l/100km en mijn vrouw 5.3l/100km) maar het trekt toch goed door vanwege het hoge koppel van de elektromotor. Denk er bij het verbruik ook aan dat het een automaat is. Die zijn normaal gesproken niet zo zuinig. Dat was voor mij een andere voorwaarde, Heb jaren geleden mijn schoudergewricht verbrijzeld waardoor het bereik van mijn rechterarm wat beperkter is. Met de revalidatiearts heb ik de mondelinge afspraak dat ik een automaat zou gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan :) en bij mijn lange ritten (veel files) is het ook nog eens erg prettig.

Sinds die tijd al heel wat auto's gehad maar deze rijdt gewoon erg lekker. Stuurt goed, remt goed en er past veel in vanwege de 'magic seats'. Er zijn trouwens wel Mugen kits voor als je het uiterlijk wil opleuken. Alleen jammer dat ze prijzig zijn. Dat geldt overigens voor de meeste Honda's.

Werken moet hij bij mij zeker; ik rij ongeveer 30000km per jaar. Die van mijn vrouw hoeft minder te rijden maar die wordt daarvoor in de plaats flink afgetrapt. Zware rechtervoet...... Haar vorige Jazz kon daar best goed tegen.

JazzHybrid
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
16 Mei 2018, 14:23

Re: Hybrid in het kwadraat

Berichtdoor JazzHybrid » 27 Mei 2018, 18:38

Zo kan een Jazz best wel opgeleukt worden. De mijne is al rood, nu alleen nog een spoilertje en blitse velgen ipv het standaard lichtmetaal. Best aardig, toch???
Bijlagen
Webp.net-resizeimage.jpg
Webp.net-resizeimage.jpg (344.55 KiB) 1037 keer bekeken

JazzHybrid
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
16 Mei 2018, 14:23


Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten
cron